Väder, polis och rullgrus!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kört Kornhall - Marstrand, Marstrand - Ytterby men inte vägen Kornhall - Ytterby direkt. Vad är det med den?
Du får citera om du vill ha svar ;) Oljegrus hela sträckan sist jag körde där och tydligen har det inte blivit uppsoppat än, mycket dåligt!
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har ingen skrivit något sen mitt inlägg 2014, seriöst!? Gick omkull igår vid lunchtid på E6 norrgående vid Olskroksmotet, det måste varit cp-halt på den nya asfalten där, fick framhjulssläpp så fort jag nuddade frambromsen. Både jag och hojen har bra kosmetiska skador, drog inte ens hjälmen i backen trots att det gick i 50-70km/h och stället är så gott som helt. Men se upp för asfalten där och eventuellt oljespill!
 

mpostma

Medlem
Gick med
7 Oct 2015
Ort
Kungälv
Hoj
Yamaha FZ6S Fazer 04
På länsväg 625 mellan Diseröd och Kungälv södergående har någon tydlig spillats väldig mycket olja. Det värnas med flera skyltar och halva vägbanan är mörkfärgad.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fler än jag som misstänker att stenskottsskyltarna kommer upp för att få ner hastigheten på "goa" vägar? Har sett flera mindre vägar runt Göteborg med sådana skyltar och inte minsta tecken på lagningar eller kantförstärkning? Ex. Inserosvägen

Vid Hindås - en bit in på den lilla vägen som leder till Floda ligger misstänkt mycket gul sand - inget som används till lagning, verkar mer vara utspritt för att få ner farten (på ett ställe där jag ändå håller under 50 eftersom det är mycket gårdsbyggnader intill vägen)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Fler än jag som misstänker att stenskottsskyltarna kommer upp för att få ner hastigheten på "goa" vägar? Har sett flera mindre vägar runt Göteborg med sådana skyltar och inte minsta tecken på lagningar eller kantförstärkning? Ex. Inserosvägen

Vid Hindås - en bit in på den lilla vägen som leder till Floda ligger misstänkt mycket gul sand - inget som används till lagning, verkar mer vara utspritt för att få ner farten (på ett ställe där jag ändå håller under 50 eftersom det är mycket gårdsbyggnader intill vägen)
Nja, tror med det handlar om lata entreprenörer och lata beställare (Trafikverket). De häller ut gruset och i bästa fall kommer även skyltar upp. Sen står skyltarna kvar i några veckor i väntan på att gruset blåser bort pga. förbipasserande bilar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top