får inte igång R1an

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
hej. ja kan inte förstå vad det är för problem på min r1 -99

efter 10 minuters lugn körning så tvärdog hojjen. o nu vägrar den starta..

testat med startgas o det hjälper inte. så det är något elektronik fel,

är inte jätte ändig vad gäller mc så hur ska ja gå till väga för att hitta felet ?

tacksam för svar o hjälp.

mvh // johan
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
självklart har ja bensin i.. och har som sagt tstat med startgas för att utesluta något bensinfel helt. o då spelar det heller ingen roll om det är någon slang i kläm.

åkte kanske 30 meter på bakhjulet. o just när framhjulet slog ner så tvärdog hojjen... en anledning kan va smällen ner eller bara ett oturligt sammanträffande.. vad vet jag :S
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
självklart har ja bensin i.. och har som sagt tstat med startgas för att utesluta något bensinfel helt. o då spelar det heller ingen roll om det är någon slang i kläm.

åkte kanske 30 meter på bakhjulet. o just när framhjulet slog ner så tvärdog hojjen... en anledning kan va smällen ner eller bara ett oturligt sammanträffande.. vad vet jag :S


Tippsensor....

/Urban
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
Jag borde ju veta som har en :rodnar Men enligt elschemat så hittar jag ingen tippsensor iaf. Har du kollat så du får gnista?

nej jag har faktiskt inte kollat så ja får någon gnista. men uppenbarlgen så får ja väl ingen gnista ? eftersom den inte startar med startgas... men hur ska jag leta fram felet sen då :s jag ska ta o skruva bort ett stift o kolla för säkerhets skull. men det är klart ja inte får någon gnista :s
 

Sebba1

Sebba GSXR R1
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stocholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3 & II R1 2008
nej jag har faktiskt inte kollat så ja får någon gnista. men uppenbarlgen så får ja väl ingen gnista ? eftersom den inte startar med startgas... men hur ska jag leta fram felet sen då :s jag ska ta o skruva bort ett stift o kolla för säkerhets skull. men det är klart ja inte får någon gnista :s

tror (tror) att den sitter någonstans vid "subframen"
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kollat säkringar? ta bort tanken o kolla alla kontakter. slog du ner hårt och nåt glappa så lär de ju va de.. har du ändå bort tank kan du kolla gnista.

jag har inför uppstart denna vår haft ärgat(stavn?) både i dödarn på styret samt i huvudsäkringen.. lite pill o spray på såna saker på engång kanske.
 
Last edited:

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
kollat säkringar? ta bort tanken o kolla alla kontakter. slog du ner hårt och nåt glappa så lär de ju va de.. har du ändå bort tank kan du kolla gnista.

jo jag har tagit bort tanken... slog inte ner hårdare än vanligt, men det e ju konstigt om det inte har med "nedslagningen" att göra.
kollat alla kontakter så dom är ihop har jag gjort. testat som sagt med startgas. har dock inte kollat gnistan ännu för hitar ingen tändstiftsnyckel.


rågan är ju om tänspolarna har gått :s men hur stor e chansen att båda går sönder..
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jo jag har tagit bort tanken... slog inte ner hårdare än vanligt, men det e ju konstigt om det inte har med "nedslagningen" att göra.
kollat alla kontakter så dom är ihop har jag gjort. testat som sagt med startgas. har dock inte kollat gnistan ännu för hitar ingen tändstiftsnyckel.


rågan är ju om tänspolarna har gått :s men hur stor e chansen att båda går sönder..

nån kontakt nånstans garanterat när de dör sådär.
fixa t-nyckel o kolla stiften. ta isär 2st så du ser för båda spolarna.
oså tveksam på dom. kollat runt tändlåset?
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
nån kontakt nånstans garanterat när de dör sådär.
fixa t-nyckel o kolla stiften. ta isär 2st så du ser för båda spolarna.
oså tveksam på dom. kollat runt tändlåset?

nej jag har inte kollat runt tändlåset.... vad ska ja titta efter där :S
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tändstift, har de gängat upp sig så kan du ha fått dålig kompression så den inte startar, har själv varit med om att kämpat med med startgas, och bränsle fanns och hojen hade nyss gått till att inte starta alls, det var tändstiften som var boven då och dålig kompression.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top