Torsk i tanken

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
Idag lyckades jag med konststycket att få soppatorsk på vägen till macken.
kollade i tanken innan jag körde iväg och uppskattade det till mnst 2liter kvar, fullt tillräckligt tyckte jag.
Kör ut ur garaget och kommer väl en ca 2km då hojen börjar bluddra rejält och väldigt dålig gasrespons. strax efter är den död.

Med svansen mellan bena fick jag helt enkelt putta hojen den sista kilometern till pumpen.
Käns lite muppigt att anslutningen pump/tank sitter för långt fram så den inte tar upp det sista :huvet
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Till hur mycket uppskattade du mängden drivmedel kvar i tanken efter det nesliga stoppet då?
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
såg ingen skillnad på nivå före/efter stoppet.
Reservtank? har inte sett nån kran för den, har en på vänstersidan och den stod på öppen. Slangen till pumpen var synlig från sidan och kunde endast se droppar och skvätt i den när jag vred om nyckeln.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
såg ingen skillnad på nivå före/efter stoppet.
Reservtank? har inte sett nån kran för den, har en på vänstersidan och den stod på öppen. Slangen till pumpen var synlig från sidan och kunde endast se droppar och skvätt i den när jag vred om nyckeln.

verkar vara standardfel på dom där fzr600. Hade en sån förra säsongen, och jag fick soppatorsk mitt ute på landet, ingen mobiltelefon helller.
Fick knacka på och fråga hos någon bonde om ett par liter bensin.:D
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
letade reda på att tanken rymmer 18liter och saknar reserv, vid tankning fick jag i 14½
liter. Känns som en designmiss
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
Jag lyckades få soppatorsk på avfarten till kista (e4an) igår morse, också jävligt pinsamt, då har jag ändå en digital soppamätare och den visade två pluppar kvar av typ 8.
Man kan alltså inte lita på tankmätarn på en 600rr? Det är piss! :död
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Kan lägga till att min bränslemätare nyligen lagt av helt. Det är endast en lampa som tänds när det är mindre än 3 liter kvar, vilket gjorde att jag fick soppa torsk i stan, fast som tur var nära en mack så då kunde jag inhandla en halvliters MER och en halvliter bensin för att sedan gå tillbaka till hojen. :tummenupp

Kan också säga att en ny bränslesensor (endast en termistor) med tillhörande monterings anordning, oringar etc. kostade 1000 kr, medans en NTC-termistor från Elfa kostade mig 2 kr! :tummenupp
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Har också tankmätare som faller fort efter halv tank, brukar därför nolla trippmätaren när jag tankar.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Eller omkörd av en Luftmotståndsmotorcykel med Kjelle kåpa!:D
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Har hänt mig många gånger. En gång när jag skulle hämta hem hojen efter vinterförvaringen. Hade för mig att jag vridit om till reserven någon mil därifrån men var inte säker. Startade hojen mha prime på kranen, vred över till normal och körde 4-5km innan soppan tog slut, vred över till res men då räckte det bara en mil till sen var det slut.

Försökte slanga från en kompis men vi hade inte tillräckligt långa slangar. Försökte ta bensinen i munnen och spotta över men gav upp efter första munnen. Slutade med att jag puttade mcn 2-3 kilometer medan min kompis körde in till varje gård han såg. Lyckligtvis var det knappt någon hemma så jag hann gå mina kilometrar. Till slut fick han lånat en dunk och körde till närmsta mack så vi kunde köra hem.

Andra gånger har det inte varit mer än 0,5-1km hem/bensinmacken så då får man helt enkelt putta, inte så fasligt jobbigt. :D
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Fick oxå soppatorsk en gång,så kom ja på att jag hade ju förhelvette glömt å fälla upp passagerar-pinnarna,den drar ju mer soppa med dom ut-fällda:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fick oxå soppatorsk en gång,så kom ja på att jag hade ju förhelvette glömt å fälla upp passagerar-pinnarna,den drar ju mer soppa med dom ut-fällda:D

Du märkte det inte på den begränsade topphastigheten då?
Det kan vara knepigt om man kör mycket i stan förstås.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Torsk i tanken? Så dumt, nästa man får höra är väl att någon hällt i energidryck... :rofl
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Jag lyckades få soppatorsk på avfarten till kista (e4an) igår morse, också jävligt pinsamt, då har jag ändå en digital soppamätare och den visade två pluppar kvar av typ 8.
Man kan alltså inte lita på tankmätarn på en 600rr? Det är piss! :död

Inte för att vara fräck men: tankmätare känns inte rr alls, snarare touring.
Tänk positivt: Kass tankindikering, sidostöd, batteri, elstart, backspeglar etc är bara ett tecken på att designern bakom din mc prioriterade racing. De där andra grejerna som man nästan glömt bort snabbkonstruerade man lite på slutet.:D
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Något jag råkade ut fö på min gamla suzuki var att silen till resärvtanken hade blivit igensatt så det var att dra in kopplingen och låta fanskapet dö sen efter 200 meter så kunde man dra igång igen för då hade förgasarna fyllts upp.

Lagom förbannad blev man när man upptäckte att den betänkta bensinmacken hade stängt fast jag slapp iaf putta den till nästa mack 15 km bort
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top