SHK Gelleråsen 13/7 2009

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Hello.

Tänkte kolla om det är fler från Stockholm som ska till Gelleråsen den 13/7 och som ska köra dit. Sugna på att samköra på söndagen? Kanske lite roligare än att nöta själv.
 

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Såld
Fan va skoj!
Jag är uppbokad för måndagen den 13/7 (SHK) på Gelleråsen, men vad jag har hört lär det vara ganska trist och jobbigt att köra 25mil dit, sedan 20mil där och sedan 25mil hem.. :/

Står på kölista till den 28/6 så lite oklart vilken dag det nu blir..

Så jag är lite sugen på att istället ta ett släp tillsammans ner..
Typ mötas vid OkQ8 i Västberga och dela kostnaden på hur många man nu blir..

Vad sägs? Förslag och idéer mottages med öppna armar :)
 
Last edited:

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Vi ska i alla fall boka ett släp också. Är det kanonersväder tänkte vi köra. Annars får hojen åka släpvagn.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Nix, bara en hoj på det. Bara jag som ska gå kurs. Kompisen ville bara åka med och plåta.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Vi ses den 13/7. För min det blir släp oavsett väder. Gammal som man är blir man helt slut i huvet efter en kursdag. Det är många intryck och efter några kurser insåg jag att man var farlig för sig själv bakom styret på hemvägen.
Det är skönt att softa bakom ratt och farthållare i ca 80. Tyvärr har jag inget släp klart och kan inte utlova ngn plats ännu.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Instämmer med föregående talare. Bil o släp är väldigt skönt efter en bandag, plus att du får med dig verktyg o lite annat. Och skulle det hända nåt trist på banan får du alltid med dig liket hem.:)
 

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Aprilia Touno V4
Är det någon som vet hur många hojar man får plats på ett släp.Vi är två som antagligen skall åka den 13:e kanske tre.
Därför undrar jag om tre hojar får plats .
Det går ju faktiskt att hyra ett större.Vi kanske syns
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Inga problem att få plats med 3 hojar. Jag har ett 2.55 långt och 1,25 brett som jag har. Och det e inga problem alls med 3 hojar!
 

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Ska köra 13/7 på Gelleråsen, förmodligen kör jag hojen dit på söndag, sover över och sen hem till Sthlm på kvällen efter kursens slut. Personligen tycker jag det är inga problem orka köra den sträckan. Men om det finns fler som ska köra så sällskap dit vore kul:)

Har bil men ingen dragkrok (funkar inte till bilen heller) och därmed kan jag glömma eget släp. Men har tänkt ofta att det skulle vara bra ha med sig extra bränsle osv. Jag lär inte klara av en hel dag med Ducatin på en tank, de är lite törstiga på bana, he, he. Om nån skulle ha extra plats på släp så är det av intresse, dela på kostnaderna för hyra, bensin etc.
 

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Såld
Ska köra 13/7 på Gelleråsen, förmodligen kör jag hojen dit på söndag, sover över och sen hem till Sthlm på kvällen efter kursens slut. Personligen tycker jag det är inga problem orka köra den sträckan. Men om det finns fler som ska köra så sällskap dit vore kul:)

Har bil men ingen dragkrok (funkar inte till bilen heller) och därmed kan jag glömma eget släp. Men har tänkt ofta att det skulle vara bra ha med sig extra bränsle osv. Jag lär inte klara av en hel dag med Ducatin på en tank, de är lite törstiga på bana, he, he. Om nån skulle ha extra plats på släp så är det av intresse, dela på kostnaderna för hyra, bensin etc.

Det lutar åt den 13/7 för min del. Så jag är väldigt intresserad av att dela kostnader för släp/bil/soppa kostnader osv från Sthlms-området. Åka ner söndag eftermiddag slagga över, köra Gelleråsen under måndagen den 13/7 för att sedan transportera sig hem under måndag kväll.
Hur många är intresserade av detta? Vi kan väl börja med meddelanden här så tar vi det vidare PM-vägen när vi ser hur många som är intresserade.:)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Om Ni inte redan fått infon, så är det rätt OK att slagga på Karlskoga Hotell. De är vana med SMC-folk och har ett något lägre pris för de som ska köra med dem. Bara att uppge vid bokning, att man ska köra med SMC på Gelleråsen dagen efteråt. De har även vänligheten att ha frukostbuffén öppen från klockan 06.00 även fast det är helg, så man hinner få lite i magen innan inskrivningen på banan, som börjar klockan 07.00.

Jag hade iaf en skön säng där 30-31/5 och hoppas få det igen när jag ska åka i början av september!:tummenupp

Bokar gör Ni på 0586-637 40

(Och nej, jag har inga egenintressen i hotellet utan vill bara tipsa om nåt jag själv tyckte var bra!:))
 

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Såld
Om Ni inte redan fått infon, så är det rätt OK att slagga på Karlskoga Hotell. De är vana med SMC-folk och har ett något lägre pris för de som ska köra med dem. Bara att uppge vid bokning, att man ska köra med SMC på Gelleråsen dagen efteråt. De har även vänligheten att ha frukostbuffén öppen från klockan 06.00 även fast det är helg, så man hinner få lite i magen innan inskrivningen på banan, som börjar klockan 07.00.

Jag hade iaf en skön säng där 30-31/5 och hoppas få det igen när jag ska åka i början av september!:tummenupp

Bokar gör Ni på 0586-637 40

(Och nej, jag har inga egenintressen i hotellet utan vill bara tipsa om nåt jag själv tyckte var bra!:))

Klockers! Tack för tipset, lär ringa o boka en säng där! :)
(din provis lär dyka in den 25e) :D
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Om Ni inte redan fått infon, så är det rätt OK att slagga på Karlskoga Hotell. De är vana med SMC-folk och har ett något lägre pris för de som ska köra med dem. Bara att uppge vid bokning, att man ska köra med SMC på Gelleråsen dagen efteråt. De har även vänligheten att ha frukostbuffén öppen från klockan 06.00 även fast det är helg, så man hinner få lite i magen innan inskrivningen på banan, som börjar klockan 07.00.

Jag hade iaf en skön säng där 30-31/5 och hoppas få det igen när jag ska åka i början av september!:tummenupp

Bokar gör Ni på 0586-637 40

(Och nej, jag har inga egenintressen i hotellet utan vill bara tipsa om nåt jag själv tyckte var bra!:))

Har redan bokat! Det var rätt billigt.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Nix, bara en hoj på det. Bara jag som ska gå kurs. Kompisen ville bara åka med och plåta.

Åh, trevligt :) Vi saknade kamera sist vi var där, för visst var du där i slutet av maj?

Vi, jag och cheyen, kommer åka från Sthlm på söndagen med släp.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Åh, trevligt :) Vi saknade kamera sist vi var där, för visst var du där i slutet av maj?

Vi, jag och cheyen, kommer åka från Sthlm på söndagen med släp.

Nix, det blir premiär för min del, steg 1. Ska bara köpa ett stativ så kan kompisen få stå med kameran hela dagen :D

Överväger att hyra släp också (även om jag startade tråden med avsiken att köra). Verkar vettigt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top