Skor from hell - 2009: Gladiatorskon

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Snööga! Skatesko breda utan att va så fula och varma precis vad jag behöver! :D

Går det att bra att tvätta tyg skor? har aldrig försökt men köper jag ett par ljus lär det behövas.

Det är olika, fast skitbilliga kinakopior där dom har kletat limmet lite utanför när dom har limmat sulan brukar funka att köra i maskin.

Något säger mig att limmet i kinafabrikerna inte är hälsosamt.

Ska du maskintvätta skor så släng i en gammal dunjacka samtidigt, en perfekt symbios, jackan skyddar skorna, skorna masserar jackan så att dunet inte klumpar sig.

Jag gillar Kawazakiskorna, men dom kan jag ju inte köpa, fel märke....
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Snööga! Skatesko breda utan att va så fula och varma precis vad jag behöver! :D

Går det att bra att tvätta tyg skor? har aldrig försökt men köper jag ett par ljus lär det behövas.


Nej ingen skatesko på bredden. Lätta, nätta och funktionella till de flesta tillfällen på sommaren. Inte gay och inte turkiga. Jobbigt med vita tygskor, blir skitigt även om man inte matar grisarna med dem. Man kan inte tvätta dem i maskin men handtvätta i handfatet går ju. I värsta fall med klorin. Kostar bara 385kr också. :tummenupp
 

Therése_L

Guest
Snööga! Skatesko breda utan att va så fula och varma precis vad jag behöver! :D

Går det att bra att tvätta tyg skor? har aldrig försökt men köper jag ett par ljus lär det behövas.

Klart det går, släng in dem i maskinen på 30 grader! Kan tortumlas oxå! Det funkar för övrigt bra på lädersneakers med! Fast utan tumlingen då... :tummenupp

Du ligger ändå på gränsen, du måste kasta för att få köpa nytt!

Jag har precis köpt nya, så nu dröjer det ett par år innan det inhandlas ett nytt par, då har jag nog hunnit slänga ett av de gamla! :)
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
särskrivning dekux tre ord av ett

Nej ingen skatesko på bredden. Lätta, nätta och funktionella till de flesta tillfällen på sommaren. Inte gay och inte turkiga. Jobbigt med vita tygskor, blir skitigt även om man inte matar grisarna med dem. Man kan inte tvätta dem i maskin men handtvätta i handfatet går ju. I värsta fall med klorin. Kostar bara 385kr också. :tummenupp
Nje fel uttryckt av mig fatta att den inte är ser ut som skateblafforna, menade mer att dom flesta snygga sommar skor är sjukt smala.

Har en tandborste avsatt för sånt så det funkar.:hihi

Klart det går, släng in dem i maskinen på 30 grader! Kan tortumlas oxå! Det funkar för övrigt bra på lädersneakers med! Fast utan tumlingen då... :tummenupp



Jag har precis köpt nya, så nu dröjer det ett par år innan det inhandlas ett nytt par, då har jag nog hunnit slänga ett av de gamla! :)
Måste nästan testas mina sneakers gillade inte sweden rock.. :hihi

Det är olika, fast skitbilliga kinakopior där dom har kletat limmet lite utanför när dom har limmat sulan brukar funka att köra i maskin.

Något säger mig att limmet i kinafabrikerna inte är hälsosamt.

Ska du maskintvätta skor så släng i en gammal dunjacka samtidigt, en perfekt symbios, jackan skyddar skorna, skorna masserar jackan så att dunet inte klumpar sig.

Jag gillar Kawazakiskorna, men dom kan jag ju inte köpa, fel märke....
Provade med kinagympaskor när jag va mindre, blev dockmodell av dom :hihi

Adidas spring pjuken blev som nja, man kan omöjligt se att jag hade dom när jag körde fast en valp i leran (Fick knacka fram skorna ur ler klumpen i princip :hihi
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag förstår inte problemet :va Jag tycker det är kanon :D

Dessutom så var det väl du som skrev och berättade varför tjejer vill ha klackar? För att främhäva formen och linjerna på underbenen eller vad det var (en gnutta senil måhända) :)

Jo självfallet. :)
Jag äger faktiskt själv ett par sådana (och tycker de är jättesnygga, absolut!)men att jämföra gladiatorskorna och höga stilettklackar är som att jämföra äpplen och päron.
Därför vill jag förtydliga mitt resonemang då gladiatorskorna liksom är mer sandaler och något man använder till vardags under sommarenperioden, medans höga stilettklackar i latex används mer när man går ut och festar kvällstid.
Tror väldigt få skulle dra på sig ett par sådana pumps i all hast på morgonen bara för att gå ner till ICA och köpa lite mjölk, det blir liksom lite fel forum...

Dessutom är inte pumps speciellt bekväma att gå omkring med till vardags flera timmar i sträck då de inte är fotvänliga och dessutom så gör de att man balanserar foten på ett annat vis och får därigenom en lite annorlunda gångstil, man liksom mer "trippar" fram.
Så visst är sådana pumps fina men inget jag skulle "trippa" omkring i en vanlig tisdags förmidda, skulle personligen kännas lite overkill.
Som att dra på sig fracken bara för att man ska ner till macken och tanka bilen.

