Ingen hets alls inför ERF 3 Falkenberg!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jo, nog var det lugnt allt...skönt med så få vurpor. Lindén fick dock motorproblem :gnissla (tråkigt) så Jimmi valde escapen efter rakan och parkerade innan bärgning...dvs. ingen vurpa!

Mvh!
// Niklas

Aha! Se där, fel av mig. Hoppas de får ordning på problemen, de skulle visst ner till Assen nästa helg!
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Finns det någon samlingssida på nätet där man kan se alla motorbanor i Sverige och klicka in sig på vald bana för att se deras kalender? där man förväntar sig att det står allt som händer på banan, bandagar, racing mm.. både bil o mc (en motorsportevenemangs samlings sida:)

Jag tycker själv det hade varit jättekul att åka och kolla och njuta av ljudet men var i hela friden kan man få information om att det händer något någonstans.. inte konstigt det är dåligt med publik när det gäller motorsport i Sverige:confused:
Är bara lite besviken på att informationen är svår att finna.

Tänkte att det kanske finns någon av er här som vet?

Skulle gissa att http://www.aktuellmotorsport.se/ har många tävlingar inlagda, dock tror jag inte dom "mindre" racen såsom Klubbmästerskap finns med, men en början iallafall. Nästa helg är det SM på Ring Knutstorp, fredag-söndag. Gratis inträde :)
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Skall du köra standard nästa år?

Jag gissar på det.. blir väl Mercedes Sprinter..... till o från tävlingarna :)




För övrigt är vi nöjda med dagen, och tackar alla medverkande i teamet för
deras superbra insatser. Vi körde t.o.m. taktiskt och låg o slökörde för
att spara däcken ett tag, men fick ändå byta tyvärr inför sista passet, men
annars flöt allt på mycket bra!
Nu leder vi med 14 poäng såg jag :)
 
Last edited:

@ngel

Guest
Visst är han fiiin! :D Andreas är namnet och av någon anledning hade han tydligen friat för ett litet tag sedan varför den sedvanliga förnedringen i form av svennsexa drog igång med fin utstyrsel och ett ärevarv på minimoto runt Falken...inte att föringa så här en lördag mitt i sommaren! :tummenupp

Och för er som missade uppställningen med minimoton kommer här en bild:

Fler bilder kommer sedan efter hand på http://photono.zenfolio.com/

Jag har dock en hel hög med bilder att sortera och kommer bara lägga ut dem som blev tillräckligt bra så ha lite tålamod. Tyvärr inga bilder på BOTT dock (sorry :huvet)

Mvh!
// Niklas

Hahaha ... Han var "jättesöt"!
Det är nog få förunat att få köra Falken på sin svensexa :D Men heder till den som kläckte idéen... :tummenupp
Var inne och kikade på dina bilder... Riktigt snygga! Strålande jobb :yoparty Men nyfiken som man är ... lite exif-data vore kul att se på dom ;)

Haha, vackert.
Bensprattlet berodde på att jag fick köra ett hemskt långt förstapass tillsammans med att de andra teamkompisarna inte har lärt sig burka och därmed måste ha fotpinnarna skethögt. Därmed fick jag nå jävulsk kramp och detta var underbar lindring. Efter några varv kändes det bekvämt så jag tror att jag ska börja köra såhär ;)

Ta bilden om du vill ha den bara :)

Låter som du ska lära dina teamkompisar lite... Dax att öva :D
Men .. du blir nog ensam om att köra den stilen på de svenska banorna... om du fortsätter alltså... Vore kul att se hur lång tid det tar efter att du börjat köra så tills andra gör samma sak ;) Du vet .. det sprider sig ... hehe
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Var inne och kikade på dina bilder... Riktigt snygga! Strålande jobb :yoparty

Tackar och bockar!:krama

Men nyfiken som man är ... lite exif-data vore kul att se på dom ;)

Tja, kort kan jag väl säga att jag i stort körde med ISO 100 och utfyllnadsblixt och med f2.8 eller möjligtvis f3.2 för de bilder med kort skärpedjup vilket gav allt från 1/640 - 1/1600s. Samt 1/160 - 1/200s för panoreringarna vilket gav f11-16.

De flesta bilderna är tagna med Sigma EX 120-300/2.8 och ibland med extender X1.4 vilket då gav största bländare f4 medan vidvinkelbilderna är tagna med 10-22/3,5-4,5. Morgonbilderna är tagna med stativ och slutartider 1/2 - 1/8s.

Eller vad det någon speciell data du var intresserad av/bild?

