iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Va, ger du upp bara så där? Nyss sa du ju att det var nerlusat av piratkopior där, men plötsligt är säger du att det inte finns nåt olagligt där. Erkänn att du egentligen inte hade nån koll. Det kanske var nån kompis som sagt att han laddat ner en massa därifrån för att skryta för dig?

Att öppna dörren för olagliga alternativ, det är ju bara så dumt att påstå. Isåfall är det nog bäst att du drar ur nätverkskabeln ur datorn också. Där är ju verkligen dörren öppen för olagliga alternativ.

Sen att det skulle komma nån uppdatering från Apple som skulle göra telefonen obrukbar sa du tidigare. Det värsta som händer är att jailbrekingen försvinner. Det är inte så att du inte har nån riktig koll på hur man gör och är rädd för att sabba telefonen?

Det må ha ändrats men så var det inte när jag kollade in det hela (ett år sedan) utan då hade du ett gäng program som du får betala för i App Store men i cydia låg de gratis... orkade inte bry mig om det alternativet då eftersom jag bara är ute efter en problemfri vardag... för problem, det löser jag dagligen hos kunderna istället.

Det med obrukbar, hur många ggr har du inte läst om folk som brottats med sin lur efter diverse jailbreaks och dylikt då Apple släppt en ny release och man uppdaterat direkt... men visst, även det kan vara åtgärdat nuförtiden då man inte byter baseband så ofta... även det är av vad jag hade koll på förr.

Så nope, har ingen direkt järnkoll på det hela nu för tiden då jag tröttnade på allt jailbreakande för ett år sedan när folk bara skulle ha allt gratis. Sedan dess läser jag inte så mycket om jailbreaks överhuvudtaget.
Så det handlar inte om att ge upp, handlar bara om att jag inte orkar bry mig om det då det inte skulle tillföra något för mig då jag inte saknar något i luren.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Varför köper man sånt skit från första början egentligen?

Japp, retorisk fråga - svara ej!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Vad är meningen med en iPhone? Nej, jag fattar verkligen inte.
 

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Vårby
Hoj
Hojlös för närvarande...
Vad är meningen med en iPhone? Nej, jag fattar verkligen inte.

Mening och mening.. Funktionalitet och mobilitet samt att det inte är Microsoft som gjort operativsystemet till den är väl det som väger tyngst för de flesta.

Meningen med den är att få en kombinerad handdator/telefon så man slipper ha massa onödigt med sig. Tar man sen och låser upp den är den bra mycket potentare än en vanlig handdator.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad är meningen med en iPhone? Nej, jag fattar verkligen inte.

Bra musikspelare/portabel lagring för mp3, grymt bra telefon med total avsaknad av irritationsmoment vilket ingen av mina Nokia/Ericssons har lyckats med, faktiskt helt ok kamera trots folks misstankar, mailingkorgen kommer man till på ett knapptryck, sjukt pedagogist upplägg på allt vilket gör den lättanvänd även för icke macintroducerade folk.

Formatet på telefonen har ju plagierats att i princip alla övriga mobiltillverkare men med minst sagt fisiga resultat.

Det enda jag har att gnälla på är väl att min är 3G och inte 3Gs :mad:
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ni som ska köpa nya iphone; köp inte i butik, fick betydligt bättre pris/massor med fria sms/mms när jag ringde bolagen (i detta fallet telenor). Puh sicken tur att jag kollade upp innan jag slog till.

Iphonen kommer i dagarna :banana

Har testat detta tillbehör http://store.apple.com/se/product/TU040ZM/A?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MjI0NTg4Ng på killens ihpone, ett sådant blir det nog för mig också :)
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ahhhh de har släppt en upphottad version av Monkey Island på appstore! Interfacet funkar sjukt bra och minnen kommer tillbaka!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Vad är meningen med en iPhone? Nej, jag fattar verkligen inte.

Du sitter med 7000kr du inte vet vad du ska göra med.
Du tänker ska jag köpa en bra laptop med 17" skärm? Nej jag har redan en dator.

Helt plötsligt slår det dig. Alla som är något har en Iphone.
Du måste ju ha något att ringa med.
Något att lyssna på mp3 med.
Gränssnittet flyter ju så grymt fint enligt alla tester. Du bara måste ha en Iphone för den är SÅÅÅ unik.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Du sitter med 7000kr du inte vet vad du ska göra med.
Du tänker ska jag köpa en bra laptop med 17" skärm? Nej jag har redan en dator.

Helt plötsligt slår det dig. Alla som är något har en Iphone.
Du måste ju ha något att ringa med.
Något att lyssna på mp3 med.
Gränssnittet flyter ju så grymt fint enligt alla tester. Du bara måste ha en Iphone för den är SÅÅÅ unik.


