CRM 125 Huvudmunstycke!

Liase

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Nybro
Hoj
CRM 125R -91, YZ 250 -91
Ja, ni som kör ostrypt CRM, vilket munstycke kör ni med? vet att det är olika från hoj till hoj, men jag vill veta på ett ungefär vad som är lagom, nämn gärna om ni har effektavgas också.
 
Last edited:

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
jag har arrow rör, ostrypt cdi och ostrypt luft. 166 munstycke, går som en klocka.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
162 tror jag att jag körde på. min va inte helt hundra inställd men den gick inte för snålt någonstans i registret...
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
ja. men jag fattar inte hur bjrr kan köra på 166 som oxå har burken kvar.

jag hade arrowsystem, skumfilter och nada strypningar i min.

men de fattar jag. därför gick inte jag över till skumfilter för att förbrukningen blir såpass högre. bor 2 mil från stan så jag är rätt nöjd med att den är så törstig som den är.
Därimot så ska jag lämna min motor för lite portning till en kille som kan sina saker. vågar inte pilla med det själv. jag får se hur storskilnad effektmässigt och hur pass törstigare den blir efter det :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
men de fattar jag. därför gick inte jag över till skumfilter för att förbrukningen blir såpass högre. bor 2 mil från stan så jag är rätt nöjd med att den är så törstig som den är.
Därimot så ska jag lämna min motor för lite portning till en kille som kan sina saker. vågar inte pilla med det själv. jag får se hur storskilnad effektmässigt och hur pass törstigare den blir efter det :)



är du 50 år eller? du kanske ska bli polare med limez...
 

Liase

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Nybro
Hoj
CRM 125R -91, YZ 250 -91
Hojen är strypt till 15hk, förra ägaren satt dit 140 munstycke för den skulle gå fet under inkörningen (I stort sätt allt nytt). Men ska ta bort alla strypningar så de blir 28hk + jag har gianelli effektrör. Så Det blir väl o köra på 148 (ja jag har kvar burken)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Hojen är strypt till 15hk, förra ägaren satt dit 140 munstycke för den skulle gå fet under inkörningen (I stort sätt allt nytt). Men ska ta bort alla strypningar så de blir 28hk + jag har gianelli effektrör. Så Det blir väl o köra på 148 (ja jag har kvar burken)

Är det verkligen 28 hk i en CRM? :va
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
I mina regpapper så står det ursprunglig effekt 32hk :S
Jag har burken kvar som någon nämde, alla hojar är individer, min funkar bra med det stora munstycket, det kanske inte din gör. Känner en som är importör av polini delar, han mäter alla portar på sina fabriksnya cylindrar och säljer dom med bäst portar till sina bästa kunder:p Största skillnaden han mätt upp mellan 2 exakt likadana cyllar är 7/10mm. Alltså nästan en hel mm i skillnad på i detta fallet avgasporten. Alltså en himla skillnad från hoj till hoj. Tänk på det en annan gång. ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top