Någon som kan låna ut sin hoj till mig till min uppkörning i övik?

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Ort
Ö-vik
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Tjena alla hojj åkare!

Nu är det dags för mig att köra upp. =)

Fick nys om en uppkörning i sista sekunden och bokade den privat så undrar jag om det är någon som har en bra uppkörnings hoj typ z750 att låna ut till min uppkörning vecka 21.

Hade varit riktigt bussigt!!

Ni kan skriva till c_wigh@hotmail.com
 
Last edited:

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jag vill varna för att många försäkringar inte gäller då det ofta krävs att den som kör är folkbokförd på samma adress som ägaren (min gör det i alla fall).
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Du får låna min, om du faller så måste du köpa den. Men du får komma och hämta den också.:arsele:krama
 

mtlca

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZX9R Ninja -00
Tjena alla hojj åkare!

Nu är det dags för mig att köra upp. =)

Fick nys om en uppkörning i sista sekunden och bokade den privat så undrar jag om det är någon som har en bra uppkörnings hoj typ z750 att låna ut till min uppkörning vecka 21.

Hade varit riktigt bussigt!!

Ni kan skriva till c_wigh@hotmail.com

Räkna inte med att folk vill låna ut, men hyra ut kanske :p

Varför inte kolla med någon körskola om dom vill hyra ut en hoj??
 

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Ort
Ö-vik
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Räkna inte med att folk vill låna ut, men hyra ut kanske :p

Varför inte kolla med någon körskola om dom vill hyra ut en hoj??

Jag har kollat med körskolorna här i övik och man måste vara inskriven på körskolan om dom ska låna ut en hojj. lr hyra ut en. =(

Jag fick tag på uppkörningen lite så här i sista minuten och alla hojjar på körkolan är utlånade den där dagen. Så därför undrar jag om det är någon som vill hyra ut hojjen till mig. Jag har i värsta fall en -00 R1 att köra upp med men det känns som det kan bli svårt pga av att jag tror att svängradien är rätt stor på en sporthojj.

Jag är villig att betala en slant.

Ni kan ringa mig på 0703371166 lr mejla c_wigh@hotmail.com

Du får låna min, om du faller så måste du köpa den. Men du får komma och hämta den också.:arsele:krama

Tack för erbjudandet =)
Men hojjen din räcker inte till. Jag har ringt runt och man måste till en början ha minst en 700 kubikare.

Morsan har en fazher 600 som jag hade tänkt köra med men när jag hörde att man minst måste ha en 700 kubikare blev jag less.. =(
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Kör på R1'an :), högfartsdelen blir ju lättare :p

handledarna vid uppkörningen är utbildade att se så du klarar av att framföra en motorcykel säkert, och de tar självklart hänsyn till vad du har för hoj, själv körde jag upp på en 260 kilo GPZ 900, så ut och träna lite konbana med R1'an nu och ta det piano :tummenupp

lycka till
 

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Ort
Ö-vik
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Kör på R1'an :), högfartsdelen blir ju lättare :p

handledarna vid uppkörningen är utbildade att se så du klarar av att framföra en motorcykel säkert, och de tar självklart hänsyn till vad du har för hoj, själv körde jag upp på en 260 kilo GPZ 900, så ut och träna lite konbana med R1'an nu och ta det piano :tummenupp

lycka till

Hehe!! Tack för dom braa orden =) Precis det jag behövde. Nu känner jag att jag att jag inte tvekar lika mycket på r1an =)

Bara inte provledaren tycker det ser för självklart ut att jag ska få kortet så han blir extra hård =/
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Du får låna min, om du faller så måste du köpa den. Men du får komma och hämta den också.:arsele:krama


Äsch, det räcker alltså inte med suiiit paauuuwör!! Förlåt, lite dryg såhär, det är ju fredag! :)
Till TS, lycka till med kortet!
 

Niicce

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2019
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -01
Hej, typ 10år senare har jag exakt samma problem.
Körskolan har ingen hoj den dag jag ska köra upp (slutet av juli), och börjar få lite smått panik..

Finns det någon vänlig själ som vill hyra ut sin hoj 1 dag till mig, så jag kan ta mitt efterlängtade körkort?

Givetvis betalar jag för mig.
Har en GSXR 750 - 01, som den som hyr ut kan låna under tiden ifall intresset finns. Tycker den är för svår att köra manöverbanorna med nämligen och skulle behöva någon enklare hoj.

Här gärna av er här eller pm så ger jag ut numret sen.
Bor i övik.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top