bilder kvällsfoto sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Härliga bilder, gillar dom skarpt! :tummenupp

Måste bara fråga, -har sett att vissa på forumet sätter dessa vattenstämplar över hela fotot, varför? Är ni rädda för att någon skall använda bilderna i fel sammanhang, borde inte upplösningen sätta stopp för det, eller vill ni bara synas ordentligt som pr?

Tycker personligen det är bättre när ni har ert namn i nederkanten eller liknande. Text över hela bilden förstör intrycket.
 
Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Härliga bilder, gillar dom skarpt! :tummenupp

Måste bara fråga, -har sett att vissa på forumet sätter dessa vattenstämplar över hela fotot, varför? Är ni rädda för att någon skall använda bilderna i fel sammanhang, borde inte upplösningen sätta stop för det, eller vill ni bara synas ordentligt som pr?

Tycker personligen det är bättre när ni har ert namn i nederkanten eller liknande. Text över hela bilden förstör intrycket.

kan vara lite av både och. smaksak själv varierar jag till och från på båda sätten du nämde.
för mig handlar det om beslut. man testar sig fram till vad man själv tycker.
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag håller med Tom@s, tycker ni förstör annars fina bilder med en blaffig vattenstämpel. Publicera dem lågupplösta istället och sätt namn nere i hörnet.

Sen är jag ingen anhängare av HDR, men va fan ... det här fick du till riktigt najs :tummenupp
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag blir också rätt störd av gigantiska vattenstämplar eller vattenstämplar mitt i bilden. Såpass att jag blir negativt inställd direkt = orkar inte bry mig om bilderna. Det känns som "jag har fått storhetsvansinne" eller "jag är paranoid och tror att mina bilder kommer att användas överallt och folk kommer att tjäna multum med pengar utan att jag kan göra något åt det". Lågupplösta bilder är 100% bättre.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
bra med lite kritik. själv tycker jag om stora bilder :)
har funderat på det tidigare. och kan tänka mig att det är störande specielt när man inte sett bilden orginal utan stämpel.
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det får passera för den här gången, men bara för att det var en Sumo :) (det var schyssta bilder)

bra med lite kritik. själv tycker jag om stora bilder :)
har funderat på det tidigare. och kan tänka mig att det är störande specielt när man inte sett bilden orginal utan stämpel.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Det får passera för den här gången, men bara för att det var en Sumo :) (det var schyssta bilder)

tackar.
sen handlar det varken om storhetsvansinne lr pengar. (har ett jobb)
utan folk klippa bort lägger upp bilden utan lilla stämpeln utan att ens höra med fotografen i frågan.
ps det finns ingen fet vattenstämpel längre .ds
 

BikerBoy

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Södra Sverige
Hoj
Kawasaki ER-6n -09 GPR+Dynojet ..... R1 -00 Harris slipon *skrotad*
Sjyssta bilder... redigerade i PS oxå?

Gillar HDI effekten..
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
Du skulle investera i några små blixar, jag antar att du fotar med orginalblixten?
Men bilderna ser riktigt bra ut! Förutom vissa som ser lite mörka ut, men det blir inte alltid rätt när man fotar :D

Testa att köra med lång slutartid ca:1min eller mer och belys detaljer som du vill utmärka med en ficklampa, gärna en diodficklampa. Eller springa runt lite och lys lite vart du vill man kan få rikitgt coola effekter utav de ;)

//Tapper
 

Str3 R

Guest
Snyyyggt! Nu blev jag inspirerad att börja plåta så där också. Mycket bra, jag gillar de ljusare bilderna där man ser lite mer från bakgrunden, som de två som visas i tråden. =)
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Du skulle investera i några små blixar, jag antar att du fotar med orginalblixten?
Men bilderna ser riktigt bra ut! Förutom vissa som ser lite mörka ut, men det blir inte alltid rätt när man fotar :D

Testa att köra med lång slutartid ca:1min eller mer och belys detaljer som du vill utmärka med en ficklampa, gärna en diodficklampa. Eller springa runt lite och lys lite vart du vill man kan få rikitgt coola effekter utav de ;)

//Tapper

mm testade med heljus från en annan hoj det gav inte mycket skillnad slutartid runt 1 min?? aaaaalldelles för långt tid räcker gåt oc väll med 10 sec.
blixt kommer i framtiden när man har råd. bilden på ktmen som är ljusare användes ingen blixt alls på :)
detta va en liten labb dag för träna mörker foto :)
 

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Norrby
Hoj
Yamaha R6 -03
Gillar den första bilden du har här i tråden på KTM:en skarpt. Den är diiirty snygg så att säga. Valet utav just den hojen istället för en nyputsad sporthoj skapar en läcker kontrast gentemot den vackra skymningen. Du har ändå kombinerat det bra med tonerna i bilden som går fint ihop... :tummenupp
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Gillar den första bilden du har här i tråden på KTM:en skarpt. Den är diiirty snygg så att säga. Valet utav just den hojen istället för en nyputsad sporthoj skapar en läcker kontrast gentemot den vackra skymningen. Du har ändå kombinerat det bra med tonerna i bilden som går fint ihop... :tummenupp

hahaha fint tänkt. för mig va det bara lathet och inte ville tvätta för hojen skulle in på verkstad va det tänkt idag pga saker som förhoppningsvis går på garantin. så pure lazy
 

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Norrby
Hoj
Yamaha R6 -03
hahaha fint tänkt. för mig va det bara lathet och inte ville tvätta för hojen skulle in på verkstad va det tänkt idag pga saker som förhoppningsvis går på garantin. så pure lazy

Jag var själv uppe inatt och fotade kvälls/natt bilder, kom hem precis när du la upp den här tråden, så jag har hunnit sitta på jobbet och slå huvudet i bordet ett par ggr innan jag visste hur jag skulle formulera mig om bilden :crash Borde slå i huvudet oftare... T-ä-n-k :huvet f-i-n-a :huvet t-a-n-k-a-r för fan kvinna!
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
hahaha fint tänkt. för mig va det bara lathet och inte ville tvätta för hojen skulle in på verkstad va det tänkt idag pga saker som förhoppningsvis går på garantin. så pure lazy

Ja smaken är olika, jag gillar inte en grisig hoj på en fin bild, möjligtvis enduro :rolleyes: Bakgrunden på första bilden gillar jag skarpt, stilren och inte för mycket plotter, tycker att hojen borde ställts lite mer från sidan, det är ju hojen som är fokus inte bakgrunden. Sen hade jag hellre sett Ducatin på första bilden iof. Bra jobbat i vilket fall :)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
tackar.
sen handlar det varken om storhetsvansinne lr pengar. (har ett jobb)
utan folk klippa bort lägger upp bilden utan lilla stämpeln utan att ens höra med fotografen i frågan.
ps det finns ingen fet vattenstämpel längre .ds

Kanon att du tog åt dig av responsen, sen får vi hoppas att de som klipper bort signaturen också skärper sig :tummenupp

Kan någon förklara på ett enkelt sätt hur man får så magiska bilder med det ni kalla HDR? ...jag gillar det skarpt. Är det flera olika exponeringar sammansatta på en och samma bild?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top