Skor from hell - 2009: Gladiatorskon

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har på sistone noterat en ökad frekvens av detta förfärliga helvetes-sandal, tydligen kallad Gladiatorsko (namn förmodligen skapat av Skopunktens, Sko-kanonens och Skomans samlade fjortisdesignertrupp i hopp om att skapa tuff image). Trodde först att det var något lokalt fenomen men har nu hajat att det är 2009 års hetaste sko om man är av kvinnligt kön och är mellan 14 och 40. Det här är lätt det fulaste sedan de där mjuka vinterstövlarna var fräsiga för något år sedan. Hur tänker folk? Om det finns någon här som har sådana, försök inte förklara - byt skor.

image.axd
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Fortfarande bättre än foppatofflorna som alla skulle ha häromåret... :wt

Nej, det här är snäppet värre eftersom folk med fopptofflorna "aldrig" gjorde anspråk på att vara modemedvetna och trendiga.

F.ö. tycker jag att rosa-piké-markus borde ha lagt sin "sko-mode-spaning" under "dagens-gay-grej-tråd"....:sissy
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fortfarande bättre än foppatofflorna som alla skulle ha häromåret... :wt

Ja och nej. Har man foppatofflor utanför sin egen tomt bör man skjutas men det är en trädgårdssko att jämföra med gummistövel eller träsko. Ser man dem i ett köpcenter på ett svin med kagge och Absolut Svensk tröja så är det förvisso värre.

Gladiatorskon har ju primärt användningsområde på allmän plats, vilket gör den värre.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fan markus, du sätter mina tankar på pränt. Sjukt jävla gräsliga skor. :fakta
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag gick bakom ett kjoltyg i går som av allt att dömma var bland det fräsigaste jag upplevt ända tills Jag noterade spartacuspjucken... Fifan.

Jag är jallafall glad att det där modet som försökte slå sig in medelst jeans som var tighta vid vaderna och i grenen hade plats för en avkomma alt björnskit inte fick något fäste.
De var så fula att man blev arg av uppenbarelsen.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Tycker de borde plocka bort "Gladiator" ur namnet, det är ren och skär falsk marknadsföring. Jag har genomfört ett omfattande informationssök och ingenstans finns det något som helst belägg för att gladiatorerna svansade runt i tjejsandaler.

gladiator44930184500241.jpg
 

Therése_L

Guest
Gladiatorskorna ska inte behöva ta all skit, det är inte rättvist med tanke på hur fula alla andra skor som är "hetast i sommar" är..:zpy
 

Bifogat

  • 3011.jpg
    3011.jpg
    3.5 KB · Visningar: 1,324
  • 3244.jpg
    3244.jpg
    12.4 KB · Visningar: 1,324
  • 3248.jpg
    3248.jpg
    13.1 KB · Visningar: 1,331
  • 3632.jpg
    3632.jpg
    11.1 KB · Visningar: 1,337

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Tycker de är helt okej. Lite porriga. Bondage. :tummenupp

Men du vet hur det är Macke, om två månader kommer det vara det fulaste alla tjejer nånsin har sett och ingen förstår att någon överhuvudtaget kunde ha på sig ett par för då har det stått så i Veckorevyn. :rolleyes:

Rosarandig uppknäppt RL-skjorta, vita tennishorts, mockaloafers och backslick däremot, det är tidlöst. :hihi
 
Last edited:

EmiliosFantomen

Guest
Det skojjigaste är solbrännan som alla chicks får på tassarna:D

Fö så är gladiatorpjucker sååå 2008.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Men det är ju såååååååå 2008 med gladiator-pjucks! Tjejen frågade om hon fick köpa sådana varpå jag förklarade för henne att man inte använder gammalt mode om man vill bli respekterad.
Samma sak när hon ville köpa "balettskor", då var hon typ ETT ÅR FÖR SENT UTE!
Jag menar, nån jävla måtta får det väl vara på hur pass ointresserad man får vara av skomodet!!!!? :mad:
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Håller du kaffekoppen med ett spretande lillfinger? :tungan

Kaffe!!? Det drack man på 90-talet, numera dricker man LATTE, och glaset håller man med båda händerna med armbågarna stödda mot bordet!
Bor du i skåpet eller?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Kaffe!!? Det drack man på 90-talet, numera dricker man LATTE, och glaset håller man med båda händerna med armbågarna stödda mot bordet!
Bor du i skåpet eller?


LATTE!!?

Nu dricker man chai-te för h-e!:rolleyes:

(eller är det ute också?)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top