Den enda anledningen att älska USA...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Låter iofs reko, bra tips, skall prova! :tummenupp

Bodyboard är barn-tipset.

Något som är betydligt roligare än man kan tro är skimboard. Det åker man alldeles intill stranden på det vatten som slår in över land..... Man åker alltså på en bräda som man kastar ut på vattenhinnan som är där när vattnet är påväg ut efter att vågen slagit upp på land...

Ett alternativ till de där förbannade kardborrebollarna som WT står och kastar till varandra....
[YOUTUBE-ID]J_-ek_nGBcg[/YOUTUBE-ID]
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag försökte vindsurfa en gång i Tunisien, och det var en och en halv timme stilstudie i mänsklig förnedring. Är rädd att jag skulle göra ännu sämre ifrån mig utan mastjävel. Men mina polare kan iofs prova så står jag på stranden och säger "hang ten" till alla som går förbi.

mjaa, risken är stor, att diverse myndigheter får för sig att du är en självmordssurfare, med tanke på att du är kass på det och att den generella uppfattningen är att araber också är kassa på det (enligt vitamininstitutet i schweiz :näsblod).

jag avråder dig m.a.o att surfa. eller så är du sugen på att kolla in gitmo lite närmre :D
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
mjaa, risken är stor, att diverse myndigheter får för sig att du är en självmordssurfare, med tanke på att du är kass på det och att den generella uppfattningen är att araber också är kassa på det (enligt vitamininstitutet i schweiz :näsblod).

jag avråder dig m.a.o att surfa. eller så är du sugen på att kolla in gitmo lite närmre :D

Jag får skippa skägget den dagen, svepa mig i en amerikansk flagga och sjunga "America, Fuck Yeah!".
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Bodyboard är barn-tipset.

Något som är betydligt roligare än man kan tro är skimboard. Det åker man alldeles intill stranden på det vatten som slår in över land..... Man åker alltså på en bräda som man kastar ut på vattenhinnan som är där när vattnet är påväg ut efter att vågen slagit upp på land...

Ett alternativ till de där förbannade kardborrebollarna som WT står och kastar till varandra....
[YOUTUBE-ID]J_-ek_nGBcg[/YOUTUBE-ID]

Lomma here I come! (var här i krokarna (Swealand) kan man komma över en sådan?)

http://www.skim.se/ Hmm. Verkar tom vara någon form av "skimjam" idag... Kanske ska ta en tur dit...
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
(var här i krokarna (Swealand) kan man komma över en sådan?)

Bygg en själv. Allt du behöver är plywood och lack/fernissa...

Den jag lekt med var hembyggd. Såga ut en lämplig droppformad bräda.
Blöt trät så du kan böja det. Det räcker med en liten böj för att nosen skall hålla sig från att dyka...
...Lacka så den inte drar åt sig vatten... (Typ 7-10ggr)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Bygg en själv. Allt du behöver är plywood och lack/fernissa...

Den jag lekt med var hembyggd. Såga ut en lämplig droppformad bräda.
Blöt trät så du kan böja det. Det räcker med en liten böj för att nosen skall hålla sig från att dyka...
...Lacka så den inte drar åt sig vatten... (Typ 7-10ggr)

Najs.. Detta ska bli trevligt att testa!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Najs.. Detta ska bli trevligt att testa!

....ett kort förtydligande... Man böjer inte bara nosen som på en skejt utan snarer hela brädan så att den blir svagt böjd hela vägen, typ som en wakeboard... Men den behöver inte ens vara så böjd. Den ska vara nästintill platt men en liten böj gör att man kan klara en liten ojämnhet i sanden...


Edit:
Ännu bättre än att lyssna på mig:
- Plastar man behöver man inte lacka om lika ofta...


[YOUTUBE-ID]IjWQatnJhVg[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
....ett kort förtydligande... Man böjer inte bara nosen som på en skejt utan snarer hela brädan så att den blir svagt böjd hela vägen, typ som en wakeboard... Men den behöver inte ens vara så böjd. Den ska vara nästintill platt men en liten böj gör att man kan klara en liten ojämnhet i sanden...


Edit:
Ännu bättre än att lyssna på mig:
- Plastar man behöver man inte lacka om lika ofta...


[YOUTUBE-ID]IjWQatnJhVg[/YOUTUBE-ID]

Skön hissmusik i bakgrunden...

Ska plasta lite glasfiber senare i sommar så då kan man ju lika gärna fortsätta plasta en skimboard.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Skön hissmusik i bakgrunden...

Ska plasta lite glasfiber senare i sommar så då kan man ju lika gärna fortsätta plasta en skimboard.

Frågan är om glasfiber är så lämpligt. Man kör ju alltid på väldigt grunt vatten så det riskerar ju att skadas på första bästa lilla sten som man kör över.

Lämpligt borde väl vara att typ limma på nån tunn vinyl eller nått...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
en 10-åring som står upp mot USA :D

ber läraren fara och flyga och åker in till rektorn :D

[YOUTUBE-ID]MOcAWn7Rp9s[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Haha, den grabben kommer att bli en bra president framöver.:lol Och inte en republikansk sådan...
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
....ett kort förtydligande... Man böjer inte bara nosen som på en skejt utan snarer hela brädan så att den blir svagt böjd hela vägen, typ som en wakeboard... Men den behöver inte ens vara så böjd. Den ska vara nästintill platt men en liten böj gör att man kan klara en liten ojämnhet i sanden...


Edit:
Ännu bättre än att lyssna på mig:
- Plastar man behöver man inte lacka om lika ofta...

Ännu ett tips är att strö salt över ovansidan, direkt i den blöta fernissan.
Så gör man med surfbrädor för att få ett halkskydd och det blir riktigt bra.
Sen så ska man passa sig för att runda av kanterna på undersidan, det är den skarpa kanten som gör att brädan planar löjligt lätt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top