Någon som har offroad-ställen-tips?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
...älskar bindessträck;=)

Hejsan allihopa, är inte så aktiv längre, men tänkte bara höra med er, har ni några tips på schyssta ställen, ute i det fria, där jag kan rasta min KTM? Visst, vi har Sköldinge, mm, nästan så man dräglar, men där vimlar det av hästjävlar tammefan överallt, kan ta det, men området känns trisst efter ett tag!

Någon som har fler tips där man kan leka runt i vattenpölar och skogsbryn? Leker endel i Vallas grustag, mycket fint och djupt vatten på många ställen, men sen vette sjutton, tips? Får gärna ligga i närheten av K-holm då träsmaken är rätt fin från KTMen (Den är reggad, så inga problem att röra sig fritt)
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08

Fin gammal tradition i Björkvik också, enda sättet att hålle leden öppen, då den inte frekventeras överdrivet mycket av vandrare. En samhällsgärning som sparar pengar åt kommunen, eller vem det nu är som har hand om det!
mvh /T
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Hej hopp, tack för svaren, Sörmlandsleden känns väl sådär om jag ska vara ärlig, tycker ALLTID, på något sätt, att det är pinsamt att möta människor när man tuffar fram på en grusväg nerdränkt i lera och man får den där aggresiva blicken...

Försöker tänka att det skiter jag fullständigt i, det ända jag respekterar där ute är djur! Men hur hanterar ni när folk blir sura av att ni kör? Bryr ni er, har ni blivit stoppade av en privatperson där ute någon gång, vore kul att veta!
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
HMMM, var ute på en kvällsväng, och skulle åka på den påbörjade cykelvägen mellan valla och k-holm, kom nog lite för fort i en lite för djup grop,kände hur gafflarna bottnade och kände på mig att NÅGOT bör ha gått sönder, japp, nu pissar den olja ur framgafflarna!

Men men, iallafall, om det är någon som ska ut och åka på sörmlandslede eller dylikt ställe får ni gärna säga till, alltid kul att åka fler!
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Hmm jag lyckades med att köra på en steeeeeeeeeeeeen igår, så nu ska jag byta, kopplingskorg, lammeller, och kopplingskåpan :)
Jag mötte en tjej i veckan, hon skämdes nästan för att hon kom springades på en gångstig :) Jag brukar bara slå av på farten och rulla försiktigt förbi.
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Får man fråga vilken gångstig? Vill ha så mycket tips som möjligt på ställen, åker som sagt endel vid det där sandtaget där dom hittade den där döda kvinnan utanförkholm...Men är det Någon som har info om vad som händer där, åker där titt som tätt, men det är aldrig en käft där förutom dessa orienterare som fan ska vara överallt...Är det typ nedlagt där, står ju några maskiner i mtten, är det bara att bratta in och ha kul eller? Någon som har Info?

EDIT: Såg nu att du också hade en EXC 450, är den reggad eller o-reggad?
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Hmm jo Glysasgrav brukar jag åka lite i ibland men jag tycker den inte är så rolig längre, då funkar grusgropen i Vännevad bättre, men den är inte lika poppis att åka i.

Men när du svänger av Nyköpingsvägen in till grustaget så direkt till höger går det en stig längs stora vägen, du ser nog märken efter några motorcyklar.

Har inte min 450 kvar, har en reggade EXC-F 250 nu istället.
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Okej, tack för tipset, var vid det grustaget nyss, trotts läckande packbox och körde, var rätt kul, men såg en skylt om att grustaget var STÄNGT och att man hänvisades till Lövåsen, så det borde väl inte vara allt för mycket aktivitet där, ska helt klart testa den stigen, är den lång eller? Hoppas hojbutiken har packboxar hemma imorogn!
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Okej, tack för tipset, var vid det grustaget nyss, trotts läckande packbox och körde, var rätt kul, men såg en skylt om att grustaget var STÄNGT och att man hänvisades till Lövåsen, så det borde väl inte vara allt för mycket aktivitet där, ska helt klart testa den stigen, är den lång eller? Hoppas hojbutiken har packboxar hemma imorogn!


Jag ska skaffa mig en ny koppling imorgon :)
Du kan komma ända ut till golfbanan med om du letar dig runt.
 

cassie

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vingåker
Hoj
cbr 600 -07
Ute vid Vännevad finns en fin grusgrop. Den ligger förbi vännevad nästan ändå borta vid Gropptorp. Dessutom har du en badsjö i den så du kan ta en simtur när du ä för svettig :banana Från K-holm kan du köra skogsvägar/stigar hela vägen ut.

Om det inte är för långt för dig så är det himla mycket fin-fiiiiina ställen uppåt Regna/Igelfors. De trakterna är värda o uppleva!! Vill du pröva de trakterna o tycker de är för långt kan du ställa hojen i mitt garage ett par dar o utgå härrifrån. Skicka ett pm isåfall. Kan du passa på o hänga me grabbarna här vingåker på fin körning. Går fina stigar me dypölar, diken, o allt man kan önska sig. :tummenupp

Jag ligger me benfraktur så ja kan inte visa dig :D
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Det hela låter fint, tyvärr har jag blivit deporterad till Turkiet, kan inte åka via internet heller...Får nöja med den brandgula moppen företaget gett mig här nere!!! :-(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top