Kurvtagningskurs LOCKARP

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Blentarp city
Hoj
Yamaha R1
nu ska det köras på lockarp på lördag.. och jag har inte en aning om va det innebär och hittar nog knappt dit men är det flera som ska deltaga som man kan haka på dit så... tell me :) :tummenupp
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Jag ska oxå dit, så är det ngn som vill köra ihop dit ner så blir jag jätteglad då jag knappt hittar ner dit:)?
 

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Blentarp city
Hoj
Yamaha R1
vem är det som anordnar ?

smc tror jag ligger bakom :) men tror dessvärre den är fullbokad , det finns länk på mc-husets hemsida. lycka till

Ja du, E22an ner till Malmö är väl enklast el vad tror du? Jag vet ju inte riktigt var Blentarp ligger?

jag såg att du kör från blekinge så ja e22 är nog bäst.. blentarp vet väl alla var det ligger :D ? antingen om du möter här eller så går ju e22 förbi lund - gårdstånga.. jag lovar att det blir en omväg hit och det är ju ganska tidigt man ska stå där i givakt.. :gnissla
 
Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Ja du, E22an ner till Malmö är väl enklast el vad tror du? Jag vet ju inte riktigt var Blentarp ligger?

jag såg att du kör från blekinge så ja e22 är nog bäst.. blentarp vet väl alla var det ligger :D ? antingen om du möter här eller så går ju e22 förbi lund - gårdstånga.. jag lovar att det blir en omväg hit och det är ju ganska tidigt man ska stå där i givakt.. :gnissla

Ja, Gårdstånga el Lund hade varit nice:)
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Körde där i våras. Ni kommer få svänga tills ni blir blå :tungan
Var som en BKK (fast långsammare) vilket gjorde att kurvtagningen verkligen kom i fokus. Klar rekommendation! :tummenupp
 

Bumble-bee

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
BMW, S 1000 RR
Körde där i våras. Ni kommer få svänga tills ni blir blå :tungan
Var som en BKK (fast långsammare) vilket gjorde att kurvtagningen verkligen kom i fokus. Klar rekommendation! :tummenupp


Körde åxå i April och det var mkt bättre än man skulle kunna tro! Sätter stort fokus på gaskontroll och blick. Utmärkt teknikträning som sedan kan användas på vanlig bana (eller trafik).

BMW klubben gjorde ett kort bildreportage som ni kan kolla på deras hemsida. Sök på "Lockarp" så kommer ni rätt.
 

The Z1000 Eagle

The Eagle
Gick med
23 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
Kawa Z1000 -08
Ser att det är en del som ska till lockarp.

har inte kört bana tidigare har ni nått vettigt tips vad som är bra att ha med sig?

Har ni något tips på vettig utrustning om det skulle bli regn i morgon, blir det ens nån körning om det regnar??
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Ser att det är en del som ska till lockarp.

har inte kört bana tidigare har ni nått vettigt tips vad som är bra att ha med sig?

Har ni något tips på vettig utrustning om det skulle bli regn i morgon, blir det ens nån körning om det regnar??

Aldrig kört på just Lockarp men SMC brukar köra oavsett väder. Ta med ombyte och regnställ! Om du har mörkt visir så ta med ett klart. Ta med vattenflaska/dricka samt nåt mellanmål typ frukt. Ha kul!:)
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Då var man hemma igen. Hade gärna sett att de som tog bilder la upp dom eller kanske kunde maila :) (Du rookie tog väl om jag inte såg fel.)

Helt klart något jag gärna gjort igen, eller kanske en BKK.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top