Nån tjej som kan rekommendera kläder?

Mollis

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Min man har många
Hej, jag ska till att köpa hojkläder och tar gärna emot tips om kläder som funkar bra, känns bra och ser hyfsade ut, gärna också köpställe i Stockholm.
Jag är ganska liten/kort så t ex byxor brukar bli ett problem vad det än är för byxor, drömmen vore ju att kunna köpa i tumstorlek midja/längd som man gör
med jeans men det kan man nog glömma.

Tacksam för tips!
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Icon Kitty är coola!
KittyPinkOutfit.jpg
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Hmmm...nu är jag ju inte ngn tjej, men kommer med lite tips ändå;)
Finns en del rätt snyggt till tjejer på: http://www.sweepfashion.com/se

Återförsäljare:
Stiff-Bike AB
Org.nr. 556709 - 0310
Dalarövägen 37B
136 45 HANDEN
 
Last edited:

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Kör du grus så är det nog skönare med goretex, dessutom ser det normalare ut med goretex än skinn på grusväg :)
 

Mollis

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Min man har många
Kör du grus så är det nog skönare med goretex, dessutom ser det normalare ut med goretex än skinn på grusväg :)

Det blir nog mest asfalt, vi tänker oss att t ex joina några av träffarna som SH har...så något som funkar allround vore ju det bästa.
 

Mollis

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Min man har många
Last edited:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Stockholms MC-varhus
Din MC
Honda City
Ava
Lelles (Uppsala)

Några förslag i alla fall, dom två första i Stockholm, Din MC & Honda City Sollentuna/Väsby

Köp inte raceskinnställ, utan köp tvådelat om du ska ha skinn. Mer bekvämt för den typ av åka jag gissar mig till att du ska med på.

Prova olika ställ och prova gor-tex mot skinn. Välj vad som känns skönast. Fladdriga kläder (blåser och fladdrar i vinden) gillar inte jag, så gortex måste sitta åt på mig för det ska var skönt.

Se till att köpa ryggskydd med och att det får plats under det du köper. Jag rekommenderar inte att du bara har det som ibland kan finnas i kläderna, ta ut det och köp ett "riktigt" istället.

Gällande byxor och kort så är oftas gortex lättare att hitta som passar än skinn. Men skam den som ger sig. Ut och leta och prova :)

Skinn är alltid stelt i början, behövs några turer i det innan det känns som en "skön pyjamas"
 

Mollis

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Min man har många
Stockholms MC-varhus
Din MC
Honda City
Ava
Lelles (Uppsala)

Några förslag i alla fall, dom två första i Stockholm, Din MC & Honda City Sollentuna/Väsby

Köp inte raceskinnställ, utan köp tvådelat om du ska ha skinn. Mer bekvämt för den typ av åka jag gissar mig till att du ska med på.

Prova olika ställ och prova gor-tex mot skinn. Välj vad som känns skönast. Fladdriga kläder (blåser och fladdrar i vinden) gillar inte jag, så gortex måste sitta åt på mig för det ska var skönt.

Se till att köpa ryggskydd med och att det får plats under det du köper. Jag rekommenderar inte att du bara har det som ibland kan finnas i kläderna, ta ut det och köp ett "riktigt" istället.

Gällande byxor och kort så är oftas gortex lättare att hitta som passar än skinn. Men skam den som ger sig. Ut och leta och prova :)

Skinn är alltid stelt i början, behövs några turer i det innan det känns som en "skön pyjamas"

Tack för infon, det där med ryggskydd ska jag absolut tänka på, och som sagt byxorna blir nog ett problem men det blir till att prova!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack för infon, det där med ryggskydd ska jag absolut tänka på, och som sagt byxorna blir nog ett problem men det blir till att prova!
Skippa för guds skull inte ryggskyddet!!
Min sambo köpte Daineses damställ (skinn) och är jättenöjd (jag också, hon är fantastiskt snygg i det).
Ut o prova som sagt!
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Prova, prova och prova. Det är enda chansen att hitta det som är rätt för just dig. Om du fastnar för goretex så har Rukka damstorlekar och de har varierande benlängd. Jag, som har taxben, har goretexbrallor med alldeles rätt längd.

Som sagts tidigare, oavsett om du väljer skinn eller annat material, se till att det sitter hyfsat tajt. Du kan ha hur mycket knä- och armskydd som helst men är stället stort så kommer skydden att glida undan och inte alls skydda om olyckan är framme. Skinn kan kännas väldigt trångt och bökigt i början men är jätteskönt när det är inkört.
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Om du behöver justera något när du hittar ditt skinnställ (benlängd, dragkedja mm)så vill jag tipsa dig om att det finns en bra skinnskräddare vid Hotell Amaranten på nedre Kungsholmen! :tummenupp

Skinnet töjer sig snabbt så köp inte "lagom" byxor utan de ska sitta riktigt tajt. (Ryggskyddet kan hänga utanpå byxan. Dainease ryggskydd passar mig mycket bra, det som är lite tjockare så du slipper bli så varm under.)
Hoppas du hittar något ställ du gillar! :)
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top