Just nu hatar jag Ava Mc

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Det tar mig ca 45 minuter enkel att åka dit.
Dom svarar aldrig i telefon så ringa är bara att glömma.

Jag skulle ha fram och bakdrev till min hoj.
Det är bara att räkna iskallt med att grejerna inte finns hemma så man får åka två gånger fram och tillbaka för att få grejerna.

Nu hade jag äntligen grejerna och glad i hågen så åkte jag dit för att hämta dom.

När jag nu kommer hem så har jag fått fel bakdrev.
Jag skulle ha ett till en Gsx-R 750 -01 och får ett till en 04á där det är 5 bultar istället för 6.

Jag försökte ringa för att då bespara mig en 1.5 timme i bilkörning men.... Inte en chans.

Det är bara att sätta sig i bilen och åka dit igen.
Dom har bergis inget hemma vilket leder till att jag kommer få åka en gång till för att hämta nästa drev när det har kommit till butiken.

Om jag nu kommer få rätt drev så kommer det ha kostat mig 6timmar i bilåka....

F...........n vad less jag blir.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Ja det är ingen nyhet att AVA mc inte är att räkna med. :brinnerup
Hoppas det löser sig. :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
är det bara AVA som säljer drev till en 01:a:va, herregud här finns ju en uppsjö av internetbutiker att beställa ifrån. numera är de flesta duktiga med att leverera snabbt:tummenupp
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
mm.. inte lelles för den delen heller. jävla stjärnor några av dom som jobbar i reservdelar! ringde o kollade så att allt som jag behövde fanns på hyllan, åkte dit dagen efter (ca 2tim tur&retur) men då har någon jävlev glömt o lägga upp min order! och självklart fanns INGET på lagret....
fick fjantiga 5% på sakerna, samt tog de ca 1,5vecka för att få skiten! tack o dra åt helvete!
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Eller ser man till att ha extra drivpaket hemma, är ju ändå en grej man behöver byta imellanåt, hellre ha det hemma när det behövs än bli stående för det är leveranstid.

Men som Abbe sa, måste väl finnas internet butiker med snabb leverans eller andra affärer än AVA?

Men lycka till och hoppas du får rätt nästa gång.
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Köpte ett batteri från AVA och de va ju till fel modell jag har 11 mil enkel resa slå de!
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Ava är ett bojsänke bland mc-butiker. Drar mig för att åka dit men då och då hamnar man där iaf. Bemötandet slår aldrig fel - totalignorans från alla i butiken och har man tur får man svaret "-det där kan jag inget om, det är inte min avdelning". Undrar hur mycket pengar de förlorar på detta eg. Från min sida har de gått miste om 1 hoj och minst en komplett skyddsutrustning. Vad är det för jäkla ställe där personalen står o tjafsar öppet bakom disken?

Nä, handla på s-racing eller grevens så får du rätt grejer snabbt och med bra service.
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
fel drev.....

Jag fick fel drev jag oxå....fast från bike i Trollhättan! Jag ringde och fick efter många om och men tag i dom i butiken och frågade efter ett drivpkt till en 929:a! -Jajjamensan, det har vi hemma! svarade en lagom munter typ!
-Bra, sa jag kan du kolla så det verkligen är rätt grejor, då jag har 5mil enkel resa?! -Det är rätt, svarade han! Satte mig i min gamla 745:a utan ac och drog iväg! Konstaterar efter ca 30 sekunder att det här måste vara årets varmast dag!
Väl framme så kliver jag ur bilen och känner mig som förloraren av en "miss wet t-shirt"-tävling, kliver in i butiken och får mina grejor och betalar och drar! Kommer hem och drar direkt till garaget för att montera skiten då jag upptäcker att det är fel bakdrev:brinnerup. Va fa-n i helv-tets j-vla nötter, får ett j-vla utbrott och blir totalt vansinnig, jag frågade ju särskillt om det var rätt grejor!? Orkar inte med en resa till samma dag i den helvetes-temperaturen! Men min snälla flickvän erbjuder sig att ringa till dom och åka iväg.
Problemet var bara att hon inte fick tag i någon i butiken så hon ringer försäljningen och där svarar dom direkt! Han vart lite frågande till varför hon ringde dit och inte till butiken, men efter att hon förklarat för honom hur det var så kollade han och det låg kvar ett bakdrev till en 929:a på hyllan och att hon var välkommen dit att hämta det!

Nu kunde det varit bra här, men det är det här som jag tycker var så jä-la bra gjort och gör att jag fortfarande åker dit och handlar! När hon kom dit så sprang hon på säljaren som hon pratat med i tlf, varpå han erbjuder sig att kompensera den extra resan genom att tanka i lite i bilen, personalen i butiken hade ju aldrig gjort de här, så det var kanske lite tur i oturen att hon ringde till försäljningen! Nu hör till saken oxå att jag handlar kanske inte för några jättepengar där men jag är fortfarande kvar som kund hos dom tack vare den säljaren!:tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98



addemoto har jag beställt av, la till en hundring och hade drivpaketet hemma dagen efter, det enda problemet är väl att dom bara skickar till företag tror jag, i mitt fall var det inga större problem då min syrra har företag och dom skickade det till henne.

får väl tillägga att addemoto var riktigt trevliga att ha å göra med
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag har bara gott att säga om Bike i Trollhättan
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Det är, för mig, ett under hur AVA MC fortfarande går ihop!

I stort sätt alla, ALLA, gnäller om deras totala brist på kundbemötande, lagerhållning och till och med skruvade mätare på beg.hojar.

Hur kan de gå runt?

Jag har ingen större erfarenhet av dem själv, jag har hållit mig väck därifrån efter alla skräckhistorier om dem här!
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
addemoto har jag beställt av, la till en hundring och hade drivpaketet hemma dagen efter, det enda problemet är väl att dom bara skickar till företag tror jag, i mitt fall var det inga större problem då min syrra har företag och dom skickade det till henne.

får väl tillägga att addemoto var riktigt trevliga att ha å göra med

Har beställt munstycken från dom så dom skickar till privatpersoner, snabbt går det också som sagt.:tummenupp
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top