TCX stövlar

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Hej är i tankarna att köpa nya stövlar och har fastnat för TCX Competizione RS,
Tror ingen mc handlare här i södertälje har några och ava har bara a-star och sidi vad jag vet. Nån som vet en handlare som har några hemma man kan prova, åker inte gärna runt en hel dag och letar för att få prova ett par stövlar..
Ifall ni själva kör med TCX så tar jag gärna mot synpunkter också.

Har även funderat på Daytona stövlar fast priset är ju sådär roligt.. :brinnerup

Tack!
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Har ett par och är grymt nöjd med dem. Bra ventilerade, men tar emot en del vatten i de regnmängder vi haft nu det sista veckorna. Tar lite tid att torka upp. Mina heter Oxtar dock och är väl inte den allra sista modellen från dem.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag har ett par TCX Competizione RS. Är grymt nöjd, har haft dom sen april förra året och dom har plågats mycket under race och bandagar i massor.
I början kan dom vara lite stela innan dom har blivit riktigt använda. Tar lång tid att torka ur vid regnväderlek men har man en stöveltork så tar det inte mer än några timmar.

//Nitrous
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Tack för alla svar, gillar skarpt looken på dem. Blir nog ett par i år trots allt! :)

Jag är mkt nöjd med mina TCX, lite stela och tighta o början men töjer sig. Kolla ebay.co.uk där kan du handla dig ett par för nästan halva priset mot Sverige.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag hade föregångaren från Oxtar och fick två fotledsfrakturer vid en highsider. Svårt att veta om en annan stövel klarat jobbet men jag bytte till Alpinestars Supertech R och de är både skönare att gå i (båda är bra på hojen) och knarrar inte som Oxtar gjorde (smorde Oxtar's leder hela tiden).
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag har ett par TCX Competizione RS. Är grymt nöjd, har haft dom sen april förra året och dom har plågats mycket under race och bandagar i massor.
I början kan dom vara lite stela innan dom har blivit riktigt använda. Tar lång tid att torka ur vid regnväderlek men har man en stöveltork så tar det inte mer än några timmar.

//Nitrous

Vad säger du ang. storleken på dessa? Stora/små el. stämmer bra?
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Fick hem ett par igår, 42'or passar perfekt på mina fötter som jag alltid haft 42'or på. Lite hårda såhär i början men gissar att de sätter sig efter ett tag.

Nöjd! :)
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Har ett par "Oxtar TCS Evo Replica" som jag haft i drygt 1 år nu.
Underbara stövlar. Som många andra redan sagt, lite hårda och stela i början.
Enda nackdelen med dom är att huir mycket jag än smörjer dom så låter det som man sitter i en chesterfieldsoffa med skinnbrallor.
Ett jävla gnissel är det.
Men som sagt, underbara stövlar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top