köra bakhjulet

j0na5

rookie
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Örebro
Hoj
2007, Honda, Fireblade
hur får man lättast upp skiten på bakhjulet ?

hur gjorde ni första gången ?

jag är en feg sate !!:gråta
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Med den hojen du har, är det enklast att börja gasa upp den inte så högt. Bara börja gasa upp den så framhjulet släpper från marken.
Sen när du tycker det känns bekvämt, börjar du gå lite högre.
Nästa steg koppla upp den på 2an, lägg dig på 2an i ca 40 gasa ganska lugnt upp till ca 60-70 dutta bara till med kopplingen och ge lite gas när den börjar gå upp går du ner lite på gasen.
Enklast är dock att hänga med och bara titta. Vill du inte slå över börja lär dig även bakbroms.
Ett sista tipps i början när du är på väg ner skjut bak röven några cm från tanken och kläm med benen så slipper du bli steril.


Edit: Är det inte Fredrik? Så fall vet du väl hur man slangar:banana
 

j0na5

rookie
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Örebro
Hoj
2007, Honda, Fireblade
Med den hojen du har, är det enklast att börja gasa upp den inte så högt. Bara börja gasa upp den så framhjulet släpper från marken.
Sen när du tycker det känns bekvämt, börjar du gå lite högre.
Nästa steg koppla upp den på 2an, lägg dig på 2an i ca 40 gasa ganska lugnt upp till ca 60-70 dutta bara till med kopplingen och ge lite gas när den börjar gå upp går du ner lite på gasen.
Enklast är dock att hänga med och bara titta. Vill du inte slå över börja lär dig även bakbroms.
Ett sista tipps i början när du är på väg ner skjut bak röven några cm från tanken och kläm med benen så slipper du bli steril.


Edit: Är det inte Fredrik? Så fall vet du väl hur man slangar:banana


får testa det där, är en feg sate som sagt...
annars får jag kanske följa med nån dag och se hur proffsen gör:)
ska tänka på att sitta långt bak,

fredrik ägde denna skönhet före mig:tummenupp
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
får testa det där, är en feg sate som sagt...
annars får jag kanske följa med nån dag och se hur proffsen gör:)
ska tänka på att sitta långt bak,

fredrik ägde denna skönhet före mig:tummenupp

tja jonas,
Lungna dig :D du har kört nu i 2 månader?
Vänta med att öva bakhjul tills någon av oss kan följa med dig så kan du öva på nån raka.
Lite lättare att förklara när man står brevid cykeln, samt om du skulle klota så kan vi ringa pling-plong taxi och skrapa ihop resterna av din cbr1000rr. :arsele

Annars så fick du bra tips av martin ovan.
 

j0na5

rookie
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Örebro
Hoj
2007, Honda, Fireblade
tja jonas,
Lungna dig :D du har kört nu i 2 månader?
Vänta med att öva bakhjul tills någon av oss kan följa med dig så kan du öva på nån raka.
Lite lättare att förklara när man står brevid cykeln, samt om du skulle klota så kan vi ringa pling-plong taxi och skrapa ihop resterna av din cbr1000rr. :arsele

Annars så fick du bra tips av martin ovan.


haha så jävla tråkigt å bara kryssa rakt fram :(

känns som att åka på bakhjulet kommer före lägga knät i backen, har väl en halvmeter kvar ner haha
ehh ja ska inte krascha . fan det äre enda finnen på pnt pratar om:finger
+ att ja har inte råd med en ny hoj,, eventuellt en mustang mamba :p
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
tja jonas,
Lungna dig :D du har kört nu i 2 månader?
Vänta med att öva bakhjul tills någon av oss kan följa med dig så kan du öva på nån raka.
Lite lättare att förklara när man står brevid cykeln, samt om du skulle klota så kan vi ringa pling-plong taxi och skrapa ihop resterna av din cbr1000rr. :arsele

Annars så fick du bra tips av martin ovan.



