DR 650 -92 stulen V.Frölunda

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fick min DR 650 stulen idag mitt på dagen. Det var andra försöket (förra gången var i 7-8e maj) och denna gången gick det lite bättre när de skulle kapa upp mitt abus granit-lås. Hade släpat hojen ca 30m från där den stod parkerad och kapat upp låset i en cykeltunnel som går under Smyckegatan.

Reg nr är SGB 871
Suzuki DR 650 -92
Vit, blå sadel, Laser-slipon, varken tändningslås eller tanklås. Buckla i tanken på höger sida, trasiga bakblinkers.

Någon som ser/sett något får gärna höra av sig eller preja asen (nåja)... Med de nya parkeringsreglerna och nu det här känner man sig inte så motiverad att bo kvar i staden där det alltid regnar.
 

mattepatte

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Göteborg!
Hoj
Monster 600
Fyfan, jävla svin.. Har själv bott där i närheten när man fortfarande bodde med päronen, blev av med 2 mopeder då...
Har du kikat kring opaltorget samt frölunda torg? Inte helt ovanligt att dom visar sig där omkring...
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Har tyvärr ingen bild eftersom det inte direkt är en fröjd för ögat (i det skicket den är i).

Ska sätta upp lappar i området och göra lite rekognisering runt Opal, Grevegården och Briljant... Det måste finnas folk som både sett och hört vad som hände, hoppas man får något napp så att asen kan få sitt straff.
 

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R1200 GS -08
Bor i Grevegården, ska nog åka å köpa ytterligare ett lås till min BMW. Ska hålla lite utkik, ungjävlarna brukar ju köra som idioter här på kastanjeallén utanför innergården...
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Bor i Grevegården, ska nog åka å köpa ytterligare ett lås till min BMW. Ska hålla lite utkik, ungjävlarna brukar ju köra som idioter här på kastanjeallén utanför innergården...

Lås fast den i något. Hade tänkt klippa kedjan eftersom jag ändå behövde byta men det hann jag inte. Har nu gått förbi både Opaltorget och Frölunda Torg samt områdena härikring. Tänkte hålla spaning över alléerna vid Grevegårdsskolan och Opaltorget.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Bor på grevegården och hörde något som lät som motard från allén nu. Tog en promenad men såg aldrig nån hoj.
Telefonnr skulle vara bra att ha utöver att ringa polisen om man ser den.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top