sv 650 -02 strul

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Hallå har nu pendlat till jobbet en månad på min nyköpta sv som skaffades i vintras som då snabbbyggdes om till mild fighter som ska få forsätta när vintern kommer:D Nu till ett problem när jag åkte till jobbet i morse så slangade jag lite slog ner å så började den låta lite precis som spikning att ventilerna slog. vad kan det vara:confused: Den varvades ur rätt hårt i slangningen Ventiler:va koppling :confused:lådan:confused: vad kan det vara tro ljudet följer med varvtal som ostälda ventiler. Hjälp mig med ideer snälla snälla
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Om jag får gissa så gjorde ditt hårda nedslag att avgassystemet börjat läcka vid någon av topparna. Även om bultarna sitter åt kan det ha hamnat snett. Montera loss och dra sedan tillbaka det med rätt moment. Avgasljud från läckande grenrör kan låta precis hursomhelst!
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Hallå har nu pendlat till jobbet en månad på min nyköpta sv som skaffades i vintras som då snabbbyggdes om till mild fighter som ska få forsätta när vintern kommer:D Nu till ett problem när jag åkte till jobbet i morse så slangade jag lite slog ner å så började den låta lite precis som spikning att ventilerna slog. vad kan det vara:confused: Den varvades ur rätt hårt i slangningen Ventiler:va koppling :confused:lådan:confused: vad kan det vara tro ljudet följer med varvtal som ostälda ventiler. Hjälp mig med ideer snälla snälla

i värsta fall är det knas med vevlagren
 

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
haha

haha ja det ska jag fan prova tänk om det är det sååååå skönt å enkelt tackar för ett bra tips.

Ja det är bara att hålla tummarna att det inte är vevlagrena. Har hört att det "vanligt" att det går när man slangar långt på sv.Hoppas hoppas att det inte är det

Själv tror jag att det kan vara en ventilfjäder:confused:
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top