Köpa Triumph Street Triple?

KAHER

Beginner
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Rydebäck
Hoj
Triumph Street Triple -09
Idag provkörde jag en Triumph Street Triple och det var verkligen en häftig upplevelse :bow . Jag är helt såld! Frågan är dock om det kanske är en olämplig hoj för mig som är nyböjare, jag har en Suzuki GSR600 för tillfället. Synpunkter någon?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kör på det!

Tycker du att den känns bra så varför inte? Känns det bra så är det bra.

Skulle lätt köpa en om finanser fanns. Både frugan (Mickis) och jag blev förälskade i den vid första provkörningen. Men det blev så att vi har varsin litet äldre hoj så att vi slipper bråka om vem som ska åka. :)
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Min hoj är den första jag ägt och jag är helnöjd! Det är ju en riktigt lättkörd hoj samtidigt som man kan få ut väldigt mycket av den om man bara vill. Så som man säger om skon passar TJÖÖÖÖÖP! ;)
 

Bubbaman69

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Hässleholm
Hoj
Triumph Street Triple R 2012
Street triplen är känd för att vara en bra instegshoj. Jag tog MC kort 2010 och köpte en Tiger 800 xc och bytte i höstas till en street triple, och den är oerhört lättkörd och smidig. Olämpligheten sitter nog bara i gashandtaget:lol hanteringsmässigt så är den otroligt smidig och lätt:)
 

jetson

Guest
Det roliga är att blocketpriserna på street triplen är samma nu som 2009, tiden verkar ha stått stilla där :D .. borde väl gå ner lite när folk inser att den billiga märkesförsäkringen inte existerar längre
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
holy-thread-revival-batman.jpg
 

rootkit

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Ort
Sala
Hoj
Triumph Tiger 800 2012
Street triplen är känd för att vara en bra instegshoj. Jag tog MC kort 2010 och köpte en Tiger 800 xc och bytte i höstas till en street triple, och den är oerhört lättkörd och smidig. Olämpligheten sitter nog bara i gashandtaget:lol hanteringsmässigt så är den otroligt smidig och lätt:)

Jag är nästan i samma situation! Tog kortet 2011, köpte en Tiger 800 2012 och funderar på att byta till en Street triple! Hur upplever du streeten jämfört med tigern? Det är ju två olika hojar, men det kanske ändå finns likheter?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Det roliga är att blocketpriserna på street triplen är samma nu som 2009, tiden verkar ha stått stilla där :D .. borde väl gå ner lite när folk inser att den billiga märkesförsäkringen inte existerar längre

Svedea har varit bättre än märkesförsäkring för min del. Gick upp någon hundralapp när jag flyttade ett par meter närmare lund men ändå human :)
 

superhornet

Medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Sparar..
Någon som vet VAR man kan köpa/provköra en Striple i Stockholm? Probike säljer enligt hemsidan men enlgit samma sida så erbjuder de ej provkörning av hojen eller har den i lager..
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Det verkar vara rätt knepigt. Sedan Hojcenter slog igen så verkar det bara vara Probike Norr som gäller i Stockholmsområdet och som du skriver så verkar de av någon outgrundlig anledning sakna en demo-Striple. De hade provkörningsdag för sitt Triumphsortiment förra helgen och inte var det någon 765 där inte, bara Speeden.

Om du är seriöst intresserad så är nog det bästa att kolla t.ex. Blocket efter andra handlare som kanske fått en Striple i inbyte och är villiga att släppa ut den på en runda.
 

Str3 R

Guest
Någon som vet VAR man kan köpa/provköra en Striple i Stockholm? Probike säljer enligt hemsidan men enlgit samma sida så erbjuder de ej provkörning av hojen eller har den i lager..
Låter som en utmärkt affärsidé att inte ha en demohoj hemma. De är nog inte så intresserade av att öka intäkterna? :va
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Var också förbi där för ett par veckor sedan. Det skulle aldrig gå att gissa att man kunde köpa trajja på den inrättningen. Fanns ingenting att skåda / klämma på / provköra.

Någon som vill ha en 765 RS kommer det finnas en till salu efter sommaren högst sannolikt (av mig)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top