R.o.Råå

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
Skutte, antingen har du satt Absinthen på tvären eller så har du satt dig på cykeln utan att ha skruvat dit sadeln. :va

Om du läser lite längre upp i tråden så regnade det ute och jag hade pisstrååkigt på min semester (det är samma läge idag, regn och semester). Detta har inget med segregation eller annat att göra, det handlar om ordvitsar. Att sen några tyckte det var roligt och såg det med glimten i ögat och andra tog till sig och såg det på fullt allvar får man nog skylla på fullständiga vs. bristande kunskaper i ironi.

Vad gäller Strandvägen vs. YC så var väldigt många förespråkare för YC på grund av praktiska skäl, det tog för lång tid att ta sig ur byn innan man nådde landsvägarna. Jag ser också gärna en återgång till SV när det är klart.

Själv tycker jag parkeringen på Maxi i Råå är det optimala samlingsstället för R.o.Råå, det är ett bra ställe där vi kan rååkas, ett bra ställe där vi kan prata råådrejsing och man kan även köpa glass i råån. Vi passerar inga rååndeller där vi kan bli av med varandra på vägen ut ur byn.

P.S. Skönt att du forfatande använder "Skuttesmileyn" :6surkart D.S.

Hrrmmff.

Även jag vet hur det går till att så ett litet frö som sedan växer, mindre krig har startats för mindre :machinegu

Ordbajseriet lämnar jag gladligen över till någon som orkar bry sig.

vad det beträffar Onsdags turer så finns det redan ett sådant planerat o klart med samling i Staffanstorp/Eslöv som normal går till sjöborakan.

Eller det sällskapet passar inte längre :confused:

Annat fall kan jag tips om en annan onsdags samling lite närmare om ni orkar vrida styret mot centrum till Sundstorget, liten trevlig "fiskebåts" tur där ni lätt får vara med o glida runt. :tummenupp

Lycka till med tourandet !


PS.

Bry er inte om att tjata vidare då detta lär mitt sista inlägg och besök till detta forumet, tack o hej.
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Tack själv Per, det var en najs rekrunda inför premiärturen med R.O.Råå onsdag nästa vecka då vi kör till Sjöborakan om allt går som planerat.

Visst hade KTM-killen en SH tröja på sig. :tummenupp

P.S. Innan nån får krupp eller PMS så vill jag säga att ALLA som vill är välkomna att hänga med till Sjöbo. Oavsett bostadsort och plats... D.S.

Tid och plats...??
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Tack själv Per, det var en najs rekrunda inför premiärturen med R.O.Råå onsdag nästa vecka då vi kör till Sjöborakan om allt går som planerat.

Visst hade KTM-killen en SH tröja på sig. :tummenupp

P.S. Innan nån får krupp eller PMS så vill jag säga att ALLA som vill är välkomna att hänga med till Sjöbo. Oavsett bostadsort och plats... D.S.

Var "samlas" ni och vilken tid?

:hej
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det har blivit ändrade planer, jag kan inte köra ikväll. Får hoppas nån annan kan leda en runda till Sjöborakan idag.

Nu när det är strålande sol, utan moln, så tänkte jag mig att göra annat än att dra på mig ett soltätt skinställ... ;)

:hej
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Nåågon som ska ner till Staffanståårp / Sjöbo idag? Jag som Nåårdstatare tänkte i alla fall köra ner. Sammkörning nåågon???
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jag såg er allt...!!!! Mötte er utanför Lödde. Där satt man i sin bil o svor...

Hoppas ni hade en härlig tur! :)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det var väldigt skönt att höra, RR gänget hade inte samma lycka.
MC- polis eller laserkontroll?

Vi lyckades ta oss ut på rakan och hittade en plätt att parkera på. Strax därefter kommer första MC-polisen och rör om i grytan. Lite senare kommer stora polisbussen och plockar de som kommer in på rakan från båda hållen.
Lite senare byter de sida och plockar de som försöker köra iväg. :gnissla

Dock, när vi kör står det bara en ensam MC-polis och nickar till oss. Min hoj var i stort sett laglig så när som på reflex bak, men där fanns de som körde med som nog svettades i hjälmen... :tungan
 

Bifogat

  • glädjedödare.JPG
    glädjedödare.JPG
    188.5 KB · Visningar: 55

-=pettsson=-

You are what you ride.......
Gick med
26 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675 -08
Jag svettades nog en del (1tusen .... 2tusen.....3 tusen o.s.v)....kunde blivit minus på nöjeskontot, men som man bäddar får man köra :gnissla
 

-=pettsson=-

You are what you ride.......
Gick med
26 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675 -08
Osså litta bilder....

VBK hade visst bytt upp sig :D
 

Bifogat

  • DSC_0770.JPG
    DSC_0770.JPG
    130.1 KB · Visningar: 86
  • DSC_0758.JPG
    DSC_0758.JPG
    150.7 KB · Visningar: 76
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top