REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 202
    It's good to be me! Bettskenas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gixxer 750 K8
    Citat Ursprungligen postat av Jojye Visa inlägg
    Naaw börja du gråta nu när du inte kom på ngt bättre?
    Ska du ha en karamell så det känns bättre?
    ja hujja, en kajamejj fåj ja fjån dejj!!
    Proud Supporter of Gunvald Gunners
    Styrfart MC STHLM - För Sverige, UR SPÅRET!

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    Citat Ursprungligen postat av KGK Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av smallsocks Visa inlägg
    Koreanska tjejer kan va heta
    bevis!?!!
    Citat Ursprungligen postat av KGK Visa inlägg
    eh, öh, går det att åka flyg dit?

det var väl inte nordkoreaner? där kommer man väl knappt in, Kim Jong har väl monopol på alla också
    Stod inga krav på om flickorna skulle komma från norra eller södra delen av gränsen det kontrollerade jag noga
    (och nej fasen, finns nog inte en chans att någon av dom är från den norra sidan hehe)

Sydkorea är annars jag vad förstått det som ganska likt Sverige faktiskt, fast med billigare och nyare teknik.

Kapten Gars Chris Ashs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    En gammal en
    Ni som tycker en invasion är en bra idé och att väst ska ingripa...Är ni själva beredda att åka dit och kriga? Det är alltid väldigt lätt att vara hjältemodig och offervillig med andras liv.

Visst är det en förtryckarregim, men det finns det hur många som helst av på denna planeten. Vems ansvar ska det vara att piska upp dem efter noter?

Ett krig där skulle utan tvekan vara en enorm katastrof, Nordkorea må ha en krigsmakt i uruselt skick men de har dock förmågan att förvandla Seoul till ett slakthus. Frågan är vad gott skulle komma ur det och om det skulle vara värt priset.
    Visit www.myspace.com/highballshooters funkadelic rock 'n' soul with a vengeance!

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av Chris Ash Visa inlägg
    Ni som tycker en invasion är en bra idé och att väst ska ingripa...Är ni själva beredda att åka dit och kriga? Det är alltid väldigt lätt att vara hjältemodig och offervillig med andras liv.

Visst är det en förtryckarregim, men det finns det hur många som helst av på denna planeten. Vems ansvar ska det vara att piska upp dem efter noter?

Ett krig där skulle utan tvekan vara en enorm katastrof, Nordkorea må ha en krigsmakt i uruselt skick men de har dock förmågan att förvandla Seoul till ett slakthus. Frågan är vad gott skulle komma ur det och om det skulle vara värt priset.
    Det är i och för sig massor med saker man önskar skall ske som man inte själv är så sugen på att ge sig in i.

Var det värt att bomba ihjäl några hundra tusen tyskar för att rädda eventuella framtida offer? Omöjligt att svara på i princip, jag skulle själv inte vilja fatta beslutet.

Trefaldig världsmästare Kantians avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    fyfan
    Citat Ursprungligen postat av Jojye Visa inlägg
    skulle nog inte kalla pakistan o indien demokratier av högre rang
    Indien är en modern och avancerad demokrati med hänsyn till dess befolkningsstorlek. Pakistan har förvisso oturen att dras med Musharraf. USA och Israel är ju världens bästa länderTM. Klart som fan att de ska ha nukes

Can do! Mordecaiens avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    Knappt
    Får inte söka utlandstjänst. Skulle vilja. Erfarenheter är aldrig fel.

Hamnade i utbildningsreserven.
    It's time to
    MAN THE FUCK UP
    ---
    Prior preparations prevents piss-poor performance

Hepp
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    2*Yamaha
    Håller med Chris Ash. Vem vågar kriga mot sådana här soldater?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	north_korean_army_babes_md.jpg
Visningar:	139
Storlek:	43,8 KB
Id:	275836  
    Reklamfri zon=>.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................<=

Piratiserad Probotectors avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Zebraröd Honda Eldblad
    Blogginlägg
    6
    Om man ska välja mellan pest eller kolera känns det på något underligt sätt bättre att Nordkorea har en lite kärnvapenladdning än Israel Det läskiga är om Nordkorea skulle använda sitt kärnvapen skulle världen gå emot detta land direkt. Skulle Israel använda mot Iran exempelvis skulle vi mest fördömma, medan ett par länder (bland annat USA) skulle säga bra gjort
    Himlen är blå.
    Havet likaså.
    Kom igen Björn,
    kom igen Frisk,
    hej Brolin,
    doktorn är här,
    det är coolt,
    det är stabilt.

