När sker invasionen av Nordkorea?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

eh, öh, går det att åka flyg dit?:rodnar

det var väl inte nordkoreaner? där kommer man väl knappt in, Kim Jong har väl monopol på alla också

Stod inga krav på om flickorna skulle komma från norra eller södra delen av gränsen :tungan det kontrollerade jag noga :hihi
(och nej fasen, finns nog inte en chans att någon av dom är från den norra sidan hehe)


Sydkorea är annars jag vad förstått det som ganska likt Sverige faktiskt, fast med billigare och nyare teknik.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Ni som tycker en invasion är en bra idé och att väst ska ingripa...Är ni själva beredda att åka dit och kriga? Det är alltid väldigt lätt att vara hjältemodig och offervillig med andras liv.

Visst är det en förtryckarregim, men det finns det hur många som helst av på denna planeten. Vems ansvar ska det vara att piska upp dem efter noter?

Ett krig där skulle utan tvekan vara en enorm katastrof, Nordkorea må ha en krigsmakt i uruselt skick men de har dock förmågan att förvandla Seoul till ett slakthus. Frågan är vad gott skulle komma ur det och om det skulle vara värt priset.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ni som tycker en invasion är en bra idé och att väst ska ingripa...Är ni själva beredda att åka dit och kriga? Det är alltid väldigt lätt att vara hjältemodig och offervillig med andras liv.

Visst är det en förtryckarregim, men det finns det hur många som helst av på denna planeten. Vems ansvar ska det vara att piska upp dem efter noter?

Ett krig där skulle utan tvekan vara en enorm katastrof, Nordkorea må ha en krigsmakt i uruselt skick men de har dock förmågan att förvandla Seoul till ett slakthus. Frågan är vad gott skulle komma ur det och om det skulle vara värt priset.

Det är i och för sig massor med saker man önskar skall ske som man inte själv är så sugen på att ge sig in i.

Var det värt att bomba ihjäl några hundra tusen tyskar för att rädda eventuella framtida offer? Omöjligt att svara på i princip, jag skulle själv inte vilja fatta beslutet. :gnissla
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
skulle nog inte kalla pakistan o indien demokratier av högre rang
Indien är en modern och avancerad demokrati med hänsyn till dess befolkningsstorlek. Pakistan har förvisso oturen att dras med Musharraf. USA och Israel är ju världens bästa länderTM. Klart som fan att de ska ha nukes :mad:
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Ni som tycker en invasion är en bra idé och att väst ska ingripa...Är ni själva beredda att åka dit och kriga? Det är alltid väldigt lätt att vara hjältemodig och offervillig med andras liv.

Får inte söka utlandstjänst. Skulle vilja. Erfarenheter är aldrig fel.

Hamnade i utbildningsreserven.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Håller med Chris Ash. Vem vågar kriga mot sådana här soldater? :näsblod
 

Bifogat

  • north_korean_army_babes_md.jpg
    north_korean_army_babes_md.jpg
    43.8 KB · Visningar: 141

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Om man ska välja mellan pest eller kolera känns det på något underligt sätt bättre att Nordkorea har en lite kärnvapenladdning än Israel :gnissla Det läskiga är om Nordkorea skulle använda sitt kärnvapen skulle världen gå emot detta land direkt. Skulle Israel använda mot Iran exempelvis skulle vi mest fördömma, medan ett par länder (bland annat USA) skulle säga bra gjort :gnissla
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Skulle Israel använda mot Iran exempelvis skulle vi mest fördömma, medan ett par länder (bland annat USA) skulle säga bra gjort :gnissla

Haha, skulle det inträffa så är fördömande som en sommarbris

:helamellanösternkrigar+ganskamycketmer

Nordkorea är nog ganska hanterligt i denna fråga, hur många länder kan de bråka med och hur många stöder Nordkorea i ett krig samt vilka av dom länder som kan bli attackerade kan inte sätta upp ett antimissilsystem?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Typ regimer som inte trycker på knappen bara för att någon har stavat fel på Allah?

Jag tror att stavningspolisen är rätt liberal med just det i Nordkorea.

Seriöst, Nordkore har lyckas smälla av en underjordisk puff, förmodligen en utsmugglad rysk stridsspets.

Dom har provskjutit kortdistansmissiler som knappt tar sig över gatan, medeldistansrobotar som kan ställa till det i Sydkorea och långdistansrobotar som dom har lyckats få utanför kusten innan dom anser testet lyckat och spränger skiten.

Detta med helt olastade missiler, enbart maxade med bränsle.

Det är lite som Saddams Scud-missiler som skulle vara så jävla farliga, när dom hade tankat dom så att dom nådde fram så orkade dom bara bära en kinapuff.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det är i och för sig massor med saker man önskar skall ske som man inte själv är så sugen på att ge sig in i.

Var det värt att bomba ihjäl några hundra tusen tyskar för att rädda eventuella framtida offer? Omöjligt att svara på i princip, jag skulle själv inte vilja fatta beslutet. :gnissla

Fast att grilla ihjäl tyska småbarn är nog de flesta bedömare ense om var ganska onödigt. Kriget var redan vunnet och bombningarna hade inte någon som helst betydelse för utgången, har man läst vad chefen för RAF Bomber Command, Arthur Harris, sade är det tveksamt om de ens själva trodde det då. Medan britterna utövade dessa grova brott mot mänskligheten på dagen, bombade amerikanska bombflyget strategiskt viktiga mål på natten-Det var däremot betydelsefullt. Kärnvapeninsatsen mot Japan var dock en helt annan sak, även om man aldrig kan ursäkta dessa massmord på civila tvingade de fram en kapitulation och kan faktiskt sägas ha sparat liv.