Mvh!
// Niklas
 

@ngel

Guest
Tackar och bockar!:krama



Tja, kort kan jag väl säga att jag i stort körde med ISO 100 och utfyllnadsblixt och med f2.8 eller möjligtvis f3.2 för de bilder med kort skärpedjup vilket gav allt från 1/640 - 1/1600s. Samt 1/160 - 1/200s för panoreringarna vilket gav f11-16.

De flesta bilderna är tagna med Sigma EX 120-300/2.8 och ibland med extender X1.4 vilket då gav största bländare f4 medan vidvinkelbilderna är tagna med 10-22/3,5-4,5. Morgonbilderna är tagna med stativ och slutartider 1/2 - 1/8s.

Eller vad det någon speciell data du var intresserad av/bild?

Mvh!
// Niklas

:) nej det var just det jag var nyfiken på... Det är lite småkul att jämföra sig med andra.. Vi kör rätt lika fast jag kör inte med extender.. :)
Just dina morgonbilder var helt otroliga... Vilket lugn det är i de bilderna...
Ser fram emot att kika på fler bilder från dig snart igen ... :) :tummenupp
Mvh
Anki
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
:)
Just dina morgonbilder var helt otroliga... Vilket lugn det är i de bilderna...

Mvh
Anki

Tja, inte satan var det mycket liv i depå´n vid den tiden. :D

Klockan var runt 05:10 när jag kom dit vilket var i senaste laget så jag fick stressa lite för att hinna med det jag tänkt. Ljuset blir snabbt platt så fort solen gått över horisonten, därefter har man kanske 15-20min på sig!

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Hahahahaha... Du kanske kan berätta vem det var :D
Dock utan minimoto på bilderna... Beklagar att den ena är lite suddig...

Ni fattar väl varför hon ja ja?? Ingen kan tacka nej till den kroppen:Bugar


Skönt att jag ser lite smäckare ut i skinnställ...
 

@ngel

Guest
Ni fattar väl varför hon ja ja?? Ingen kan tacka nej till den kroppen:Bugar


Skönt att jag ser lite smäckare ut i skinnställ...

Hahahaha ... Det är kanske det som kallas bodylanguage! :yoparty

Skitkul när folk bjuder på sig lite! Bara den synen var värd resan till Falken! :tummenupp

Lycka till i framtiden!!
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Ni fattar väl varför hon ja ja?? Ingen kan tacka nej till den kroppen:Bugar


Skönt att jag ser lite smäckare ut i skinnställ...

Herre jävlar vad du kommer att få höra detta på torsdag:D. Gissa om fetlasset Tussilago kommer tråka dig för den kroppen:tungan.
Men jag ger dig pluspoäng på att bjuda på sig själv och lycka till i framtiden:Bugar
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Herre jävlar vad du kommer att få höra detta på torsdag:D. Gissa om fetlasset Tussilago kommer tråka dig för den kroppen:tungan.
Men jag ger dig pluspoäng på att bjuda på sig själv och lycka till i framtiden:Bugar

Frågan är väl vem som ska lyckönskas... Tror det är Terése som behöver de orden :gnissla

Tur att fetlasset inte var där, då hade jag väl fått värja mej....
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Så nu har jag åt minstånde hunnit med att fixa och ladda upp ytterligare några fler bilder, 31st. närmare bestämt (+ ytterligare några nu på morgonen, torsdag). Fler kommer under nästa vecka, håll koll på denna tråden eller i bildgalleriet.

Bilderna ligger här: http://photono.zenfolio.com/

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:

@ngel

Guest
Så nu har jag åt minstånde hunnit med att fixa och ladda upp ytterligare några fler bilder, 31st. närmare bestämt (+ ytterligare några nu på morgonen, torsdag). Fler kommer under nästa vecka, håll koll på denna tråden eller i bildgalleriet.

Bilderna ligger här: http://photono.zenfolio.com/

Mvh!
// Niklas



Som vanligt ... Glimrande! :tummenupp
Ses på Knudan.. :)
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Lika dåligt med hets inför ERF 4a

Var är all hets???

Kommer Fiver till start med bägge hojarna????:arsele
När ska vi nolla för första gången i karriären???:Bugar
Ska Hörberg hålla sig på hjulen ett helt race????:huvet
Ska DonQ bryta trenden och börja köra fortare igen????:D
Vilka kommer och vilka har tänkt vinna???

Frågorna är många och svaren måste vara ännu fler!!!!!!!!


Skåneligan är laddade, har slipat och filat och bytt ut alla orginaldelar!!!! Eller kanske vi inte ens har lastat av bussen sen förra racet!!!! Men vi kommer och ska göra vad vi kan för att utöka ledningen!!!!



/ Olof
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top