Not A Team Player
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Suzuki GSF 600 Bandit -98, yamaha dt 125, R1 -03
    Citat Ursprungligen postat av zappen Visa inlägg
    Håller med Chris Ash. Vem vågar kriga mot sådana här soldater?
    Vågar är väl inga problem men kommer på 1000 andra saker jag hellre vill göra med den där tjejen

1200 KGKs avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    KGK
    Citat Ursprungligen postat av Probotector Visa inlägg
    Skulle Israel använda mot Iran exempelvis skulle vi mest fördömma, medan ett par länder (bland annat USA) skulle säga bra gjort
    Haha, skulle det inträffa så är fördömande som en sommarbris

:helamellanösternkrigar+ganskamycketmer

Nordkorea är nog ganska hanterligt i denna fråga, hur många länder kan de bråka med och hur många stöder Nordkorea i ett krig samt vilka av dom länder som kan bli attackerade kan inte sätta upp ett antimissilsystem?

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    Typ regimer som inte trycker på knappen bara för att någon har stavat fel på Allah?
    Jag tror att stavningspolisen är rätt liberal med just det i Nordkorea.

Seriöst, Nordkore har lyckas smälla av en underjordisk puff, förmodligen en utsmugglad rysk stridsspets.

Dom har provskjutit kortdistansmissiler som knappt tar sig över gatan, medeldistansrobotar som kan ställa till det i Sydkorea och långdistansrobotar som dom har lyckats få utanför kusten innan dom anser testet lyckat och spränger skiten.

Detta med helt olastade missiler, enbart maxade med bränsle.

Det är lite som Saddams Scud-missiler som skulle vara så jävla farliga, när dom hade tankat dom så att dom nådde fram så orkade dom bara bära en kinapuff.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    En gammal en
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Det är i och för sig massor med saker man önskar skall ske som man inte själv är så sugen på att ge sig in i.

Var det värt att bomba ihjäl några hundra tusen tyskar för att rädda eventuella framtida offer? Omöjligt att svara på i princip, jag skulle själv inte vilja fatta beslutet.
    Fast att grilla ihjäl tyska småbarn är nog de flesta bedömare ense om var ganska onödigt. Kriget var redan vunnet och bombningarna hade inte någon som helst betydelse för utgången, har man läst vad chefen för RAF Bomber Command, Arthur Harris, sade är det tveksamt om de ens själva trodde det då. Medan britterna utövade dessa grova brott mot mänskligheten på dagen, bombade amerikanska bombflyget strategiskt viktiga mål på natten-Det var däremot betydelsefullt. Kärnvapeninsatsen mot Japan var dock en helt annan sak, även om man aldrig kan ursäkta dessa massmord på civila tvingade de fram en kapitulation och kan faktiskt sägas ha sparat liv.

Sen hade ju tyskarna börjat med en av historiens mest aggressiva invasionskampanjer och förklarat krig mot i princip resten av världen. Riktigt dit har ju inte Nordkoreas hybris nått ännu.
    Senast redigerat av Chris Ash den 2009-05-28 klockan 08:36.
    Visit www.myspace.com/highballshooters funkadelic rock 'n' soul with a vengeance!

Bannad BostonGurkas avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Anonym
    Invasionen sker när USA har klara bevis på att Nordkorea har massförstörelsevapen! Och oljekällor.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Fast att grilla ihjäl tyska småbarn är nog de flesta bedömare ense om var ganska onödigt. Kriget var redan vunnet och bombningarna hade inte någon som helst betydelse för utgången, har man läst vad chefen för RAF Bomber Command, Arthur Harris, sade är det tveksamt om de ens själva trodde det då. Medan britterna utövade dessa grova brott mot mänskligheten på dagen, bombade amerikanska bombflyget strategiskt viktiga mål på natten-Det var däremot betydelsefullt. Kärnvapeninsatsen mot Japan var dock en helt annan sak, även om man aldrig kan ursäkta dessa massmord på civila tvingade de fram en kapitulation och kan faktiskt sägas ha sparat liv.

Sen hade ju tyskarna börjat med en av historiens mest aggressiva invasionskampanjer och förklarat krig mot i princip resten av världen. Riktigt dit har ju inte Nordkoreas hybris nått ännu.
    Du är ju mer eller mindre expert, eller fanatisk åtminstone , men enligt vad jag förstått vad gäller WW2 så var både bombkriget mot civila och atomvapnen ett sätt att visa Stalin att Väst må vara för fri- och rättigheter men man är inga jävla blockflöjtsspelare för det.