Åker tåg 3 timmar per dag och istället för att slippa ta med en klumpig dator, en mobil och en mp3 spelare räcker det nu med en:) (dessutom har jag ett jäkligt dåligt lokalsinne så jag borde egntligen aldrig lämna hemmet utan gps också)

Populärt bland andra eller inte, för mig uppfyller de mina behov och det är det enda jag bryr mig om.
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ni som ska köpa nya iphone; köp inte i butik, fick betydligt bättre pris/massor med fria sms/mms när jag ringde bolagen (i detta fallet telenor). Puh sicken tur att jag kollade upp innan jag slog till.

Iphonen kommer i dagarna :banana

Har testat detta tillbehör http://store.apple.com/se/product/TU040ZM/A?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MjI0NTg4Ng på killens ihpone, ett sådant blir det nog för mig också :)

Hej, vad fick du för pris när du ringde? Alltså vilket abbonemang och vad fick du betala för själva telefonen? Jag har telenor i dagsläget men tycker att deras Iphoneerbjudanden är för dyra för min del så jag funderar på att ringa dem. Fick dock kalla handen när jag besökte dem i butiken. Där sade de att de inte kunde göra något åt det pris de har på hemsidan.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hej, vad fick du för pris när du ringde? Alltså vilket abbonemang och vad fick du betala för själva telefonen? Jag har telenor i dagsläget men tycker att deras Iphoneerbjudanden är för dyra för min del så jag funderar på att ringa dem. Fick dock kalla handen när jag besökte dem i butiken. Där sade de att de inte kunde göra något åt det pris de har på hemsidan.

Telenor, 399 kr:s abonemang. 3000 för telefonen (i butik ville man ha 3600 vid tecknande av sammma abonemang)

1500 fria sms i valfritt nät, obegränsad tid. (butik bjöd inte på några)
19 öre/minut, 79 öre i öppningsavgift. Fri surf.

Fick idag reda på att jag får vänta ytterligare några veckor :(, fick kompensation i form av den nuvarande abonemangets minutpris sänktes från
69 öre/minuten till 39 öre fram tills dess att iphonen levereras samt slipper nästa månads abonemangsräkning på 199 som jag har nu på nuvarande "skruttmobil".

Tror det va allt..om inget mer krånglar..då får ja ringa telenor för te x fler gratis sms

Edit: När man ringer telenor så kan de med andra ord erbjuda mer än de i butik då "de i butik inte har tillgång att göra justeringar som vi kan".
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Telenor, 399 kr:s abonemang. 3000 för telefonen (i butik ville man ha 3600 vid tecknande av sammma abonemang)

1500 fria sms i valfritt nät, obegränsad tid. (butik bjöd inte på några)
19 öre/minut, 79 öre i öppningsavgift. Fri surf.

Fick idag reda på att jag får vänta ytterligare några veckor :(, fick kompensation i form av den nuvarande abonemangets minutpris sänktes från
69 öre/minuten till 39 öre fram tills dess att iphonen levereras samt slipper nästa månads abonemangsräkning på 199 som jag har nu på nuvarande "skruttmobil".

Tror det va allt..om inget mer krånglar..då får ja ringa telenor för te x fler gratis sms

Edit: När man ringer telenor så kan de med andra ord erbjuda mer än de i butik då "de i butik inte har tillgång att göra justeringar som vi kan".

Ok, tack så mycket för infon. Då vet jag vad jag har att förhandla om. Jag ringer inte för mer än c:a 150 kr per månad (inkl. abonemangsavgift) i dagsläget så de skulle tjäna betydligt mer på mig om jag skaffade ett av deras Iphoneabonemang, jag hoppas att de tar ställning till det också.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag köpte den "gamla" Iphone 3G utan abonnemang för ett kompis pris. Avvaktade till man släppte priserna på 3GS. När de väl kom tyckte jag inte att prisskillnaden var befogad för några fler funktioner, snabbare processor. I slutändan kommer man att betala 9000 kr och uppåt för själva telefonen beroende på vilken 3GS modell man valt. Vill man ha det senaste är det bara att gilla läget.

Har ännu inte laddat ner programvaran jag ursprungligen startade tråden för. Tror jag ska kolla på något bilforum angående den frågan. Sannolikheten är större att någon provat den där.

Hoppas att TomTom snart ska släppa GPS programvaran med tillbehör. Trodde det skulle komma i och med 3GS introduktionen, men än så länge har jag inte sett någon ytterligare information. Ingen verkar veta när den kommer. Frågade senast idag hos en Apple återförsäljare. Någon som är uppdaterad?
 

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
Hoppas att TomTom snart ska släppa GPS programvaran med tillbehör. Trodde det skulle komma i och med 3GS introduktionen, men än så länge har jag inte sett någon ytterligare information. Ingen verkar veta när den kommer. Frågade senast idag hos en Apple återförsäljare. Någon som är uppdaterad?

Om du inte måste köra Tomtom (vilket det iofs borde vara lag på :tungan ) så finns Navigon att köpa i Appstore.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top