Nollning

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Ett perfekt tillfälle att rekrytera nya är väl vid chalmersrundvandringen eller första dagen när nollorna marcherar från götaplatsen.

Vad tycker du att vi ska göra? Lämpliga aktiviteter?

Jo jag vet, lakritsremmar på götaplatsen eller motsv. hade varit jättekul och säkert lockat folk men är kanske inte världens bästa idé.
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
vi kan väl iallafall försöka få ihop något kul, är det många som är i göteborg dagarna innan nollningen, så vi kan diskutera ihop något?
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
The President has spoken!

När infinner sig denna s.k. "nollningen"?
Så vi vet när vi skall infinna oss för diverse spex och uppvisning (Jacco på baksulan, Skruven med smatterbandet m.m.).
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Samlingen på Götaplatsen är tisdagen den 18 Augusti och därefter håller nollningen på till nollfinalen den 12 September.

XP har som tradition att närvara första dagen på Götaplatsen och i år kommer vi åka dit med larven, svävaren och förhoppningsvis en och annan nybyggd gokart. Enda anledningen till att XP är med på Götaplatsen är för att spexa och lätta upp stämningen för nollorna. Många av nollorna är väldigt förvirrade och kommer inte vara mottagliga för vilka föreningar som gör vad på Götaplatsen. Av denna anledning är inte Götaplatsen något bra tillfälle att promota en förening. De föreningar som är närvarande är där för att göra samligen till ett enda stort jippo och är förmodligen bortglömda så fort nollan tar steget ut på Avenyn.
Av denna anledning tror jag inte att Avancez tillför något på Götaplatsen. En uppsättning hojar kommer tyvärr drunkna i den enorma mängd nollor som befinner sig där. Bättre är isåfall att satsa på Chalmersrundvandringen och de eventuella sektionsrundvandringar ni får vara med på som kårförening.

Jag vet att M-rustet brukar ha kräftskiva vid Hvitfeldtska. Förvånansvärt många nollor lägger märke till dem. En idé är att ni tar reda på vilken väg nollorna går från Götaplatsen. Om de kommer via Gibraltargatan skulle ni t.ex kunna radda upp ett gäng hojar längs med Chalmers tvärgata. Se för böfvelen till att ni har en vettig banderoll som nollan kan se så att ni inte blir anonyma. Det skulle kunna ge en del publicitet åt Avancéz eller iaf så ett frö i den MC-intresserade nollan. :krama

Om ni nu bestämmer er för att vara med på Götaplatsen/vandringen så bör ni ta kontakt med MottagningsKommitén (MK) som har hand om mottagningen på Göta.

Jag tror att nollningen är sjukt viktig för er förening. Det är egentligen enda gången ni kan göra reklam relativt enkelt. Det är också den tidpunkt då nollan är som mest mottaglig för manipulerande information från diverse föreningar. När nollan blivit varm i kläderna tar andra intressen överhanden så arbeta på att suga in intresserade nollor så fort som möjligt. Föreningarna bedriver en osynlig dragkamp om nollorna under nollningen :). Personligen tycker jag Chalmers hade mått bra om ytterligare en motorförening ger sig in i konkurrensen om framtidens ingenjörer :gnissla.

På lite omvägar har jag hört att XP ska ha en gokarttävling för Maskin och TD-nollorna. Om ni är riktigt snälla kanske ni kan få lov att vara med på eventet och promota er förening :arsele

För att sammanfatta kan jag väl slänga in mina förslag i en punktlista.

1. Var med på chalmersrundvandringen
2. Visa upp er på vandringen från Götaplatsen
3. Ställ upp ett gäng hojar och infa om föreningen på XP:s gokartkörning
4. Fixa en banderoll och spänn upp över Olgas trappor som hänvisar till en uppdaterad och aktuell hemsida.
5. Se till att fixa ett evenemang för potentiella medlemmar någon gång under våren. Jag tror inte de MC-ägande nollorna har sina hojar med sig i början på läsåret.


Det ni inte får glömma är att nollningen är till för nollan. Om ni planerar era event med utgångspunkt från att nollan ska ha kul och känna sig välkommen kommer ni få medlemmar av bara farten.
 
Last edited:

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Vad säger ni? Jag är bortrest 20-27 aug så det får bli början eller slutet av nollningen, om jag ska vara med iaf. Vilken dag är chalmersrundvandringen? Har alla sektioner denna rundvandring samtidigt?

Chalmersrundvandringen är bra för man kan vara lite outlaw (som en mc-förening ska vara) och bara vara där utan att meddela kåren och kommiteer och annat tjafs.

Vad tycker ni?
Plakat? Reklambroschyrer?
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Förslag: 2-4? pers kör runt på chalmers på hoj med reflexvästar med avancez-märken på, letar upp ansamlingar med nollor, kör fram till dem och frågar om någon kör (eller vill köra) hoj, snackar lite med dem och ger dem snygga visitkort med kontaktuppgifter. Visitkort är beställda, spons på västar fixat. Vad säger ni?

Alla som vill att föreningen ska finnas och ha medlemmar får ställa upp och hjälpa till och ta en eller några dagar.

Startar en lista där man kan boka upp sig på de olika dagarna. Oklart vilka dagar som är bra egentligen, men det är nog alltid några nollor ute och yrar på campus... glöm inte att man kan köra till lindholmen också.

Nollvecka1
17/8 Mån
18/8 Tis Jonas
19/8 Ons Jonas
20/8 Tors
21/8 Fre

Nollvecka2
24/8 Mån
25/8 Tis
26/8 Ons
27/8 Tors
28/8 Fre
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
reflexväst? ehh..

ja står gärna och hänger någonstans och delar ut kort. det kan va grymt att dyka upp under tex grabbsitsen och burna :rolleyes
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
reflexväst? ehh..

ja står gärna och hänger någonstans och delar ut kort. det kan va grymt att dyka upp under tex grabbsitsen och burna :rolleyes

Reflexväst, om du inte vill sy på stora avancez-märken på ditt skinnställ.

