köra bakhjulet

j0na5

rookie
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Örebro
Hoj
2007, Honda, Fireblade
Jag tycker du har fel, lär dig svänga (och skrapa med knäna) innan du kör på slangen.
med en tusenkubikare behöver du bara sluta att luta dig frammåt och släppa på gasen och sen gasa igen så kommer den, justera höjden med gasen och bakbromsen Det är inte svårt, men läskigt.

läskigt som faaan :6surkart
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
läskigt som faaan :6surkart

Nu är jag inte en som borde rekommendera nått eftersom jag är en bakhjulsåkare som lyfter max 40-50 cm själv, för sen blir det för läskigt..

Men precis som min hoj lär du ju bara behöva gasa upp den på både ettan och tvåan när du vill.. Det är ju bara att prova, det har funkat för mig iofs i liten skala. Det jag märkte efter som jag kör i stort sätt året runt utom vid snö och is var att drar man på vid 0-gradigt så spinner det loss hellre än att det drar på bakan...
Hur som helst så tror jag att din hoj klarar bakan när du vill även om det är läskigt... Men efter ett par gånger och man tar det det lite lungt så hittar man till slut balansläget, men ta gärna en runda med dem erfarna här på SH innan du tar med dig hojen i en ica kasse hem.. Lycka till!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top