Sen hade ju tyskarna börjat med en av historiens mest aggressiva invasionskampanjer och förklarat krig mot i princip resten av världen. Riktigt dit har ju inte Nordkoreas hybris nått ännu.
 
Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Invasionen sker när USA har klara bevis på att Nordkorea har massförstörelsevapen! Och oljekällor.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast att grilla ihjäl tyska småbarn är nog de flesta bedömare ense om var ganska onödigt. Kriget var redan vunnet och bombningarna hade inte någon som helst betydelse för utgången, har man läst vad chefen för RAF Bomber Command, Arthur Harris, sade är det tveksamt om de ens själva trodde det då. Medan britterna utövade dessa grova brott mot mänskligheten på dagen, bombade amerikanska bombflyget strategiskt viktiga mål på natten-Det var däremot betydelsefullt. Kärnvapeninsatsen mot Japan var dock en helt annan sak, även om man aldrig kan ursäkta dessa massmord på civila tvingade de fram en kapitulation och kan faktiskt sägas ha sparat liv.

Sen hade ju tyskarna börjat med en av historiens mest aggressiva invasionskampanjer och förklarat krig mot i princip resten av världen. Riktigt dit har ju inte Nordkoreas hybris nått ännu.

Du är ju mer eller mindre expert, eller fanatisk åtminstone ;), men enligt vad jag förstått vad gäller WW2 så var både bombkriget mot civila och atomvapnen ett sätt att visa Stalin att Väst må vara för fri- och rättigheter men man är inga jävla blockflöjtsspelare för det.

Nordkoreas hot mot omvärlden är ju inte helt trivialt med missiler som når Japan och möjlighet att kärnvapenbestycka dem nu. Är det värt att bomba 1 miljon Nordkoreaner för att 1,01 miljoner japaner? Ja, förmodligen.

Apropå att slakta nordkoreaner så är det möjligen så att miljoner nordkoreaner som lever under svält och förtryck kanske inte direkt gynnas av ett krig, å andra sidan: om vi tittar en eller två generationer framåt i Nordkorea så tror jag alla är överens om att de generationerna skulle bli tacksamma för att Kim Jong Il avsattes med våld och Nordkoreanerna själva kunde få styra sina liv som hos sin granne i syd t.ex.

Bomber för demokrati må vara kontroversiellt men inte helt dumt.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Medan britterna utövade dessa grova brott mot mänskligheten på dagen, bombade amerikanska bombflyget strategiskt viktiga mål på natten-Det var däremot betydelsefullt. Kärnvapeninsatsen mot Japan var dock en helt annan sak, även om man aldrig kan ursäkta dessa massmord på civila tvingade de fram en kapitulation och kan faktiskt sägas ha sparat liv.

Sen hade ju tyskarna börjat med en av historiens mest aggressiva invasionskampanjer och förklarat krig mot i princip resten av världen. Riktigt dit har ju inte Nordkoreas hybris nått ännu.
Jag har gått och väntat på detta! Å jag ber om ursäkt för mitt felfinneri men:
Britterna bombade mattor på natten, amerikanerna "precision" på dagen. :yoparty Fattar att du nog bara skivit fel men i alla fall...

jag har även läst någonstans, och jag vet att jag är helt utan källa här, att japanerna redan hade kommit med fredstrevare innan man släppte bomberna. Så om de vara nödvändiga kan nog debatteras.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag har gått och väntat på detta! Å jag ber om ursäkt för mitt felfinneri men:
Britterna bombade mattor på natten, amerikanerna "precision" på dagen. :yoparty Fattar att du nog bara skivit fel men i alla fall...

jag har även läst någonstans, och jag vet att jag är helt utan källa här, att japanerna redan hade kommit med fredstrevare innan man släppte bomberna. Så om de vara nödvändiga kan nog debatteras.

Rätt ska vara rätt, för övrigt hade nog inte nattbombning blivit så bra med tanke på hur precisionen var dagtid.....
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
jag har även läst någonstans, och jag vet att jag är helt utan källa här, att japanerna redan hade kommit med fredstrevare innan man släppte bomberna. Så om de vara nödvändiga kan nog debatteras.

Det är delvis sant. Kejsaren och hans närmsta försökte med fredstrevare. Militärledningen i Japan var dock starkt emot detta vilket medförde att det inte blev någon fred innan bomberna. Dom, likt många japanska soldater, var skapligt fanatiska.

Man får ta lite hänsyn i denna diskussionen till att en månad innan bomberna släpptes så hade amerikanarna slagits om den lilla ön Okinawa i nästan 3 månader med rätt många döda. Detta var en stark bidragande orsak till att dombeslutade sig för att använda bomderna och inte inta Japanska fastlandet med konventionella medel.

Lite OT nu men.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Jag tror att hela grejen med att folk inte tycker att nordkorea ska ha nukes bottnar i att de är sura för att politikerna i sverige inte har kulor nog att skaffa in egna. Så de blir sura för att ett uland som nkorea har det nu.

Svensson avundsjuka!

Låt dem ha kul med sina raketer, i bästa fall kan vi leka fallout 3 AFK!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top