Väder, polis och rullgrus!

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
Polisen säger såhär​


Vädret för idag och framåt. :tummenupp

meteogram.png


För mer detaljer gällande vädret gå till SMHI

Nämn gärna rullgrus och vägarbeten. :yoparty
Om man orkar kan man kolla denna sidan för aktuella vägarbeten:
Vägverket Enkla Kartan
GOTEBTrafiklage_LPV.png


Anledningen till att jag skapade en ny tråd för detta va för bilderna inte fungerade i den gamla tråden samt att länken till polisens sida var felaktig.
 
Last edited:

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Vägverket har börjat(?) lägga grus vid sidorna av vägarna som bilister, som fått körkortet i ett cornflakespaket, glatt drar upp mitt på vägen.

På Orust hade idag varenda kurva grus långt ut i vägen som inte fanns där tidigare i veckan. Speciellt ut mot Mollösund.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Eskilsbyvägen är det någon som spritt ut en massa jord på...
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Körde Härskogenvägen nu ikväll och det va mycket rullgrus i de flesta tighta kurvorna:skrämd,
såg ut som ngn hade lagt det där för att sabbotera för mc åkare, kan det va så jävla sjukt?:confused:
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
På två dagar har jag sett två civilbilar i Götet. Blå Saab 9-5 regnr TKF253 och en grå Saab 9-5 regnr AXN602. Kan vara bra att ha koll på kanske?
 
Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
På två dagar har jag sett två civilbilar i Götet. Grå Saab 9-5 regnr TKF253 och en blå Saab 9-5 regnr AXN602. Kan vara bra att ha koll på kanske?

Ja, men om man kastar om färgerna på bilarna blir det bättre..:tungan
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Ja, men om man kastar om färgerna på bilarna blir det bättre..:tungan

Hehe.. Helt rätt.

Aja, min fobi mot misstänkta civilare "finally paid off". De låg bakom mig hela vägen från Götaälvbron till Eketrä. Sista sträckan brukar vanligtvis kantas av omkörningar modell storslalom. Men ikke idag :)
 

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Göteborg/Jonsered
Hoj
Gsxr 1000 K8
GRUSLAGD OLJA!!!
läckt från en buss....hela Jonsereds vägen från avfart E20 hela vägen till samhället, se upp!
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
På två dagar har jag sett två civilbilar i Götet. Blå Saab 9-5 regnr TKF253 och en grå Saab 9-5 regnr AXN602. Kan vara bra att ha koll på kanske?

Har dom senaste dagarna sett sjukt många civilpoliser ute på vägarna.
verkar som dom inte har så mycket annat att göra än att jaga folk med minireggskyltar och andra liknande allvarlliga brott:mad:

Har tyvärr inte lagt regg nr på minnet men blev lite förvånad när dom hade stoppat en bilist på söderleden med en mörkblå vw caravelle med integrerade blåljus baktill . Har kört förbi många sådana utan att ha en tanke på att det kunde vara civilare. Det är ju mest v70 och saabar man brukar va lite extra uppmärksam på.
 

eddan

måste lära mig wheela o börna....
Gick med
27 Aug 2006
Ort
lite varstans här o där
Hoj
RGV 250 från 92 o ktm 450 EXC
Har tyvärr inte lagt regg nr på minnet men blev lite förvånad när dom hade stoppat en bilist på söderleden med en mörkblå vw caravelle med integrerade blåljus baktill . Har kört förbi många sådana utan att ha en tanke på att det kunde vara civilare. Det är ju mest v70 och saabar man brukar va lite extra uppmärksam på.[/QUOTE]

japp, finns minst två blå caravelle i stan som e civilare... låg bakom en saab kombi häromdagen- JCK 677 eller 377 vilket det nu va... hehe, har typ en lista på tanken på en massa civil-regnummer... bra att ha ibland:tummenupp
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Eskilsbyvägen är det någon som spritt ut en massa jord på...


Ligger även grus/sand på många ställen i kurvorna. Stannade på några ställen och kände med foten på det och det kändes inte särskilt stabilt. Jag höll tillbaka i alla fall. Sopar de inte där eller?
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Har dom senaste dagarna sett sjukt många civilpoliser ute på vägarna.
verkar som dom inte har så mycket annat att göra än att jaga folk med minireggskyltar och andra liknande allvarlliga brott:mad:

Har tyvärr inte lagt regg nr på minnet men blev lite förvånad när dom hade stoppat en bilist på söderleden med en mörkblå vw caravelle med integrerade blåljus baktill . Har kört förbi många sådana utan att ha en tanke på att det kunde vara civilare. Det är ju mest v70 och saabar man brukar va lite extra uppmärksam på.

det finns 2 mörkblåa vw caraveller i stan och deras främsta uppgift är/skall vara att övervaka "gängen" här i storgbg, tror t.o.m att de kallas för alkatrazgruppen. en grupp poliser som är utbildade för just "gängen" och gör en del tillslag och är tungt beväpnade och gärna maskerade...

men de har la slut på småpengarna till fikat så de används nu till att samla in våra surt förvärvade korvören eller så är det vanliga herr polis som vill kännas sig lite extra tuff och lånat dessa bussar för att få lite spänning i tillvaron.

kan även tillägga att dessa bussar går som ett skållat, ja ni vet.
Trimmade VR6:eek:r med en del lull lull i..
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
det finns 2 mörkblåa vw caraveller i stan och deras främsta uppgift är/skall vara att övervaka "gängen" här i storgbg, tror t.o.m att de kallas för alkatrazgruppen. en grupp poliser som är utbildade för just "gängen" och gör en del tillslag och är tungt beväpnade och gärna maskerade...

men de har la slut på småpengarna till fikat så de används nu till att samla in våra surt förvärvade korvören eller så är det vanliga herr polis som vill kännas sig lite extra tuff och lånat dessa bussar för att få lite spänning i tillvaron.

kan även tillägga att dessa bussar går som ett skållat, ja ni vet.
Trimmade VR6:eek:r med en del lull lull i..

Jag visste det! :gnissla

Hade nämligen jag med bilen av en av dessa bussar tidigt i våras. Fick köra som en blådåre för att verkligen hänga av dem.

Ja jävlar..:D
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top