"Bilder" Gotland Ring med Actionpics (Båda helgerna)

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Det blev en hel del bilder och vissa är bättre än andra.
Det finns "mindre" bra bilder som inte finns med i albumet, men är det någon som vill ha alla bilder på sig själv så går det säkert att ordna i mån av tid.

Gör det här på hobby-nivå så jag har inget "fast pris" på bilder utan de som vill ha högupplösta bilder på sig själv får PM:a mig. Vill någon bidra med pengar så skriv det med så får jag skicka med kontonr.

Det som behövs är bildnr. (IMG_xxxx) som finns till höger om bilden under "Fotoinformation" (klicka på "Mer Information")
Sen en mailadress som tar emot stora filer. (Ex. Gmail OBS! Hotmail funkar inte!!)

Det är uppdelat i 4 st mappar med olika dagar.
(Mapp Gotland Dag 1,2,3 är från förra året!)
Håll till godo.

http://picasaweb.google.se/ahead82
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Tack så innerligt hjärtligt för bilden! :rock

IMG_3078.jpg


Du missade lite och fick med random diesel mitt i bild i stället. Sikta lite bättre nästa gång.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Ahead: Om du är hobbyfotograf vilket man ser... hur kan du då ta BETALT för bilderna eller ens skriva med det... visst det är väl kul o få lite uppskattning för det man gör men pengar är inte alltid rätt väg att gå, speciellt om man ser på kvalitén på bilderna, sen att lägga sin "sign" mitt i bilden är bland det tråkigaste man kan göra, lägg en text längst ner istället och bjud på det du fotat, jag tror den vägen är bättre att gå faktiskt tills man lär sig bättre o får skarpare bilder samt att efterfrågan blir större, sen kan man fundera på om man ska ta betalt kanske.

Men det är ju bara den vägen jag har gått när jag fotat events och så.
Alla är vi olika, lite tankar bara.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Grymt! :yoparty
Bild 3191 och 3222 är mina favoriter.. Och den blommiga r6an (vilket kanske syns på mina bilder sen *vill ha!* :tungan)
Får se hur mina bilder från den 7e ser ut, ljuset var ju skitjobbigt :mad:
Grymt fotat, utan höger pekfinger :kiss
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Fint Johan. Dina osså Emi :tummenupp
Va fan , haru inge pekfinger heller nu? Du har väl snart inga kroppsdelar kvar,,:)
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Tack för bilderna, alltid lika roligt att se :tummenupp
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Ahead: Om du är hobbyfotograf vilket man ser... hur kan du då ta BETALT för bilderna eller ens skriva med det... visst det är väl kul o få lite uppskattning för det man gör men pengar är inte alltid rätt väg att gå, speciellt om man ser på kvalitén på bilderna, sen att lägga sin "sign" mitt i bilden är bland det tråkigaste man kan göra, lägg en text längst ner istället och bjud på det du fotat, jag tror den vägen är bättre att gå faktiskt tills man lär sig bättre o får skarpare bilder samt att efterfrågan blir större, sen kan man fundera på om man ska ta betalt kanske.

Men det är ju bara den vägen jag har gått när jag fotat events och så.
Alla är vi olika, lite tankar bara.

Givetvis ska han ta betalt för sina bilder, bara för han är hobbyfotograf gör inte bilderna sämre. Om folk vill ha bilderna så betalar de för dem. Var själv hobby fotograf i flera år innan jag skaffade företag, jag varken sålde mer och bilderna blev inte bättre bara för jag plötsligt var egen företagare. Allt har med tillgång och efterfrågan att göra.
Blir Aheads bilder eftertraktade så finns det ingen anledning till att du ska sitta och få dom gratis efter allt jobb han gjort. Vad Ahead kanske behöver lära sig är att man lägger inte upp ALLT, han får sortera hårdare, men det gör ju inte de bra bilderna sämre.
Flera verkar ju uppskatta bilderna:tummenupp
ps. bilderna på din egen hoj, var lite självkritisk
 
Last edited:

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Jag kanske skrev lite konstigt i första inlägget.
Jag tar inte betalt för bilder eftersom jag gör det här för att jag tycker det är kul att fota.
Vill någon ha orginalbilden på sig själv utan någon stor stämpel i mitten av bilden så pm:a.
Sen så är det faktiskt vissa som VILL betala och just därför skriver jag som jag gör.
Hoppas inte att någon missuppfattar att jag tar betalt för bilderna.
Det får man avgöra själv när man fått bilden.

Sen varför det är så många, är för att många bilder som blev halvbra ligger med pga att många vill se sig själv på bana. Inklusive mig själv...:tummenupp
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Ahead: Om du är hobbyfotograf vilket man ser... hur kan du då ta BETALT för bilderna eller ens skriva med det... visst det är väl kul o få lite uppskattning för det man gör men pengar är inte alltid rätt väg att gå, speciellt om man ser på kvalitén på bilderna, sen att lägga sin "sign" mitt i bilden är bland det tråkigaste man kan göra, lägg en text längst ner istället och bjud på det du fotat, jag tror den vägen är bättre att gå faktiskt tills man lär sig bättre o får skarpare bilder samt att efterfrågan blir större, sen kan man fundera på om man ska ta betalt kanske.

Men det är ju bara den vägen jag har gått när jag fotat events och så.
Alla är vi olika, lite tankar bara.

pms? :tummenupp
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Bläddra igenom vissa bilder lite snabbt. Jag tycker du tagit många riktigt bra bilder :tummenupp
Ta betalt ska du såklart göra. Jag gav bilder i början,sen frågade folk va jag ville ha för bilderna. Dom andra här på SH som säljer tar 50 för 1 bild eller 200 för alla bilder på personen i fråga. Det tycker jag likaså du kan göra. Det är ju upp till personen på bilden som avgör om det är värt det.
Jag skulle lätt dega 50 för en bild som du tagit.

Sen att superfotografen från Ulricehamn tycker annat är ju bara att skita i tycker jag.

Fina panoreringar,skärpan på rätt ställe,lite märkliga vinklar men är ju smak som avgör hur allt ska vara.
Fota massa och notera dina intällningar.


// WP



*slut*
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top