Den här filmen ser jag mest fram emot att se

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
finns att hyra i en videobutik nära dig...

inte DC, verkar finnas 3 versioner så har man sett den på bio i Sverige kanske man ska se den igen.

"Varför den sistnämnda scenen kortats ned begriper jag inte och överlag känns det snålt att vi i Sverige inte bara måste vänta ytterligare tre månader på den i USA nyutgivna specialutgåvan (som är 26 minuter längre) men dessutom inte ens får ta del av hela bioversionen av Watchmen."

Medan den 26 minuter längre Director's Cut-utgåvan av Watchmen (som släpptes i USA den 21 juli) levereras med Warners första DTS-HD Master Audio-spår får vi i Sverige nöja oss med en riktigt bra Dolby True HD-mix.

http://www.gamereactor.se/hd/18771/Watchmen/
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
inte DC, verkar finnas 3 versioner så har man sett den på bio i Sverige kanske man ska se den igen.

"Varför den sistnämnda scenen kortats ned begriper jag inte och överlag känns det snålt att vi i Sverige inte bara måste vänta ytterligare tre månader på den i USA nyutgivna specialutgåvan (som är 26 minuter längre) men dessutom inte ens får ta del av hela bioversionen av Watchmen."

http://www.gamereactor.se/hd/18771/Watchmen/

jag höll blu-ray dvd'n i handen idag, men fair enough, osäker på om det var dc. kollar imorgon.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
den du håller i är nog samma som jag har, 2 disc, special edition 160 min, vi får tydligen vänta lite till på DC 190 min

kanske var så, ska kolla som sagt.

har ännu inte ens sett filmen och är inte så intresserad heller, verkar mest vara ett frosseri i sfx i brist på ett bra manus...
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Verkar bli en sjukt bra film om filmen håller vad trailern lovar :yoparty

Lite intressant dock att den verkar utspela sig i Sydafrika - med tanke på deras historia av politiskt betvingat utanförskap.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Angående kameraarbetet så är det inte värdelöst. Värdelöst kameraarbete heter "dogma" nuförtiden och anses som fint och konstnärligt. :fakta

Dogme95 är rätt -95 tycker jag. Är det verkligen vanligt med dogma numera? min uppfattning är att det mest är Lars med några få danska kollegor som följer reglerna. Syftet var ju att göra filmproduktion billig, inte häftiga kameraåkningar.

Jag gillar många dogmafilmer. Historierna är generellt av högre kvalitet, stämningen mer intim och skådespelet av hög klass. Jag går mer igång av sånt än av vackra vyer.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
kanske var så, ska kolla som sagt.

har ännu inte ens sett filmen och är inte så intresserad heller, verkar mest vara ett frosseri i sfx i brist på ett bra manus...

talar du om watchmen nu? bara bioverisionen tål nog att ses 2ggr, DC vet jag inte, kolla denna recension, tyckte inte att de var helt fel ute.

Men Watchmen är bra. Förbannat bra till och med.

Det tar Snyder hela 50 minuter att beta sig genom presentationen av alla karaktärerna, och av storyn. Hans respekt för källmaterialet måste beundras. Men samtidigt ifrågasättas. Här borde det prioriterats annorlunda och klippts snävare. Snyder filmade Watchmen med serieförlagan som exakt storyboard. Detta för att glädja alla fanatiska seriefans och för att respektera Alan Moores mästerverk. Ibland kan jag önska att Snyder hade tolkat mer, ibland önskar jag att han hade grävt lite djupare.

Efter en trevande inledning följer två timmar film som för alltid kommer att förbli något av det häftigaste jag sett. Bilderna jag stirrade på för 16 år sedan i rörelse. En mäktig upplevelse. Watchmens komplexitet och allvar fångas perfekt. Här finns inget tydligt och förutsägbart slut, inget självklart mål. Ofta känns det inte som att någon vet var Watchmen ska sluta, var alla ska ta vägen. Det svaga ställningstagandet mellan mytologi och sanning fusioneras med ett djup som Jokern, Batman och Harvey i Dark Knight inte ens kommer nära.

http://www.gamereactor.se/hd/18771/Watchmen/
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
talar du om watchmen nu? bara bioverisionen tål nog att ses 2ggr, DC vet jag inte, kolla denna recension, tyckte inte att de var helt fel ute.

