Livet som Lökmek åt PRO-Jorpes på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
I vanlig ordning råder fullt kaos dagarna innan, husvagnen är mögligare än någonsin men Radical slicksen bettar fint på E6:an.

Fredag morgon uppe med tuppen, som vanligt "glömde" Jorpes att lägga ut mekpass i receptionen så det blev till att krångla sig in på Knudan ännu en gång, sådant tycker Jorpes är kul...

I depåtältet råder oreda och total avsaknad av frukost, tydligen får jag själv ordna frulle till teamet efter morgontesten, jag sätter mig ner en stund och tränar på tålamodet.

Hela gänget rullar ut på första testen, solen skiner och det är redan varmt som en bakugn, tur att det fläktar annars hade man kokat i värmen.

Efter testen så mekar Alex av hjulen, Dunlop trailern är givetvis placerad på den andra depån, det blir till att kånka hjul genom Microbron och alla dess trappsteg.

11.00 drar förarmötet igång, som vanligt är det vissa som håller låda och det slutar med att TL arrangerar en demostart 17.30 på plattan så att alla fattar hur starten ska gå till denna gång.

Crazy Mike åker med Backlund på tokturne genom tälten.
 

Bifogat

  • test 001.jpg
    test 001.jpg
    196.8 KB · Visningar: 821
  • test 167.jpg
    test 167.jpg
    140.2 KB · Visningar: 664
  • test 165.jpg
    test 165.jpg
    195.3 KB · Visningar: 773
  • test 007.jpg
    test 007.jpg
    195 KB · Visningar: 680

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gsson kommer på besök i egenskap av racementor till Svensken, jag försöker styra upp kaoset i vårat tält men det känns lönlöst.

Jag tvingas köra ner på byn och handla frukost till teamet och dessutom så ordnar jag ett kylskåp samt vattenkokare och hundra andra saker som är oviktiga om man heter Jorpes.
 

Bifogat

  • test 024.jpg
    test 024.jpg
    176 KB · Visningar: 984
  • test 026.jpg
    test 026.jpg
    147 KB · Visningar: 783

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lunchen såg man fram emot, men tyvärr så i vanlig ordning blev det istället korvkön och trängas med pöbeln, en smakfull buffe vore väl inte fel någongång, jag börjar tröttna på den spartanska budgeten och knycker hälften av Jorpes finsnus som hämd.

Grabbarna rullar taggade ut till kvalet på eftermiddagen, nu j-r ska det kapas varvtider, tyvärr så mular Norvaldi Haaland rätt duktigt och man bryter kvalet en stund, men snart är gladiatorerna ute på banan igen och jagar varvtider.
 

Bifogat

  • test 049.jpg
    test 049.jpg
    202.1 KB · Visningar: 480
  • test 045.jpg
    test 045.jpg
    208.5 KB · Visningar: 572
  • test 032.jpg
    test 032.jpg
    203.6 KB · Visningar: 418
  • test 028.jpg
    test 028.jpg
    238 KB · Visningar: 425

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Frenetisk aktivitet råder i pit och man riktigt kan se hur adrenalinet pumpar, vissa har flera kvaldäck medans andra får nöja sig med det som sitter på.

Offkeff visar kallingarna och hjulen skiftas med en väldans fart.

Mad Alex var snabbast i kvalet med 58.710 följd av Papunen och Backlund.

Jorpes kom 23:a av 27, inte så illa faktiskt.
 

Bifogat

  • test 115.jpg
    test 115.jpg
    197.4 KB · Visningar: 418
  • test 106.jpg
    test 106.jpg
    218 KB · Visningar: 429
  • test 096.jpg
    test 096.jpg
    235 KB · Visningar: 386
  • test 091.jpg
    test 091.jpg
    194.3 KB · Visningar: 366
  • test 082.jpg
    test 082.jpg
    234.7 KB · Visningar: 406
  • test 052.jpg
    test 052.jpg
    208.9 KB · Visningar: 413

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jorpes är svettig och luktar bäver efter kvalet, Alex rullar upp bajken till Parc Ferme och poserar sedan i sann moppefuckoanda.

Vår taktik att skrämma motståndarna verkar dock inte fungera alls, dom tycker bara att vi är konstiga.

Jag är obstinat mot Jorpes hela dagen men han märker ingen skillnad säger han, besviken över detta knycker jag resten av snuset och går och kollar på Folkrace med Camarobilar.
 

Bifogat

  • test 147.jpg
    test 147.jpg
    159 KB · Visningar: 371
  • test 149.jpg
    test 149.jpg
    202.6 KB · Visningar: 505
  • test 151.jpg
    test 151.jpg
    215.7 KB · Visningar: 569
  • test 153.jpg
    test 153.jpg
    221.5 KB · Visningar: 531

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Wunderschön! Det känns som om jag var där! Men var är filmerna på Jorpes vurpa???
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Stärkt av två burkar flytande B-vitamin så får jag en snilleblixt, jag graderar upp mig från Lökmek till Teamchef, med en sådan tung titel så måste ju Jorpes lyssna på mig och bruka lite allvar.

Med raska kliv går jag in i Jorpes depåtält och börjar att peka med hela handen, Jorpes ser ut som ett frågetecken men finner sig snabbt och börjar att hånflina.

Jorpes 30 gäster ser förskräckt på medans jag förklarar min nya roll i teamet, Teamchef, Racementor och Dokumentationsansvarig i en symbios.

Kaffe, kakor, bullar och dricka slukas av gästerna likt Egypiska gräshoppor, när mutorna är slut försvinner gästerna spårlöst och jag står där helt ensam utan hopp om framtiden.
 

