iPhone-tråden

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jaha gott folk, håller ni fortfarande hårt i er iPhone?
Kommer sjuan att ge er habegär, behåller ni nuvarande lur, eller struntar ni i Apple och går över till Android som jag har gjort?
Ös på...
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Jaha gott folk, håller ni fortfarande hårt i er iPhone?
Kommer sjuan att ge er habegär, behåller ni nuvarande lur, eller struntar ni i Apple och går över till Android som jag har gjort?
Ös på...

Kör vidare med min iPhone 6s som funkar bra för mig och uppfyller mina krav :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Glider vidare med min 6S+:)
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
För att byta "ekosystem" idag ska man vara sjukt motiverad och intresserad av teknik. För 10 år sen kunde man käfta om vilken mobil som var "bäst". Idag pallar jag inte. Kommer köra vidare på Apple tills de är för kassa eller hittar på nån tillräckligt stor dumhet i sitt licensavtal som gör att jag ruttnar. Tills dess är det skönt att bara kunna ta en backup till icloud, starta upp sin nya lur, återläsa dit och ha uppgraderat på vadå, 20 min?

Det ska ju vara en riktig brottarlur som kan rosta bröd åt mig, hämta mina tofflor och svara på telefonförsäljarsamtal åt mig för att jag ska byta.

Det skulle åas vara en nobrainer att byta till den luren.... :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
6S+ - älskarn' - och den har fått mig att sukta efter en macbook, 15 kg spelhärk skall växlas ut.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Kör inte längre ios på jobbet, utan bytt till Windows på Nokiatillverkad Lumia. Riktigt bra mobil i många avseenden, tyvärr utan att Windows förmår leva upp till den nivån (integriteten tar de inte så hårt på och många appar är sega och ligger flera år efter i utvecklingen). Privat är det fortfarande Android som gäller, för att kunna få en telefon som gör som jag vill och förväntar mig.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
För att byta "ekosystem" idag ska man vara sjukt motiverad och intresserad av teknik. För 10 år sen kunde man käfta om vilken mobil som var "bäst". Idag pallar jag inte. Kommer köra vidare på Apple tills de är för kassa eller hittar på nån tillräckligt stor dumhet i sitt licensavtal som gör att jag ruttnar. Tills dess är det skönt att bara kunna ta en backup till icloud, starta upp sin nya lur, återläsa dit och ha uppgraderat på vadå, 20 min?

Det ska ju vara en riktig brottarlur som kan rosta bröd åt mig, hämta mina tofflor och svara på telefonförsäljarsamtal åt mig för att jag ska byta.

Det skulle åas vara en nobrainer att byta till den luren.... :hihi
Apple är bra med säljande fancy namn för saker alla andra har. Den "Icloud-funktionen" har du på Google+ med där du kommer åt alla dina saker, bilder, mail, dokument, kontakter etc etc. Dessutom är min Android vattentät (på riktigt) och har inte besökt en skärmreparatör en endaste gång, vilket de flesta Iphoneanvändare verkar ha klippkort till.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Apple är bra med säljande fancy namn för saker alla andra har. Den "Icloud-funktionen" har du på Google+ med där du kommer åt alla dina saker, bilder, mail, dokument, kontakter etc etc. Dessutom är min Android vattentät (på riktigt) och har inte besökt en skärmreparatör en endaste gång, vilket de flesta Iphoneanvändare verkar ha klippkort till.

Till sist och slut handlar det väl mest om eget tycke och smak. Jag har kört Andriod under några år, men föredrar i dagsläget iPhone. Jag har ingen koll på om det är ett bättre system eller ej, men jag trivs bättre med det helt enkelt.

Jag kommer fortsätta med min 6:a, till den säckar ihop. Känner inte någon större anledning att byta/uppgradera.

Edit:
Jag har inte spräckt en enda skärm på någon av mina iPhone, men jag inser att jag är i minoritet där.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Apple är bra med säljande fancy namn för saker alla andra har. Den "Icloud-funktionen" har du på Google+ med där du kommer åt alla dina saker, bilder, mail, dokument, kontakter etc etc. Dessutom är min Android vattentät (på riktigt) och har inte besökt en skärmreparatör en endaste gång, vilket de flesta Iphoneanvändare verkar ha klippkort till.

Ja, eller så kan vi säga att den "Google+"-funktionen har du på icloud bla bla bla. Jag vet att det finns flera lösningar på samma sak. Det jag beskrev var, att där jag är nu kommer jag fortsätta vara tills det blir för dåligt (eller att en konkurrent blir så mycket bättre att det är lönt att byta). "Den andra sidan", så att säga, är idag inte så mycket bättre att ett byte ger något mer än att behöva lära sig nya namn och GUIn för att uppnå samma mål.

Det här gäller givetvis åt båda håll. Hade jag kört Android idag hade jag med stor sannolikhet inte orkat höra om Apples lösning på det hela utan kört vidare tills Android blev för dåligt (eller konkurrenten tillräckligt bra).

Då behåller jag hellre det jag har och kan fortsätta ägna mig åt andra saker än mobiltelefoner. Dagen när det är dags att byta kommer, förr eller senare. Ingen idé att stressa. :fyllisar
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Nån mer än jag som har laddat ner iOS 10 till sin iPhone, vad tycker ni?
Det är ju slut med "dra för att låsa upp", svårt att vänja sig.
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Har använt iOS 10 ett par veckor nu upplåsningen är börjar man vänja sig med,

men har lite svårare med att komma i håg att man kan swipa i control center för åtkomst till media spelaren.


iPhone Tapatalk
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Nån mer än jag som har laddat ner iOS 10 till sin iPhone, vad tycker ni?
Det är ju slut med "dra för att låsa upp", svårt att vänja sig.

Har det redan släppts eller har du tagit hem det på något annat sätt?
När jag kollar min lur säger den att den har den senaste uppdateringen som inte är iOS 10


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Har det redan släppts eller har du tagit hem det på något annat sätt?
När jag kollar min lur säger den att den har den senaste uppdateringen som inte är iOS 10


Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag är Beta-testare så jag har inte den officiella versionen, den släpps på onsdag.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Jag köpte 6s+ Förra månaden och tänkte att den står sig nog ett par år.
Är redan sugen på 7+ nu. Jag får dem en aning billigare så det lönar sig att byta upp sig och sälja sin gamla. Kommer klippa en 256gig :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top