Åka tråden!

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Mr.Mange jo det kan ha vart dig ja åkte me förr året någon gång men då fanns ju inte GOMC såvitt ja vet. Låter bra att ni låter folk köra i sitt eget tempo osv :tummenupp

Missade tyvärr eran åkning där på onsdagen om ja minns rätt... såg dock en Silvrig R1 a vid fyra mackarna på torsdagen med.. GOMC tröja så antar att någon här känner sig träffad :tummenupp där iaf.

Har snart slut på semester så borde väl försöka leta mig ned och åka med er en sväng tycker jag ;)

Om det kommer upp en mörk volvo 940, med cykelhållare + cykel vid rödljus och vill "racea"...

ta det lugnt med gasen och gör inte samma misstag som mig... Civilpolis

Shit hade inte jag trott heller ... gasade han me när ni körde också eller var det mest varva för o få dig gassugen ?

Törs man fråga vad du blev busted för, tippa på fortkörning bara?
Tråkigt iaf :( men tack för tipset.
 
Last edited:

Olanders

Ny medlem
Gick med
27 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
2005, Honda Fmx650
Mr.Mange jo det kan ha vart dig ja åkte me förr året någon gång men då fanns ju inte GOMC såvitt ja vet. Låter bra att ni låter folk köra i sitt eget tempo osv :tummenupp

Missade tyvärr eran åkning där på onsdagen om ja minns rätt... såg dock en Silvrig R1 a vid fyra mackarna på torsdagen med.. GOMC tröja så antar att någon här känner sig träffad :tummenupp där iaf.

Har snart slut på semester så borde väl försöka leta mig ned och åka med er en sväng tycker jag ;)



Shit hade inte jag trott heller ... gasade han me när ni körde också eller var det mest varva för o få dig gassugen ?

Törs man fråga vad du blev busted för, tippa på fortkörning bara?
Tråkigt iaf :( men tack för tipset.


Gasade med mig två rödljus i rad på klockan 01.30 på tychohedens.. Sista rödljuset lessna jag och körde om lite för fort utan att hålla i styret m.m.

Klarade mig faktiskt den här gången :), kortet hängde löst ett par svettiga minuter.. Men dom hade varken laser eller blås i bilen, Knarkspan.
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Gasade med mig två rödljus i rad på klockan 01.30 på tychohedens.. Sista rödljuset lessna jag och körde om lite för fort utan att hålla i styret m.m.

Klarade mig faktiskt den här gången :), kortet hängde löst ett par svettiga minuter.. Men dom hade varken laser eller blås i bilen, Knarkspan.


Ledsna och kör om lite fort utan att hålla i styret ?

Vet inte riktigt hur du kör men låter som du måste ha lite hängas.
Skönt att du klarade dig iaf. Polisen får ju inte hetsa upp en för att få en att göra brott har jag hört. Vet ju inte om gasa upp bredvid vid rödljus räknas som hets dock.
 

Olanders

Ny medlem
Gick med
27 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
2005, Honda Fmx650
Vet inte riktigt hur du kör men låter som du måste ha lite hängas.
Skönt att du klarade dig iaf. Polisen får ju inte hetsa upp en för att få en att göra brott har jag hört. Vet ju inte om gasa upp bredvid vid rödljus räknas som hets dock.

hade gasat förbi innan och det var under motorbromsen.

Det är nog gränsfall och en bedömningsfråga.. Men kanske tillräckligt osäkert för att dom skulle kunna sätta dig än. Man är väl inte helt svårflörtad när någon vill läga i gasen. Antagligen därför jag klarade mig med en tillsägelse.. Vem vet, bilen kanske tillochmed var privat.


Förövrigt kan jag tipsa om driftingtävling på Lundaflygfält den 28/8. :yoparty Träningsstart 09.00, tävling 11.00. (inte motarder som driftar denna gång utan bilar)
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
hade gasat förbi innan och det var under motorbromsen.

Det är nog gränsfall och en bedömningsfråga.. Men kanske tillräckligt osäkert för att dom skulle kunna sätta dig än. Man är väl inte helt svårflörtad när någon vill läga i gasen. Antagligen därför jag klarade mig med en tillsägelse.. Vem vet, bilen kanske tillochmed var privat.


Förövrigt kan jag tipsa om driftingtävling på Lundaflygfält den 28/8. :yoparty Träningsstart 09.00, tävling 11.00. (inte motarder som driftar denna gång utan bilar)

Ofan låter intressant ju, svårt att veta hur planerna ser ut för den helgen nu men låter helt klart intressant om man är körduglig samt vädret är ok.
Någon mer härifrån som är sugen kanske kan samlas och samåka härifrån stan?

Även om jag inte har en lika fin tröja som er än... får väl hålla mig lite bakom :tummenupp
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Ofan låter intressant ju, svårt att veta hur planerna ser ut för den helgen nu men låter helt klart intressant om man är körduglig samt vädret är ok.
Någon mer härifrån som är sugen kanske kan samlas och samåka härifrån stan?

Även om jag inte har en lika fin tröja som er än... får väl hålla mig lite bakom :tummenupp


Kikade SMHI såg rätt lovande ut för lördagen.

Verkar bli ok väder om man vågar lita på det ingen mer som ska till Lunda ?

Mer info...
http://www.uppsaladrifting.se/
 
Last edited:

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Vilken tid drar du då ?
Tänkte om man skulle sova ut lite :)

Sover gärna lite så drar nog runt 11 tiden från stan, nybron var ligger den samma som gamla pumpen eller? Två till som skulle sticka den tiden lät det som tydligen, så kommer nog glida förbi där lite innan får se om vi blir lite flera då.
 

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Sover gärna lite så drar nog runt 11 tiden från stan, nybron var ligger den samma som gamla pumpen eller? Två till som skulle sticka den tiden lät det som tydligen, så kommer nog glida förbi där lite innan får se om vi blir lite flera då.


Hmm undrar m det kan vara oss du refererar till? Vore skoj om det va fler som drar dit...jag är på ialf! (om det inte ösregnar) :yoparty

:krama
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Hmm undrar m det kan vara oss du refererar till? Vore skoj om det va fler som drar dit...jag är på ialf! (om det inte ösregnar) :yoparty

:krama

Stämmer fint det var samlas vi ?

Osäker var nybron är men MC parkeringen som ligger nära filmstaden är väl där man brukar ses ? Rätta mig om jag har fel.

Tycker vi utgår därifrån och glider vidare helt enkelt. verkar va toppenväder så hoppas vi blir några stycken :tummenupp
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
"Bron" är den största bron över fyrisån i city. Nybron heter den, ligger på drottninggatan. Bredvid fyris torg.

Och där hade man svaret på den, ni hittar mig vid pumpen parkeringen precis där brevid troligen beror på hur mycket före i tid jag kommer.
 

Birkan

Enhjuling
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
2004 KTM 625 Motard
Ngn som ska ut å rulla nått idag söndag? Jag tänkte väl glida runt lite iaf.. Alla hamnar väl vid ljugarbänken på shell nån gång under kvällen iaf.. :p
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top