Bifogat

  • test 008.jpg
    test 008.jpg
    122.8 KB · Visningar: 212
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Arg och besviken så går jag till Backlund för att få tips, dock verkar Backlund ha egna problem, dessa fixar hans mekaniker utan att ens blinka.

Varför kan inte Team Jorpes vara lika proffsiga, vi får ju ingen feed back av Jorpes mellan passen och därför vet vi inte vad som behöver att göras med bajken.

Plötsligt står Gsson i vårat tält och ger tips till Jorpes om fjädringsinställning och annat som är matnyttigt att veta, Jorpes låtsas att lyssna medans han skruvar bort alla våra fjädringsinställningar igen.

Gsson skakar på huvudet och suckar uppgivet, jag nickar instämmande, Alex tror att Knudan ligger i Falkenberg och har därmed bränt sina chanser till befodran i teamet.
 

Bifogat

  • test 162.jpg
    test 162.jpg
    135.9 KB · Visningar: 555
  • test 161.jpg
    test 161.jpg
    135.9 KB · Visningar: 615

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
När kommer berättelsen om de heroiska insatser som resten av teamet utförde? Aldrig har väl ett fikabord ställts iordning så proffsigt och snabbt eller ett minutschema hämtats så förvirrat? :va
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Härlig racerapport som vanligt, det känns som att vara på plats och ni verkar trivas tillsammans :tummenupp

Jorpes såg ut att ha ont efter vurpan , inte mycket luft kvar i kroppen såg det ut som, hoppas allt är bra igen :)

Synd att racen ofta förstörs av all safety car, bort med hojarna fort och släpp fältet igen bara.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
När kommer berättelsen om de heroiska insatser som resten av teamet utförde? Aldrig har väl ett fikabord ställts iordning så proffsigt och snabbt eller ett minutschema hämtats så förvirrat? :va

Ni två lyfte verkligen statusen på teamet, blixtsnabba beslut om kakornas placering samt reptilsnabba på administrationssidan, fortsätt att jobba hårt i ett par säsonger till så ska jag fundera på en eventuell befodran inom temet.

I Norvaldis tält lyste flitens lampa, hans mekaniker hade ett hästjobb att limma ihop alla grejer som gått sönder på rakethojen i kvalet.
 

Bifogat

  • test 168.jpg
    test 168.jpg
    193.6 KB · Visningar: 575
  • test 172.jpg
    test 172.jpg
    178.2 KB · Visningar: 471

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dagen avslutades med STCC Asfalts Endurance, man körde tunga fordon hela natten runt banan utan att ens göra depåstopp för hjulbyte.

Fräsiga fräsmaskiner körde i parad, konstigt nog verkade dom flesta vara tämligen osponsrade och ingår kanske i privatcupen.

Team Jorpes kvällsaktivitet bestod i att försöka få igång Jimmy Wyren/Pejers gamla ratbike, efter några timmars fulmek konstaterade vi att den saknade kompression och därmed var slaget förlorat.

Jorpes erbjöd sovplats i Cabe 82:an men jag sover hellre på miljöstationen.
 

Bifogat

  • test 164.jpg
    test 164.jpg
    156.3 KB · Visningar: 505

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Härlig racerapport som vanligt, det känns som att vara på plats och ni verkar trivas tillsammans :tummenupp

Jorpes såg ut att ha ont efter vurpan , inte mycket luft kvar i kroppen såg det ut som, hoppas allt är bra igen :)

Synd att racen ofta förstörs av all safety car, bort med hojarna fort och släpp fältet igen bara.
Ähh Jorpes fejkade för att slippa hjälpa till och packa :mad:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Min Golfkombi fick tjänstgöra som hotell denna natt, med soppåsar tejpade på rutorna så checkade jag in för natten, 04.17 lyser solen igenom springorna och jag börja undra om min roll som Temchef någonsin skulle löna sig.

Några timmar senare sliter Jorpes upp bildörren och börjar att tomgångsgnälla, ovänligt men bestämt så ber jag Jorpes att försvinna ur min åsyn för alltid.

Ryggen knakar och svetten rinner när jag som Teamchef ännu en gång får fixa frulle till hela teamet, man bli ju förbannad...

Jag beslutar enhälligt att warmup skall köras på gamla ostar, teamorder till föraren är att köra lika sakta som han alltid brukar göra eftersom asfalten nu är nylagd och halare än en Skånsk Luad Ål.

Grabbarna grus på gridden är nu redo att värma upp och testa fästet på den nylagda asfalten.
 

Bifogat

  • test 175.jpg
    test 175.jpg
    147.8 KB · Visningar: 271
  • test 179.jpg
    test 179.jpg
    148.4 KB · Visningar: 258

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Äntligen, jag har saknat dina racerapporter Micke! :tummenupp
Fast du glömde fulöl som tagg! :lol
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Äntligen, jag har saknat dina racerapporter Micke! :tummenupp
Fast du glömde fulöl som tagg! :lol
Tackar mjukost min vän.

Under lördagens WU så lökade den beryktade Mackan "Snigeln" Wiktorsson åt Patrik Bengtsson, Duccen vobblade som en skadskjuten kråka när den gick ut på rakan.

Bad Boy Jimmy #44 satt mest i depån och funderade ut elakheter inför racet medans hårmekanikern kliade sig i skallen.
 

Bifogat

  • test 189.jpg
    test 189.jpg
    159.5 KB · Visningar: 308
  • test 191.jpg
    test 191.jpg
    151.4 KB · Visningar: 369
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top