Nordkoreas hot mot omvärlden är ju inte helt trivialt med missiler som når Japan och möjlighet att kärnvapenbestycka dem nu. Är det värt att bomba 1 miljon Nordkoreaner för att 1,01 miljoner japaner? Ja, förmodligen.

Apropå att slakta nordkoreaner så är det möjligen så att miljoner nordkoreaner som lever under svält och förtryck kanske inte direkt gynnas av ett krig, å andra sidan: om vi tittar en eller två generationer framåt i Nordkorea så tror jag alla är överens om att de generationerna skulle bli tacksamma för att Kim Jong Il avsattes med våld och Nordkoreanerna själva kunde få styra sina liv som hos sin granne i syd t.ex.

Bomber för demokrati må vara kontroversiellt men inte helt dumt.

Apajävel! Halogens avatar
    Reg.datum
    maj 2005
    Hoj
    En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Är det värt att bomba 1 miljon Nordkoreaner istället för 1,01 miljoner japaner? Ja, förmodligen.
    Tja, ombyte förnöjer som man ju säger.

A: Because it messes up the order in which people normally read text.
    Q: Why is top-posting such a bad thing?

It's good to be me! Bettskenas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gixxer 750 K8
    är du dum eller?
    Styrfart MC STHLM - För Sverige, UR SPÅRET!

Medlem bonnys avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Mille
    Medan britterna utövade dessa grova brott mot mänskligheten på dagen, bombade amerikanska bombflyget strategiskt viktiga mål på natten-Det var däremot betydelsefullt. Kärnvapeninsatsen mot Japan var dock en helt annan sak, även om man aldrig kan ursäkta dessa massmord på civila tvingade de fram en kapitulation och kan faktiskt sägas ha sparat liv.

Jag har gått och väntat på detta! Å jag ber om ursäkt för mitt felfinneri men:
    Britterna bombade mattor på natten, amerikanerna "precision" på dagen. Fattar att du nog bara skivit fel men i alla fall...

jag har även läst någonstans, och jag vet att jag är helt utan källa här, att japanerna redan hade kommit med fredstrevare innan man släppte bomberna. Så om de vara nödvändiga kan nog debatteras.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    En gammal en
    Citat Ursprungligen postat av bonny Visa inlägg
    Jag har gått och väntat på detta! Å jag ber om ursäkt för mitt felfinneri men:
    Britterna bombade mattor på natten, amerikanerna "precision" på dagen. Fattar att du nog bara skivit fel men i alla fall...

jag har även läst någonstans, och jag vet att jag är helt utan källa här, att japanerna redan hade kommit med fredstrevare innan man släppte bomberna. Så om de vara nödvändiga kan nog debatteras.
    Rätt ska vara rätt, för övrigt hade nog inte nattbombning blivit så bra med tanke på hur precisionen var dagtid.....

Medlem Cykelstyres avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    Emmaljunga super viking, 2018
    Citat Ursprungligen postat av bonny Visa inlägg
    Det är delvis sant. Kejsaren och hans närmsta försökte med fredstrevare. Militärledningen i Japan var dock starkt emot detta vilket medförde att det inte blev någon fred innan bomberna. Dom, likt många japanska soldater, var skapligt fanatiska.

Man får ta lite hänsyn i denna diskussionen till att en månad innan bomberna släpptes så hade amerikanarna slagits om den lilla ön Okinawa i nästan 3 månader med rätt många döda. Detta var en stark bidragande orsak till att dombeslutade sig för att använda bomderna och inte inta Japanska fastlandet med konventionella medel.

Lite OT nu men.

Perfektaste Jojyes avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    2K1 Triumph TT 600
    Jag tror att hela grejen med att folk inte tycker att nordkorea ska ha nukes bottnar i att de är sura för att politikerna i sverige inte har kulor nog att skaffa in egna. Så de blir sura för att ett uland som nkorea har det nu.

Svensson avundsjuka!

Låt dem ha kul med sina raketer, i bästa fall kan vi leka fallout 3 AFK!
    Lets agree to respect each others views No matter how wrong you may be.

Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Näe som sagt; Har den orginalmotorn, har den orginalplast? Det är väl nästan omöjligt att hitta till en FZR1000 och vad skulle det dessutom inte kosta tiill en OW [...]

laidback
Vill du annonsera ovan? Klicka här