Onsdagskörningstråden

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Nästa körning 29/7. Ska vara bra väder. Vi kör 18 igen om ingen lägger in sitt veto. Sträcka TBD, men norrkörning blir det med största sannolikhet i vanlig ordning.

Datum: onsdag 29/7.
Plats: Statoil Frescati.
Tid: samling 18, start up 18.15.


1. Maero (om inte i Härjedalen eller på Gelleråsen)
2.
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Nästa körning 29/7. Ska vara bra väder. Vi kör 18 igen om ingen lägger in sitt veto. Sträcka TBD, men norrkörning blir det med största sannolikhet i vanlig ordning.

Datum: onsdag 29/7.
Plats: Statoil Frescati.
Tid: samling 18, start up 18.15.


1. Maero (om inte i Härjedalen eller på Gelleråsen)
2.


Om ni drar förbi donken i upplands-väsby runt 18:45 som i onsdags så hänger jag gärna med:)
 

insekten

Guest
Nästa körning 29/7. Ska vara bra väder. Vi kör 18 igen om ingen lägger in sitt veto. Sträcka TBD, men norrkörning blir det med största sannolikhet i vanlig ordning.

Datum: onsdag 29/7.
Plats: Statoil Frescati.
Tid: samling 18, start up 18.15.


1. Maero (om inte i Härjedalen eller på Gelleråsen)
2. Insekten + sällskap
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Lite bilder från onsdagens körning som tjejen tog (med undantag för Bettskenas eminenta porträtt av mig och henne).

1. SSPC
2. Maero + tjej
3. Archer941 + Fighter
4. HULT! + tjej + lelleman
5. Bettskena + HULT!

Bonusvideo från skogis:

[YOUTUBE-ID]lFBVqSTCKws[/YOUTUBE-ID]
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    90.1 KB · Visningar: 65
  • 2.jpg
    2.jpg
    105.6 KB · Visningar: 104
  • 3.jpg
    3.jpg
    102.4 KB · Visningar: 74
  • 4.jpg
    4.jpg
    111 KB · Visningar: 84
  • 5.jpg
    5.jpg
    90.1 KB · Visningar: 73

HULT!

Styrfart MC STHLM
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Gixxer 600 K8
Blev ju skysta bilder:tummenupp:tummenupp. Kan tyvärr inte börna på onsdag:mad: kanske blir några spontan körningar under veckan.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Blev ju skysta bilder:tummenupp:tummenupp. Kan tyvärr inte börna på onsdag:mad: kanske blir några spontan körningar under veckan.

Funderar på att dra en kortare repa ikväll, annars blir det ju gruppkörning imorgon. Du ska inte haka på då?
 

Hornet_Sannis

Hornet_Sannis
Gick med
2 Apr 2009
Ort
--
Hoj
2004, Honda, Hornet 600
Hej nytaget körkort och sugen på att ut och åka. Är ni rätt grupp för mig?
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Troligtvis inte... du kanske ska börja med att köra med torsdagsgänget från skogis? Där går det i mycket moderat tempo så att alla kan hänga med utan att känna sig pressade.

Eeeehhh nu ska du inte vara sån...man behöver inte gasa om man inte vill det. Vi väntar ändå alltid in alla så att ingen kommer bort när vi är ute o åker.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Eeeehhh nu ska du inte vara sån...man behöver inte gasa om man inte vill det. Vi väntar ändå alltid in alla så att ingen kommer bort när vi är ute o åker.

Jo det vet jag, men av egen erfarenhet när jag var färsk på hoj så tyckte jag att det var skönare att åka med likasinnade och inte rejsputtar som härjar på skogis och tyresö och kör på slangen.
Lätt att man får mindervärdeskomplex då och kanske kör över sin förmåga för att hänga med de "balla" grabbarna (och tjejerna)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jo det vet jag, men av egen erfarenhet när jag var färsk på hoj så tyckte jag att det var skönare att åka med likasinnade och inte rejsputtar som härjar på skogis och tyresö och kör på slangen.
Lätt att man får mindervärdeskomplex då och kanske kör över sin förmåga för att hänga med de "balla" grabbarna (och tjejerna)

Det är nog lugna puckar. Som Fighter säger väntar vi in alla med jämna mellanrum. Se bara till att du inte lockas med i högre tempo än du klarar av, vi andra har inget emot att vänta. Det är som alltid högre tempo i täten, lägre tempo längst bak.

Jag kommer dock inte ta täten själv, är i Härjedalen och kommer inte hinna hem till onsdag. Ämnar dock köra torsdagskörningen istället om vädret tillåter. Kan ju också vara ett alternativ för Sannis om hon vill känna sig "extra" trygg.
 

insekten

Guest
Hej nytaget körkort och sugen på att ut och åka. Är ni rätt grupp för mig?

Låt inte folk skrämma dig.
Visst förekommer det bus osv men det gör vi alltid EFTER körningarna så det är inget du behöver oroa dig för.
Bara komma och haka inga problem.
Vi har alla varit nya på hojen nån gång, svårt att bli bättre om man inte får lära sig nåt eller nöta mil :=)
Vi har minst 1 kille till som är nykomling som brukar haka på oss ut och han trivs då vi har som regel att INGEN ska känna sig utanför eller känna nån press att man måste köra i snabbt tempo.
Vi förespråkar jämt att man ska köra sitt egna tempo och äre nån som vill köra snabbare..gasa på men vänta längre fram.
Vi brukar vara nån eller några som kör med skjuts också så det är sällan något högre tempo när vi har nya i gänget med oss. alla får anpassa sig.:banana
Vi hojåkare måste ju hålla ihop
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
jag & speed monster kommer! :yoparty

(såvida inte dom ja lovat grillning imorn kidnappar mig) :glömdet
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Datum: onsdag 29/7.
Plats: Statoil Frescati.
Tid: samling 18, start up 18.15.

1. Maero (om inte i Härjedalen eller på Gelleråsen)
2. Insekten + sällskap
3. Fighter
4. mkillen
5. speed monster
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top