Justera kamkedjespännare.

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
var inne på en verkstad och frågade angående rasslet han sa att om det låter på tomgången så är det akut och behövs bytas/spänna fjädern.. men att det inte var lika allvarligt om det lät när man gasa.. ska in under veckan så han kan lyssna på den och försöka bedömma vad det kan vara.. kommer med update så fort det är gjort så kan du se om du kanske har samma fel.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
var inne på en verkstad och frågade angående rasslet han sa att om det låter på tomgången så är det akut och behövs bytas/spänna fjädern.. men att det inte var lika allvarligt om det lät när man gasa.. ska in under veckan så han kan lyssna på den och försöka bedömma vad det kan vara.. kommer med update så fort det är gjort så kan du se om du kanske har samma fel.

Hur gick det? Kom ni fram till nåt?

Jag var inne och snackade med mecken på Alviks MC förra torsdagen, och han hade ett par tips på vad jag kunde testa.
Ett av tipsen var att den övre kamkedjeguiden rutinmässigt byts ut, speciellt vid byte av kamkedjespännare, till en nyare modell då den äldre modellen tillät att kamkedjan slog mer upp och ner. Det kunde med andra ord vara den delen som var boven i dramat.

Efter att ha meckat loss kamkedjeguiden igår, så åkte jag till Alviks med den direkt efter jobbet idag. Mycket riktigt så hade den aldrig blivit utbytt till den nyare modellen, så jag shoppade på mig en sån för 530 pluringar.

Tog en bild med de båda kamkedjeguiderna sida vid sida, den övre på bilden är den nya.

Ska mecka dit och testa i helgen hade jag tänkt. Tur att det bara är dunderfint väder, så man inte alls blir sugen att åka utan hellre meckar. :tungan
 

Bifogat

  • IMG_0862.JPG
    IMG_0862.JPG
    120.4 KB · Visningar: 152

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Problemet består. Får se vad Alviks vill ha för att ge en diagnos, för nu börjar jag tröttna på att mecka själv med min begränsade kunskap i ämnet.

Snart 10 år sedan. Står med samma bekymmer (S-rad 1998)och behöver läsa på lite.
Undrar hur det gick. Vad var felet och hur åtgärdades det.
Mvh Toyman hösten 2018 nu!

GMK856 00.jpg
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Snart 10 år sedan. Står med samma bekymmer (S-rad 1998)och behöver läsa på lite.
Undrar hur det gick. Vad var felet och hur åtgärdades det.
Mvh Toyman hösten 2018 nu!

View attachment 446293

Tja, vad ska man säga. Efter mycket om och men så tömde jag oljan och givetvis var det ett gyllen skimmer i det som kom ut. Vev/ramlagerhaveri konstaterat, om än ej fullt haveri, och beslut att sälja hojen togs då jag inte hade resurser att fixa den.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top