iPhone-tråden

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Körde just in det, får testa det i morgon!
 

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Vårby
Hoj
Hojlös för närvarande...
Av erfarenhet tycker jag personligen iPhonens GPS mottagning är under all kritik. Man ska ha tur om man har bra GPS signal i bil t.ex
Antar att de förlitar sig på just GPS delen till många av mätningarna varav jag inte skulle lita på den för fem öre. Visst, man kanske får ungefärliga resultat men stämmer de inte ordentligt kan man vara utan. Har testat en del av hastighetsmätningsprogrammen och det har kunnat diffa på allt mellan 5-30km/h kontra vad som står på hastighetsmätaren
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Verkar hålla samma snitt som din kompressor från biltema - köp inte.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har använt min gps mången gång. Funkar finfint. Har missat min possition en gång bara med ca 100 meter men då kan det ha varit fisigt med sateliter uppe.
 

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Nära Umä
Hoj
Kawa ZX12R
Jag tycker att GPS:en i ajfånen är bland de bättre jag har varit i kontakt med. Bland mobiltelefoner alltså. Även om jag är stillastående hittar den positionen riktigt bra, inom 10 meter oftast, och om jag rör på mig upplever jag den ännu mer positionssäker.

Det enda jag inte gillar med iPhone är iTunes som är ett jävla älgförhudshånglande skitprogram.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tack för svaren.

Verkar vara blandade åsikter. Själv har jag avvaktat tills nu. Anledningen är att jag väntat på att TomTom officiellt ska släppa sitt bidrag till telefonen vilket förhoppningsvis förbättrat GPS funktionen så att den går att använda i bil. Vid ett fåtal tillfällen kan det vara bekvämt att ha tillgång till vägbeskrivning, särskilt utomlands.

Ska bli intressant att se om man kommer att uppskatta Iphonen eller inte.

Kompressorn köptes på Mekonomen:D Man kan inte förvänta sig så mycket för 139 kr även om jag hoppades på att den skulle fungera bättre än den gjorde. Egentligen borde man reklamerat den. Antagligen duger den till att blåsa upp badbollar på sin höjd.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tack för svaren.

Verkar vara blandade åsikter. Själv har jag avvaktat tills nu. Anledningen är att jag väntat på att TomTom officiellt ska släppa sitt bidrag till telefonen vilket förhoppningsvis förbättrat GPS funktionen så att den går att använda i bil. Vid ett fåtal tillfällen kan det vara bekvämt att ha tillgång till vägbeskrivning, särskilt utomlands.

Ska bli intressant att se om man kommer att uppskatta Iphonen eller inte.

Kompressorn köptes på Mekonomen:D Man kan inte förvänta sig så mycket för 139 kr även om jag hoppades på att den skulle fungera bättre än den gjorde. Egentligen borde man reklamerat den. Antagligen duger den till att blåsa upp badbollar på sin höjd.

Testa Navigon på Iphonen om du vill ha en fungerande navigering, funkar klockrent!
Finns gratis om du har jailbreakat :tummenupp
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nya 3g s då? nån som har den? funkar den? värme problem?

sorry för trådkapningen

Väntar på att den ska dimpa ner i brevlådan ( eller postavin i alla fall) :D
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Finns ett program som heter diskaid, det är bra att ha om du ska föra över filer mellan iphonen och datorn.
Kan vara bra att ha när du har dragit ner Navigonfilerna till datorn och vill ha in dom i iphonen :tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Kan inte påstå att GPS i iPhone suger, snarare tycker jag att den funkar ganska bra t.o.m.
Testar nu Navigon, den versionen som finns gratis via App Store (ja, jag vägrar jailbreaka) och den funkar men jag avvaktar TomTom då jag tror mer på deras produkt vad gäller användarvänligheten.

MEN, tillbaka till frågan från TS, nej, har inte testat just det programmet men har två andra som jag testar just nu med liknande funktioner... en som även plottrar upp din körda rutt på karta med hastigheter och dylikt.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Ni som har problem med GPS:n, har ni uppdaterat till 3.0? Och ni som säger att den funkar klockrent, ligger ni kvar med gamla firmwaren?
Skulle var intressant att veta. Jag är nämligen nybliven iphoneägare, och reagerade över att GPS:n inte funkar riktigt bra.
Jag googlade och hittade massor om problemet. Det ser alldeles säkert ut som att problemet kom med OS 3.0. Hittade en jättetråd på Apples forum, och det genomgående är att perfekt fungerande telefoner plötsligt fick en usel GPS efter uppdateringen.
Inte ens trianguleringen funkar riktigt. Min hamnar lite var som helst oftast. Flera mil fel för det mesta, och det verkar också vara vanligt. Så det är inte bara GPS:n i sig, det är nåt som hänt med base bandet i nya uppdateringen sägs det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top