Men visst är båda paren skor mycket fina, men används som sagt inte kanske vid samma tillfällen. ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ryser och får kväljningar på dom där gladiatorsakerna och foppatofflor m.m. HUUUUUHA!!

Mina favoriter blir nog dessa. (I LÖÖÖÖÖV SHOES) :krama:tuttar:tummenupp

...tänk att ändå så få damer verkar greppa att få saker får stuk på en vacker dam, så enkelt som rätt variant på pjuck.
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
gey tråd

Jag har sett många inlägg från dig. Markus

är det inte dags för en geytråd, eller ett helt nytt forum för bara dig ;)

Våga såga........
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
...skriker inte "kom och ta mej hårt" såsom stilettklackar i lack gör.

Det beror nog på vad man tänker på, men även fast skorna skriker kom o ta mig hårt så betyder det inte att ägaren gör det (jämt) :D



Dessutom är inte pumps speciellt bekväma att gå omkring med till vardags flera timmar i sträck då de inte är fotvänliga och dessutom så gör de att man balanserar foten på ett annat vis och får därigenom en lite annorlunda gångstil, man liksom mer "trippar" fram.

Jag tycker till skillnad från många att det är bekvämt att gå i höga klackar, kanske för att jag är van vid det och nästan alltid gör det. Den som KAN gå i högklackat trippar inte, det är dom som är värdelösa som trippar fram som små pudlar. Vi andra som har vanan inne flyter fram. :yoparty :rolleyes:





Tackar. :)



...tänk att ändå så få damer verkar greppa att få saker får stuk på en vacker dam, så enkelt som rätt variant på pjuck.

Skor är viktiga så enkelt är det...och som svar till någon som frågade något som Pirrar det till när ni köper ett par skor? JA, de rätta skorna liksom de rätta underkläderna får en att känna sig sexig och det leder till vad grabbar? Ni vet nog vad ni ska göra för er tjej om ni vill komma till nu. :tuttar:tummenupp
 

Therése_L

Guest
Skor är viktiga så enkelt är det...och som svar till någon som frågade något som Pirrar det till när ni köper ett par skor? JA, de rätta skorna liksom de rätta underkläderna får en att känna sig sexig och det leder till vad grabbar? Ni vet nog vad ni ska göra för er tjej om ni vill komma till nu. :tuttar:tummenupp

Köpa skor till henne?? :confused:
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Vad fan är det med tjejer och skor :va
Killar det till i bäret när ni köper ett par eller?

Man behöver max 5 par skor, då har jag räknat in MC skor och fiskestövlar, kör man inte MC och fiskar får man dra bort två...

MC-stövlar - check
Arbetskängor - check
Vardagsskor - check
Träningsskor - check
Skoterkängor - check
Fiskeskor - x

Aj aj, 5/4 tillåtna :gnissla
 

Therése_L

Guest
MC-stövlar - check
Arbetskängor - check
Vardagsskor - check
Träningsskor - check
Skoterkängor - check
Fiskeskor - x

Aj aj, 5/4 tillåtna :gnissla

Men skoterkängorna måste väl kunna räknas in i samma kategori/istället för fiskeskor..? Så du klarar dig, men precis som för mig var det på håret..! :tummenupp
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jesus, trodde jag var helt befriad från skofetich men när jag räknar blir jag lite skraj.

  • MC-kängor x2
  • löpardojjor x1
  • jobbtofflor x1
  • gåbortskor x1
  • vardagsskor x2
  • vinterskor x2
  • sandaler x1
  • stövlar x1

Summa: 11 par. :skrämd

Då kan man ju lika gärna flytta till fjållträsk, dricka låtsaskaffe hela dagarna och se stressad ut..
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
5139_104242516260_627646260_2611841_7127619_n.jpg
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag tycker till skillnad från många att det är bekvämt att gå i höga klackar, kanske för att jag är van vid det och nästan alltid gör det.
Den som KAN gå i högklackat trippar inte, det är dom som är värdelösa som trippar fram som små pudlar. Vi andra som har vanan inne flyter fram. :yoparty :rolleyes:

Klart man får en annan gångstil när man har högklackat ovasett om man går med dem ofta.
Foten får en helt annan vinkel och man måste balansera fotdynan och häl på ett annorunda sätt, vilket leder till en annan typ av gångstil. Punkt!

Det är samma sak som om man har en mycket snäv kjol som slutar vid knäna, snävheten kring knäna och det "begränsade utrymmet" gör att man får ett litet med svängrum för benen och tvingas att ta mindre steg och samtidigt "överlappa" benen vilket framhäver höfterna och ger en en mer timglas-och kvinnlig look.

Både skor och kläder påverkar ens "rörlighet" och ens kroppsspråk och
när man dessutom har högklackat blir det också ett helt annat ljud som uppstår när man går:
"tripp, tripp, tripp" :tuttar (därav syftandet på trippandet) ;)

Så gångstilen med en som har ett par gympadojor, skidpjäxor eller pumps skiljer sig åt då skorna är helt olika konstruerade.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jävlar vad stora fötter du har, är det 41:eek:r eller ännu större!? :brinnerup
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top