Snacka tufft inför race 2 på Knudan

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Verkar vara ganska dystert här nu, så jag får väl kasta lite bensin på brasan. Som vanligt kommer jag att förnedra DQ i racet. Br. Horberg kommer till start med de snabba grabbarna, men eftersom det regnar underpresterar alla utom G:punktsson. Fiver trivs som fisken i vattnet och steker samtliga. Skåneligga gråter i depån om att det är för kallt, den enda som vill köra är Benny. Tipset blir såhär:
1. Fiver #2
2. Fiver #5
3. Br. Horberg
4. Onion Racing
5. Skåneligga
6.
7.
8.
9.
10. Alltid Näck
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Åh va gött me en ERFhetstråd.

Efter fiaskot på anderstorp har vi nu ställt allt till rätta. Hojen är lackad i en snabb färg (inget vit-svart trams längre) och jag är tillbaka på min matchvikt. Tro fan att det går långsamt när man tydligen vägde 4 kilo mer än man nånsin gjort innan. Kunde inte röra mig i skinnstället.

Dessutom har Kim Jensen nu kommit fram till varför Per ramlar så ofta och ställt det till rätta. Han har torrskruvat 15-17 klick på gaffeln och det kommer enligt Kim själv gå minst två sekunder fortare. Naturligtvis är det så.

Ingen i teamet har kört på Knudan sen förra året men med ett sånt överflöd av talang har det ingen betydelse. Och sen har jag inte heller fyllt 30 ännu heller. Bring em on!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Åh va gött me en ERFhetstråd.

Efter fiaskot på anderstorp har vi nu ställt allt till rätta. Hojen är lackad i en snabb färg (inget vit-svart trams längre) och jag är tillbaka på min matchvikt. Tro fan att det går långsamt när man tydligen vägde 4 kilo mer än man nånsin gjort innan. Kunde inte röra mig i skinnstället.

Dessutom har Kim Jensen nu kommit fram till varför Per ramlar så ofta och ställt det till rätta. Han har torrskruvat 15-17 klick på gaffeln och det kommer enligt Kim själv gå minst två sekunder fortare. Naturligtvis är det så.

Ingen i teamet har kört på Knudan sen förra året men med ett sånt överflöd av talang har det ingen betydelse. Och sen har jag inte heller fyllt 30 ännu heller. Bring em on!

Billiga undanflykter redan innan racet räknas inte.
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Billiga undanflykter redan innan racet räknas inte.

Vet inte om jag skall störa dig i regndansen som jag antar att du håller på med nu.:tummenupp
Men efter a-TORP. O 1,41.
Så är det nog det du ska lägga krutet på inför Knudan. inte så kul att visa upp 1,10 tider där. O inte kunna skylla på något. :tummenupp
Ska du toppa laget med en Halvdöd oskar som ni gjord i Anderstorp?????
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Vet inte om jag skall störa dig i regndansen som jag antar att du håller på med nu.:tummenupp
Men efter a-TORP. O 1,41.
Så är det nog det du ska lägga krutet på inför Knudan. inte så kul att visa upp 1,10 tider där. O inte kunna skylla på något. :tummenupp
Ska du toppa laget med en Halvdöd oskar som ni gjord i Anderstorp?????

Med DQ i ert lag är det inte ni som är huvudmotståndare. Anderstorp är väl ett ämne som du kanske skulle vara lite tyst om, vill minnas att du fick lite grus i munnen där? Då hjälper det inte att man kan köra ett eller annat snabbt varv.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Dessutom har Kim Jensen nu kommit fram till varför Per ramlar så ofta och ställt det till rätta. Han har torrskruvat 15-17 klick på gaffeln och det kommer enligt Kim själv gå minst två sekunder fortare. Naturligtvis är det så.

Låter som ni tar in Kim i teamet igen? Har ni redan insett att det bara var han
som var snabb av er? :)

Om Per Gsson ställer upp med Br. Hörberg (krockar ju med SM i Linköping, och
han kör väl 600 serien där eller?) så blir dom helt klart riktigt farliga. Själv
ska vi inte köra på Endurancebelägg, då dom inte behagar att vara särskilt länge märkte vi tyvärr :(

En gissning:
1: Skåneligan (såklart..)
2: Br Hörberg (om Gsson kör)
3: Fiver #2
4: Trysil Yamaha
5: Familin

alt:
1: Skåneligan
2: Fiver #2
3: Br Hörberg (om Gsson inte kör)
4: Trysil Yamaha
5: Familin
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kul att se så många team som fusktränade idag på Knudan :tummenupp
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
ja vi hade iaf tur med vädret. mindre tur med oljespill. men kul att många var på plats. jag körde skapligt fort iaf.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Träning???? vadå av rödflaggs situationer eller???
Samt spårval i sanering och svanhopp i bollhavet, träning ger övning sägs det.

RR piloter är nutidens gladiatorer, dom käkar taggtråd och skiter spik :yoparty

ja vi hade iaf tur med vädret. mindre tur med oljespill. men kul att många var på plats. jag körde skapligt fort iaf.

Depåns mest patinerade skinnställ, ser fan värre ut än mitt :Bugar
 
Last edited:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
ja vi hade iaf tur med vädret. mindre tur med oljespill. men kul att många var på plats. jag körde skapligt fort iaf.

Med den farten du hade igår.
Så behöver ni inte G-sson för att vara i toppen längre!! :tummenupp

Med DQ i ert lag är det inte ni som är huvudmotståndare. Anderstorp är väl ett ämne som du kanske skulle vara lite tyst om, vill minnas att du fick lite grus i munnen där? Då hjälper det inte att man kan köra ett eller annat snabbt varv.

Minns inget av den dagen INGENTING!!
(Vill inte minnas den dagen) Har kollat på my laps O sett Tiderna.
 
Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Noterade idag att det är ny asfalt på många delar av banan, vilket gör att
varvtiderna har sjunkit en del faktiskt...
Pratade med en Pro Superbike förare som körde 59,0 på första passet i morse.. :galen
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Vilken tid o dag går denna tävling, tänkte dra o kolla på den! Dåligt med information på nätet när jag sökte. Känner en smålänning som babblar som satan som tävlar i nått team där med nån dansk o kör cbr100rr som drar en massa olja :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Denna historiska tilldragelse äger rum på lördag, med kval kl 9.00 och race mellan 10.30 och 16.30
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Vilken tid o dag går denna tävling, tänkte dra o kolla på den! Dåligt med information på nätet när jag sökte. Känner en smålänning som babblar som satan som tävlar i nått team där med nån dansk o kör cbr100rr som drar en massa olja :)

Weeeeee.... det er os :tummenupp Meeeen, visst är vi inte blandt dom snabbaste, men det är nu en 1000cc :D

Nummer 67...
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Noterade idag att det är ny asfalt på många delar av banan, vilket gör att
varvtiderna har sjunkit en del faktiskt...
Pratade med en Pro Superbike förare som körde 59,0 på första passet i morse.. :galen

Jo det ryktas om att banan är snabbare nu. hörde även nåt löst skvaller om några ERF team som tränat å åkte 2or utan problem...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top