Med viss bitterhet

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
Så skriver jag dessa rader och meddelar samtidigt att min närvaro på detta forum och ute på vägarna framöver kommer att drastikt minska.

I takt med att arbetet tar upp mer och mer tid så kommer min hoj åkning mestadels bestå av att åka fram och tillbaka till jobbet, då jag också arbetar på en verksamhet där SH är "ej tillgängligt" på grund av blockad hemsida så blir det tyvärr väldigt lite SH.

Vår tanke förra året var att hojåkare i Kba med omnejd skulle få ett forum för att snacka hoj samt kunna bestämma tid och ställe för samåkningar och dyl, detta tycker jag att vi har lyckats med alldeles utmärkt.

Jag hoppas kunna hitta er på några samåkningar och jag bär stolt min fina hood tröja, så med dessa rader vill jag tacka för trevligt sällskap och hoppas att vi möts och ses vid de tillfällen jag är ute.

Och som alltid använd huvudet på rätt sätt när ni är ute och åker!


//Snövit
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Detta blir ju nästan den droppe som får min bägare att rinna över. Vet inte om jag "tror" på den här "klubb-grejen" längre. Senaste körningarna har vi varit 3-4 stycken. Senaste fikan var vi 2 som visade intresse av att fika och köra, därför ställdes det in. Jag förstår inte riktigt vart klubbens ca 40 medlemmar är någonstans? Vågar ni inte träffa nytt folk eller vad?

Och om nu en av oss 2 grundare inte längre kan vara "så aktiv som krävs" så vet jag inte om jag orkar "kämpa" för klubbens "existerande" själv, då det känns som att vi väldigt få som är intresserade.

I fortsättningen blir det nog som så att vi som varit aktiva under vintern/våren blir ett "kompis-gäng" (vilket några av oss redan blivit) som kommer fortsätta köra och dricka öl tillsammans. Men som polare, inte klubb-bröder...
Och körningarna/ölningarna/fikorna arrangeras på det vis som vi gjorde innan "klubben" startades, via SMS och telefonsamtal, dvs. ingen öppen inbjudning.

Tyvärr är det så här jag känner. Visst, jag kommer inte släppa allt på en gång, utan jag kommer att ge det en månad eller så och se om fler är/blir intresserade för att kämpa lite för en kul grej.

Över ut
/Limez
 
Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Oj det låter inget vidare. Men så kan det vara i klubb-verksamheter, det går upp och ner. Ibland får man bara stå ut så kanske det blir bättre senare.

Det kanske skulle hjälpa lite grann att ha en spontan-fika på nån helg nån stans då de flesta har tid och ändå brukar köra hoj?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top