Väder, polis och rullgrus!

Raderad medlem 51742

Guest
Verkar som att snabelbilen kör för fullt och lagar småvägar nu. Var och varannan småväg är full med finkornigt grus i stora strängar. På andra har de hunnit sopa bort gruset, men då återstår i vissa fall en betydligt mer ojämn vägbana än innan, orsakad av "lagningen". Visst, sprickor och hål är borta, men har ersatts av slumpvis utspridd puckelpist :gnissla

Kan samtidigt konstatera att det åtminstone på vissa ställen blivit betydligt bättre med varningsskyltning, men att det samtidigt kan innebära risker... Körde vägen mellan Kungsbacka och Hällingsjö, via Ubbhult, och där hade de placerat ut en stor mängd varningsskyltar med jämna mellanrum, men såg inte ett gruskorn på vägen, så de verkade ha sopat upp allt efter sig. Vände och körde vägen från Hällingsjö mot Lindome, via Hällesåker, och även där fanns varningsskyltarna uppsatta, men utan grus på vägen. Verkade alltså som att de hunnit sopa upp gruset även där... trodde jag. Efter att ha kört några kilometer hade varningsskyltarna slutat dyka upp med jämna mellanrum och jag tänkte att det var lugnt. Precis då dök det upp en massvis av grus i en skymd kurva.

Så, ta det lugnt därute, låt er inte luras av skyltarna och utgå från att det just nu kan dyka upp snabellagningar lite varstans, just när man minst anar det.
 

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Polisen bevakar E20 riktning mot stan eventuellt även mot Lerum... Tog senast vid "Mcdonalds-partille" påfarten!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Körde Inseros - hällingsjö - södra Lygnern i afton, man visste fanken inte vad som väntade i kurvan. Nej, kör nog norröver hädanefter!

Nä, tycker det är lurigt på eftermiddag/kväll. Antingen är det skugga eller bländande sol så man ser ju inte hur vägen ser ut riktigt. Känns som att vägarna är redigt dåliga i år eller så börjar man bli gammal och bitter :hihi
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Hallå mina damer och herrar! Här har ni en nybliven motorcyklist, 22 år och grabb, utan körkort eller handledare! Dock hoj, utrustning och hyfsad körförmåga (kört mycket moppe, 125/250cc cross). Finns det någon här som kan tänka sig att ta mig under sina vingar och "övningsköra" med mig? :) Skulle vara skönt att få tips och råd från en mer erfaren motorcyklist, samt kul att kunna komma ut och köra av sig lite på helt lagligt vis. Får väl bjuda på några skvätt i tanken som tack, men mer än det och min härliga person kan jag tyvärr inte ställa upp med! :tuttar
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Rondellen vid Eriksberg centrum, där säterigstan, östra Eriksbergs gatan och västra Eriksbergs gatan går ihop. Dieselspill! Snorhalt där när jag körde igenom nu i morse strax efter 6, luktar kraftigt av diesel med. Jag ringer vägverket eller vilka det nu är som har hand om det.
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Kör ni vägen mellan Edsås och Ödenäs under våren nu så finns det ett ställe med rejäla kälskador, så håll uppsikt. Fick mig en rejäl flygtur igår med stötdämpare som gick i botten och lite vobbel innan jag fick kontroll igen. :näsblod
 

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Västra Götaland
Hoj
nere på 800cc tot.
Spill längs stora delar av Jonseredsvägen, riktning Partille -> Lerum. Vet inte vad det var som spillts, med det såg oljigt ut. Ta det försiktigt!
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Rullgrus runt motet på/av svingeln och olskroken! tare försiktigt
 

rob313663

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Elcykel
Kört Kornhall - Marstrand, Marstrand - Ytterby men inte vägen Kornhall - Ytterby direkt. Vad är det med den?
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Snabelbilen var ute och lagade E20 igår. Såg inga skyltar efter dom var klara. Kör försiktigt!
 

Raderad medlem 51742

Guest
Nu har snabelbilen varit och hällt ut mängder av grus på Rossaredsvägen mellan Hjälm och Fjärås. Ingen skyltning och gruset är svårt att se pga att det har samma färg som vägbanan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top