Besiktiga med endurofälgar eller supermotard fälgar?

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sweden
Hoj
En
Tjena.

Har precis köpt en ktm 525 -05 med både enduro och supermotarfälgar och ska besiktigas innan aug är slut.

Hur noga är de med att man ska ha endurofälgarna? Jag hade annars tänkt att sälja endurofälgarna eftersom jag inte tänkt att köra i skogen ( förövrigt i nyskick om någon är sugen med 2 uppsättningar nya däck till)

Och var får man tag på rikigt snygga kåpset, typ orange/svarta eller liknande?

Alex
 

tazmania

Medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 690SMC 2011
Det var inga problem för mig..jag besiktade med motarhjul..
har en Honda xr650 01 som sitter motard kitt på.
har isdäck på orginalfälgarna... så det är bara att åka och besikta det:tummenupp

på denna sida http://mxsouth.com har dom väldigt snygga dekaler till en massa märken kolla efter XGX Racing
funkar bra att beställa därifrån ligger dock inte i sverige då...
 
Last edited:

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Officiellt får man väl inte ha nån annan däckdimension än vad som står i reg.beviset, dvs det är endurofälgarna som gäller. Men vissa besiktningsmän verkar ju inte hålla hårt på det... Men har man otur så...
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Till mig sa besiktingsmannen att dem inte kollar upp sånt längre, dem hade insett att crossdäck på asfalt inte är något vidare:)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det *brukar* inte vara några problem. Ser man bara till att allt är rätt monterat och i gott skick, så... Nyare hojar är ju helfordonsgodkända, men det är mest stolpskott till poliser som brukar köra med sånt tjafs när de inte kan sätta dit en för annat.
 

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sweden
Hoj
En
Det *brukar* inte vara några problem. Ser man bara till att allt är rätt monterat och i gott skick, så... Nyare hojar är ju helfordonsgodkända, men det är mest stolpskott till poliser som brukar köra med sånt tjafs när de inte kan sätta dit en för annat.

ok tackar för svaren.. Nu kan jag sälja endurouppsättningarna innan jag besiktigar då. kanon.

alex
 

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Lite allt möjligt
Min polare hann inte ens köra och ställa hojen på liften innan besiktningsgubben sa att det bara var och vända för han hade fel hjulstorlek. Min polare behövde dock inte betala. Besiktningsgubben sa att det var "okej" om han behöll 17" bak men fram skulle det vara 21". Måste varit jävligt grinig över något.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Åtta år senare sitter jag med samma fundering.
Hur brukar det gå nuförtiden?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top