iPhone-tråden

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
5 datorer får man föra över musik och appar ifrån, inte 1. Eller det gäller bara appar iofs, musik har jag inte hittat nån begränsning på än.

Om du stänger av all automatisk synk i iTunes så blir livet mycket lättare - utöver det måste jag nog säga att jag verkligen inte förstår varför iTunes är så dåligt, det är bättre än WMP på alla fronter (även resurshantering) och det verkar folk vara ok att använda? :va
Så om man ska föra över musik från "dator 2" synkar man bara musik och stänger av allt annat? Ajtjuns varnar ju för att ajfån är synkad med en annan dator och då blir man ju lite skraj att man ska blåsa ren den (?)

Gjorde misstaget att köpa en ipad (till frun är enda ursäkten jag kan komma på) och när jag registrerade ett aj-tunes-konto så bytte det språk mitt i till franska.

Upptäckte sen att det går att regga sig utan att skriva in kreditkortsuppgifter: http://support.apple.com/kb/ht2534 (väldigt smidigt...)
Men varför i helvete byter den språk? Borde inte detta problemet ha uppmärksammats av Äpple? :mad:
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Så om man ska föra över musik från "dator 2" synkar man bara musik och stänger av allt annat? Ajtjuns varnar ju för att ajfån är synkad med en annan dator och då blir man ju lite skraj att man ska blåsa ren den (?)


Men varför i helvete byter den språk? Borde inte detta problemet ha uppmärksammats av Äpple? :mad:

Nej, man stänger av synk och kör drag & drop. Synkar man får man den bild som finns på just den datorn. Det är ju det som är synkronisering, att man får samma bild som finns på den enhet man synkroniserar med. Allt annat är överföring och det gör man enklast genom att stänga av synk och dra det man vill lägga över från biblioteket (i iTunes) till iPhonen. Så sanslöst enkelt att till och med min morsa klarar det (och hon tankar inte ens bilen själv) ;).
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Allt annat är överföring och det gör man enklast genom att stänga av synk och dra det man vill lägga över från biblioteket (i iTunes) till iPhonen. Så sanslöst enkelt att till och med min morsa klarar det (och hon tankar inte ens bilen själv) ;).

Ok Mr. Smartass, hur stänger man av synkronisering på fler sätt än under alternativ då? Ingenting utöver "Öppna iTunes när denna iPhone ansluts" är ikryssat. Drar jag låten från biblioteket till telefon så... Voilá, det blir rött! Datorn är auktoriserad & jag är inloggad på iTunes. Enlighten me!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ok Mr. Smartass, hur stänger man av synkronisering på fler sätt än under alternativ då? Ingenting utöver "Öppna iTunes när denna iPhone ansluts" är ikryssat. Drar jag låten från biblioteket till telefon så... Voilá, det blir rött! Datorn är auktoriserad & jag är inloggad på iTunes. Enlighten me!

Kryssa i "Manually manage music and videos".
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men då raderar den ju allt jag redan har i telefon :mad:

Är du säker på att båda datorerna är samma iTuneskonto? Jag har ingen iPhone själv men jag provade med frugans precis, det funkade på båda våra utan några problem.

En annan variant är att slå på Homesharing i iTunes (under Advanced) och kopiera låtarna till den dator där du synkar normalt och sen föra över därifrån.
 

sportbike

Guest
En annan variant är att slå på Homesharing i iTunes (under Advanced) och kopiera låtarna till den dator där du synkar normalt och sen föra över därifrån.

Vad jag förstår är det bara inköp som kan delas med homesharing, alltså inte musik jag lagt till själv.
Rätt eller fel?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Dragon Dication har släppts!

Snacka in text (antingen bara kopiera det eller direkt till sms, e-post, facebook eller twitter) istället för att behöva skriva den.
Inte hunnit testa det så mycket än men tycker det verkar funka fint.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Är det nån förutom jag som fått grymt bra batteritid med ios 5? Nu har den legat på 67% sen jag klev upp i morse.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jaha, då var det dags för dagens iTunes-utbrott igen. :mad:

Tjejens telefon fethängde sig under uppdatering av OS, och det gick inte att återställa den, fick bara ett felmeddelande.
Ingen katastrof; en snabb googling tipsade om att återställa telefonen med iTunes på en annan dator, och det gick bra (även om man kan fråga sig om man ska behöva ha två datorer för att få en telefon att funka).

Sedan börjar det roliga. Jag har flera gånger tjatat om att hon ska säkerhetskopiera via högerklickning på telefonen i iTunes. Budskapet har dock sällan gått fram.
Hon hävdade att telefonen var säkerhetskopierad, men det är ju skillnad på säkerhetkopierad och säkerhetskopierad i iTunes. :näsblod Den "säkerhetskopiering" som görs vid synkning är tydlingen inte någon riktig säkerhetskopiering (med högerklick) utan bara en säkerhetskopiering. :rolleyes:

Nåväl, det fanns dock en "riktig" säkerhetskopia från telefonens begynnelsedagar som åtminstone återställde lite kontakter och några enstaka appar.
Nåja, hon får väl stå ut med att lite bilder har gått upp i rök och lära sig att säkerhetskopiera i stället för att säkerhetskopiera :huvet nästa gång, tänkte jag, och började synka telefonen med iTunes.
Det funkade som man kan förvänta sig med iTunes. Av 88 appar vägrar den att synka 75, och lämnar bara ett glatt felmedelande. Om man trycker på "Mer information" kommer man till en seg Äpple-sida där man uppmanas kontrollera om man satt i sladden ordentligt och liknande.

Vad i helvete ska man göra? Har givetvis installerat om iTunes och startat om åtta gånger och försökt synka lika många gånger.
Kan man stämma Äpple om ens förhållande går åt pipan på grund av ilska över iTunes? :gnissla
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Varför blanda in en annan dator ? bättre att återställa med "rätt" dator och sen synka med säkerhetskopian från den datorn.. Säkerhetskopian ligger ju på "första" datorn..
Javisst, men vad gör du när dator ett vägrar återställa telefonen? Bara felmeddelanden och fetlåsning.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Borde väl fungera att ställa telefonen i DFU läge och sen återställa den med samma dator som du började med?
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Borde väl fungera att ställa telefonen i DFU läge och sen återställa den med samma dator som du började med?
Vad är skillnaden på att återställa den i DFU-läge eller återställa den "som vanligt"?

Dessutom löser ju inte det problemet med att iTunes vägrar synka 90% av apparna. :va
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
DFU använder du när telefonen är helt f-cked up och inte ens syns när du försöker synka (eller annat skumt).
Annars ska de inte vara någon skillnad.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top