Bandit 1250-tråden

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Hej alla Bandit älskare, som jag tidigare meddelat blev min Bandit stulen:mad:Och dessutom efter att jag precis satt på Arrow helsystem och holeshots bränsletuner, dubbel:mad:

Hur som helst, köpt nytt nu, blev tyvärr ingen Bandit denna gången, därför har jag en massa originaldelar liggande om någon skulle va intresserad! Sadel, baklampa, halv skärm, helt avgas, genomskinlig ruta, 2 st. 40liters Suzukiväskor med innerväskor, (tyvärr bara vissa delar av motech väskhållare, resten satt på hojen) Give 35liters topbox+ en massa annat bös! Allt är fräscht, hör av er om nått kan komma till användning!Mvh,Dennis
 

Gauze

Hummer i dövet
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Här, inte där..
Hoj
FXDWG
Vart kan man få tag på verktygskittet som ska ligga under sadeln? Insåg att de saknades efter jag köpt min bandit.
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Hej alla Bandit älskare, som jag tidigare meddelat blev min Bandit stulen:mad:Och dessutom efter att jag precis satt på Arrow helsystem och holeshots bränsletuner, dubbel:mad:

Hur som helst, köpt nytt nu, blev tyvärr ingen Bandit denna gången, därför har jag en massa originaldelar liggande om någon skulle va intresserad! Sadel, baklampa, halv skärm, helt avgas, genomskinlig ruta, 2 st. 40liters Suzukiväskor med innerväskor, (tyvärr bara vissa delar av motech väskhållare, resten satt på hojen) Give 35liters topbox+ en massa annat bös! Allt är fräscht, hör av er om nått kan komma till användning!Mvh,Dennis[/QUO

halv skärm? är det om man vill fixa tail tidy?
 

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Hej alla Bandit älskare, som jag tidigare meddelat blev min Bandit stulen:mad:Och dessutom efter att jag precis satt på Arrow helsystem och holeshots bränsletuner, dubbel:mad:

Hur som helst, köpt nytt nu, blev tyvärr ingen Bandit denna gången, därför har jag en massa originaldelar liggande om någon skulle va intresserad! Sadel, baklampa, halv skärm, helt avgas, genomskinlig ruta, 2 st. 40liters Suzukiväskor med innerväskor, (tyvärr bara vissa delar av motech väskhållare, resten satt på hojen) Give 35liters topbox+ en massa annat bös! Allt är fräscht, hör av er om nått kan komma till användning!Mvh,Dennis[/QUO

halv skärm? är det om man vill fixa tail tidy?

Ja, alltså jag rensade bakdel på min gamla GSF, och blev då tvungen att kapa original skärmen! Är väl inte värt så mycket, men jag tänkte att någon kanske behövde några av mina saker, och får då resten på köpet! Glömde lista att jag också har en Haynes service manual till GSF 07-09 och original styrhållare.
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Okej funkar det bra att kapa av original skärmen för att fixa till en tail tidy ? Blir det inte ett stort hål om man vill ha bort den där fula skylt belysningen som är original ? :)
 

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Okej funkar det bra att kapa av original skärmen för att fixa till en tail tidy ? Blir det inte ett stort hål om man vill ha bort den där fula skylt belysningen som är original ? :)

Nu är det ett tag sedan jag gjorde detta, men ja, det funkar. Jag hade ett ombyggnadskit från powerbronze, och det var komplett, helt tätt! Vill du inte kapa original skärmen, kan du köpa en original skärm på ebay för ca 300-500kr.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hoppas det finns några aktiva ägare i denna tråd, jag behöver några mått på motorn.
bandit 1250.png

Mått enligt gula "linjer", höfta med cm precision, jag undrar nämligen om motorn kan få plats i 82'ans gsx-ram.
1200'an passar bra men det vore ju "coolt" med en vattenkyld. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top