Men Watchmen är bra. Förbannat bra till och med.

Det tar Snyder hela 50 minuter att beta sig genom presentationen av alla karaktärerna, och av storyn. Hans respekt för källmaterialet måste beundras. Men samtidigt ifrågasättas. Här borde det prioriterats annorlunda och klippts snävare. Snyder filmade Watchmen med serieförlagan som exakt storyboard. Detta för att glädja alla fanatiska seriefans och för att respektera Alan Moores mästerverk. Ibland kan jag önska att Snyder hade tolkat mer, ibland önskar jag att han hade grävt lite djupare.

Efter en trevande inledning följer två timmar film som för alltid kommer att förbli något av det häftigaste jag sett. Bilderna jag stirrade på för 16 år sedan i rörelse. En mäktig upplevelse. Watchmens komplexitet och allvar fångas perfekt. Här finns inget tydligt och förutsägbart slut, inget självklart mål. Ofta känns det inte som att någon vet var Watchmen ska sluta, var alla ska ta vägen. Det svaga ställningstagandet mellan mytologi och sanning fusioneras med ett djup som Jokern, Batman och Harvey i Dark Knight inte ens kommer nära.

http://www.gamereactor.se/hd/18771/Watchmen/

det är watchmen jag menar...med såpass fina ord du slänger dig omkring med om en filmen, får jag se till att hyra den...

Verkar bli en sjukt bra film om filmen håller vad trailern lovar :yoparty

Lite intressant dock att den verkar utspela sig i Sydafrika - med tanke på deras historia av politiskt betvingat utanförskap.

mjaa, nu är sydafrika en av de främsta locations vad gäller reklamfilmsinspelningar (han är som jag tidigare sagt reklamfilmsregissör) och kan vara iaf en av orsakerna till att de valt just den platsen. tajta budgets passar bra för sydafrika.

men visst gillar jag också att det inte är new york/l.a. som den typiska 'alien-nödlandar-i-storstan-hej-vad-det-går-film'.
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
det är watchmen jag menar...med såpass fina ord du slänger dig omkring med om en filmen, får jag se till att hyra den...

det var en recension från Game Reactor, lite farligt att skriva bra om en film då det brukar påverka förväntningarna, själv visste jag inte vad det var är för en film så det blev ju en hit, dubbelt kanske då den mangla på i nästan 3 timmar, men bland de andra filmer som finns i hyllan med nyheter så är den ju sevärd.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
den verkar möjlig att se

gick watchmen på bio :va

jag måste ha missat den i så fall, klart en biofilm.

[YOUTUBE-ID]eXNc53rIFe8[/YOUTUBE-ID]
Jag såg den på bio, riktigt bra film.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
det var en recension från Game Reactor, lite farligt att skriva bra om en film då det brukar påverka förväntningarna, själv visste jag inte vad det var är för en film så det blev ju en hit, dubbelt kanske då den mangla på i nästan 3 timmar, men bland de andra filmer som finns i hyllan med nyheter så är den ju sevärd.

cool. se om det finns nån att hyra efter jobbet idag.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
...snacka om att mjölka ur sista droppen...

Nu vet jag nog varför jag "missade" den då jag sällan missar en film på bio, det var nog den filmen som jag tänkte "måste ha något att se på video också" så jag hoppade över den, blev en hit kanske då enligt Game Reactor, med Blu-ray versionen.

Edit: blir ju knepigt ifall man ska behöva vänta in olika versioner för att få se den bästa versionen
 
Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Om filmen d-9 är hälften så bra som trailern måste den fan va sevärd.:tummenupp
Själv har jag väntat på Sin City2 alldeles för länge nu. De verkar ha problem med nåt, releasedatumet fortsätter flyttas.
Tror även Public Enemies kan va ok, hoppas jag får tid snart.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top