Tips på framlyse till KTM

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Är sugen på att köpa denna lampan + plast till min 625a '05. Den lär ju knappast glida på och montera sig själv och därför undrar jag om det finns någon förklaring till hur man monterar och kopplar för att det ska funka.

Finns det någon rekommenderad sida att beställa hem plasten + lampan ifrån?

:)
Har du tur så kan det vara samma "kopplingsplint" som till din.
Annars så är det bara å ta en kabel i taget..

Tänk på att det blir mkt sämre ljus, men du kanske inte skall köra när det är mörkt..:D
www.karlstrommotor.com
 

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Ort
.
Hoj
.
Har du tur så kan det vara samma "kopplingsplint" som till din.
Annars så är det bara å ta en kabel i taget..

Tänk på att det blir mkt sämre ljus, men du kanske inte skall köra när det är mörkt..:D
www.karlstrommotor.com

Finns det något sätt att ta reda på om jag kommer ha tur eller inte? För det sista jag vill göra är att börja skala sladdar och gissa mig fram.

På vilket sätt blir ljuset mycket sämre? Är det en sämre lampa i eller reflekteras ljuset helt enkelt inte lika bra som i min nuvarande originallampa?

Karlströms verkar ju ha plasten iaf, men någon passande lampa hittar jag inte :confused:
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Finns det något sätt att ta reda på om jag kommer ha tur eller inte? För det sista jag vill göra är att börja skala sladdar och gissa mig fram.

På vilket sätt blir ljuset mycket sämre? Är det en sämre lampa i eller reflekteras ljuset helt enkelt inte lika bra som i min nuvarande originallampa?

Karlströms verkar ju ha plasten iaf, men någon passande lampa hittar jag inte :confused:

det är KTM´s egna lamp i denna, medans du har en H4 i 625:an.

du kan nog kolla på http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts.asp å se om du har tur.

Sök upp lyktan på ovan länk och sedan sök på art.nr. på karlstroms hemsida så hittar du den
 

DaTTe

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625
Man får inte på lyktkåpan från en EXC på 640 -05. Det var någon som skrev att 05an har liten mätare, det beror ju på vad man jämför med men den har bra mycket större än EXC.

Första posten!
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Lol, har letat efter framlyse till min 640 sen november, inte hittat skit...
Sen googlar jag på "Framlyse till ktm" och finner denna tråden xD

Grym tråd förövrigt (Y)
Någon som vet vilka andra Acerbis framlampor som funkar till 640n förresten, för dom hade ju lite fräsiga.
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
530 exc-lampan e ju riktigt het! skulle nog sitta som en smäck på 660n, synd att allt ska kosta pengar bara.. enrundfyrkant, du får gärna skriva hur det funka att byta om du nu gör det. blev som sagt lite sugen jag med nu=)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top