:D:D:D:D:D
haha :tummenupp

Själv kommer jag förbi me hyrhoj på släp imorgon, uppkörning i Örebro! Nån man kan ringa när jag inte hittar till motorstadion? :tungan
Någon som vet gatuadressen dit eller i närheten så man kan knappa in de på gpsen?
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
:D:D:D:D:D
haha :tummenupp

Själv kommer jag förbi me hyrhoj på släp imorgon, uppkörning i Örebro! Nån man kan ringa när jag inte hittar till motorstadion? :tungan
Någon som vet gatuadressen dit eller i närheten så man kan knappa in de på gpsen?

Åk mot flygplatsen
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
ah! Gr8! Hur ser motorstadion ut? Är de inbyggt eller :confused::confused:

Tack! Förhoppningsvis blir de många mil i helgen :gnissla

ja den är uppbyggd med en massa stängsel runt om, borde inte vara svår att missa, flygplats på höger sida och staion på vänster.


Du tar väl hojen hem sen? :banana
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
ja den är uppbyggd med en massa stängsel runt om, borde inte vara svår att missa, flygplats på höger sida och staion på vänster.


Du tar väl hojen hem sen? :banana

ok!

Tyvärr inte :p Kör inte upp på min båge, utan jag hämtar en bmw gs i köping som jag kör upp på :) tror de blir enklare än me r6an :p
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
ah! Gr8! Hur ser motorstadion ut? Är de inbyggt eller :confused::confused:

Tack! Förhoppningsvis blir de många mil i helgen :gnissla

Konbanan ligger delvis på startrakan på supermotobanan. Bilden visar starten och du ser att det är målat för uppkörning precis där de står.
Grindarna bakom kör ni igenom för bromsproverna, vägen bakom är då avstängd.

Lycka till !!

superfinal_start.jpg
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Kommer gå kalas :D Ta de bara lugnt å försiktigt! Ses på vägen ikväll då?
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Konbanan ligger delvis på startrakan på supermotobanan. Bilden visar starten och du ser att det är målat för uppkörning precis där de står.
Grindarna bakom kör ni igenom för bromsproverna, vägen bakom är då avstängd.

Lycka till !!

superfinal_start.jpg

Jag hittade ialf, fick nån x militär som hette kjell samt hans praktikant som bedömde mig... hög å lågfart gick utmärkt, men nu har jag ett skäl till att HATA cyklister :huvet:huvet kuggade på att jag inte stannade för några cyklister som jag tyckte inte var framme vid övergången utan va i mitten av allén i centrala Örebro... sen glömde blinkersen på ett par gånger..
Men men, låg och högfarten gick över förväntan... så nu är de bara att jaga ny tid!:död
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Jag hittade ialf, fick nån x militär som hette kjell samt hans praktikant som bedömde mig... hög å lågfart gick utmärkt, men nu har jag ett skäl till att HATA cyklister :huvet:huvet kuggade på att jag inte stannade för några cyklister som jag tyckte inte var framme vid övergången utan va i mitten av allén i centrala Örebro... sen glömde blinkersen på ett par gånger..
Men men, låg och högfarten gick över förväntan... så nu är de bara att jaga ny tid!:död

DU Tar det Nästa gång! :tummenupp
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
haha så jävla tråkigt å bara kryssa rakt fram :(

känns som att åka på bakhjulet kommer före lägga knät i backen, har väl en halvmeter kvar ner haha
ehh ja ska inte krascha . fan det äre enda finnen på pnt pratar om:finger
+ att ja har inte råd med en ny hoj,, eventuellt en mustang mamba :p

Jag tycker du har fel, lär dig svänga (och skrapa med knäna) innan du kör på slangen.
med en tusenkubikare behöver du bara sluta att luta dig frammåt och släppa på gasen och sen gasa igen så kommer den, justera höjden med gasen och bakbromsen Det är inte svårt, men läskigt.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jag tycker du har fel, lär dig svänga (och skrapa med knäna) innan du kör på slangen.
med en tusenkubikare behöver du bara sluta att luta dig frammåt och släppa på gasen och sen gasa igen så kommer den, justera höjden med gasen och bakbromsen Det är inte svårt, men läskigt.

Inte luta sig framåt på bakhjulet. :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top