Boka upp dig på några dagar nu, snackpelle!
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Grabbsitsen är inställd detta året har jag fått höra.
 

Liljestrand

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER-5
Hej! Vad kul att Avancez finns kvar!! Jag har varit utomlands ett år och innan jag stack hörde jag att det skulle läggas ner. Jag vill ha fler hojkompisar i Göteborg och är gärna med på flera aktiviteter under nollningen. Bara jag inte har någon livsviktig (vilket jag inte haft hittills under fyra år :p) är jag gärna med!

Jag ska för övrigt flytta in på Olofshöjd och är i desperat behov av en garageplats. Något tips någon? :)
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Nollvecka1
17/8 Mån
18/8 Tis Jonas
19/8 Ons Jonas
20/8 Tors
21/8 Fre

Nollvecka2
24/8 Mån Kalle,
25/8 Tis Kalle,
26/8 Ons Kalle,
27/8 Tors
28/8 Fre

...Jag vill ha fler hojkompisar i Göteborg och är gärna med på flera aktiviteter under nollningen. Bara jag inte har någon livsviktig (vilket jag inte haft hittills under fyra år :p) är jag gärna med!
...

Bara att signa listan :tummenupp
 
Last edited:

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Vafan, för alla på skolan eller?

Den var riktigt lyckad förra året, på H iaf. :yoparty

Jag vet bara att maskin fick backning på att det delades upp i grabbsits och dammiddag. Upplägget för i år är tydligen en herrmiddag och en dammiddag istället.
 

Liljestrand

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER-5
Nollvecka1
17/8 Mån
18/8 Tis Jonas
19/8 Ons Jonas
20/8 Tors (Kristina)
21/8 Fre (Kristina)

Nollvecka2
24/8 Mån Kalle, Kristina
25/8 Tis Kalle, Kristina
26/8 Ons Kalle,
27/8 Tors
28/8 Fre
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Hej! Vad kul att Avancez finns kvar!! Jag har varit utomlands ett år och innan jag stack hörde jag att det skulle läggas ner. Jag vill ha fler hojkompisar i Göteborg och är gärna med på flera aktiviteter under nollningen. Bara jag inte har någon livsviktig (vilket jag inte haft hittills under fyra år :p) är jag gärna med!

Jag ska för övrigt flytta in på Olofshöjd och är i desperat behov av en garageplats. Något tips någon? :)

Har plats för en hoj till, i kaverös dock..
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Hej hopp


Kanske kan vi göra lite affischer i A3 att sätta upp under nollningen? Eventuellt lite flyers? Kanske kan vi bestämma en dag en bit in under nollningsperioden när vi har en körning och sen en grillkväll någonstans på chalmers dit man kan komma oavsett om man redan kör och har hojjen i götet eller om man bara tycker det är sexigt med killar i tajt läder ;-). Alltså vi som är aktiva och har hoj eller vill bli aktiva och har hoj kör på eftermiddagen (om vädret tillåter, samling typ vid chalmersplatsen eller så dit även nya skulle kunna hitta. Sen har vi bestämt en tid när vi skall vara tillbaka på ch. så kan även nya som itne har fått hit sin hoj komma och tjöta lite och grilla en korv eller så? Om det blir så här så bör det väl stå på affischerna typ: vilka avancez mc är, vad vi gör och ett tillfälle man kan träffa oss samt hemsidan och ett telenummer

Hur låter detta? Kan styrgruppen bestämma något? Óm någon gör affischer kan jag säkert trycka dem.


//Wolgers

-----------------------------------------------------------------------

Hej,

jag tycker det låter som en bra ide. Har dom inte ett info möte direkt efter
Götaplatsen?? Brukar inte alla föreningar få presentera sig där?

/Modesty
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Modesty: Jo, de har samling i lisebergshallen (?) och där är väl blandade jippon. Men det kanske inte är det bästa sättet att värva nya medlemmar, så mycket nya intryck första dagen osv. Vi tyckte det var en bättre idé att åka runt och prata med folk.

Wolgers: Affischer kan vara en bra idé, eventuellt är dte lättare att hitta uppsättningsplatser om de är a4 istället men men... Någon som vill göra en? Vi har ju en PR-ansvarig. Skruven!

Körning/Grillning låter suveränt. Men vad sägs om att ta det i första eller andra läsveckan, eller kanske efter nollningen, för att inte konkurrera med alla andra nollaktiviteter. Oavsett så tycker jag att vi ska vänta tills alla vi ickenollor har börjat. Många, även jag, är bortresta in i det sista. Men idéen är kanon! Kanske ska grilla först och köra sen, så man får prata lite med de nya innan man kör tillsammmans?



För övrigt har visitkorten kommit. Ska hämta dem på posten idag. :D

Fler folk på listan!!!


Nu borde jag jobba istället för att sitta på SH.
 

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Hej! Vad kul att Avancez finns kvar!! Jag har varit utomlands ett år och innan jag stack hörde jag att det skulle läggas ner. Jag vill ha fler hojkompisar i Göteborg och är gärna med på flera aktiviteter under nollningen. Bara jag inte har någon livsviktig (vilket jag inte haft hittills under fyra år :p) är jag gärna med!

Jag ska för övrigt flytta in på Olofshöjd och är i desperat behov av en garageplats. Något tips någon? :)

Ja sätt upp en lapp på anslagstavlan vid affären & sen på garageburarna i parkeringshuset!! Brukar vara fler som delar på en bur:) & så ställer du dig i kö hos sgs :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top