Mektråden!

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Skåne nu blir jag riktigt impad !!! Du slangar ju upp bilderna själv !
 

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Fina bilder :)

ser ni hur jag smörjer kulorna?

Va ? Leker du med dig själv i Gallimeck ??? Blääääää
Är det på tredje bilder av de första som Skåne skickade in när man bara ser din rygg ?? Fy fan, sådant kan du ju göra hemma inte där. Vad säger Galli tycker han att det är OK eller ? Han kanske hjälper till och håller ?? :va
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Va ? Leker du med dig själv i Gallimeck ??? Blääääää
Är det på tredje bilder av de första som Skåne skickade in när man bara ser din rygg ?? Fy fan, sådant kan du ju göra hemma inte där. Vad säger Galli tycker han att det är OK eller ? Han kanske hjälper till och håller ?? :va

låter som du ä sur för du inte var med :p
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Hynda utan bakmacka

Kvällens minimeck på skitbild
 

Bifogat

  • DSC00418_resize_resize.JPG
    DSC00418_resize_resize.JPG
    133.5 KB · Visningar: 152

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fick hem mitt drivpaket idag. tog original drev fram 17 och 3kuggar större bak (original 42 samt en blå kejda :) Drar till garaget och byter strax. bilder kommer senare om jag lyckas byta :D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Såg att vänster packbox på framgaffeln läcker en hel del, så dags att byta de. Sedan ska ett nytt styrlager inhandlas då den jag har idag är påväg att ta slut. Hoppas nån mc butik har det inne så jag slipper beställa och vänta en massa. Synd att jag inte kan köra den till galli på mekkvällen som är planerad.


Hur som helst är drivpaketet bytt :) gick fint men måste inhandla ett nytt kedjelås då det inte ingick.
 

Bifogat

  • DSC07993_nytt drivpaket.jpg
    DSC07993_nytt drivpaket.jpg
    120.3 KB · Visningar: 150
Last edited:

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Såg att vänster packbox på framgaffeln läcker en hel del, så dags att byta de. Sedan ska ett nytt styrlager inhandlas då den jag har idag är påväg att ta slut. Hoppas nån mc butik har det inne så jag slipper beställa och vänta en massa. Synd att jag inte kan köra den till galli på mekkvällen som är planerad.


Hur som helst är drivpaketet bytt :) gick fint men måste inhandla ett nytt kedjelås då det inte ingick.

Det är väl bara be bärgar Zid om hjälp så lastar vi och åker ner.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
glömde tacka FighterHasse för hjälpen. Hans mekarskills är snäppet vassare är gallis. Jäkligt schysst att du kunde hjälpa mig, var trevligt att snacka skit o meka lite med några kalla......ang. bulten rekordet du snackade om att du skulle slå denna säsong så håller jag tummarna för dig:tummenupp

Det är väl bara be bärgar Zid om hjälp så lastar vi och åker ner.

grymmt :D då ska jag bara snabbt få tag på delarna som ska bytas :)
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Idag bytte jag styrlager och packboxar. Men olje nivån ville inte visa rätt på högra benet trotts att jag haft i ½liter enligt manual, så jag hade i 1dl till. När allt var monterat och man känner sig stolt var det dags för provkörning.


Ahhh.....helvete!!!! det rann en jävla massa olja ut från packboxen på den högra benet som har 1dl extra olja i sig. Ringe Galli och Knas för att höra vad de tror och visst berodde det på att man hält i 1dl extra. FighterHasse sa även i garaget att det inte är så smart att hälla i den där extra dl men envis som man är så lyssnade man inte.
Orkade inte mer för idag så får kika på det i veckan och försöka få ur lite olja.

Galli var förbi mig och hasse idag i garaget och hälsade på :D
 

FighterHasse

StreetFighterKungen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Hos Kungen
Hoj
Fighter-killah 1000
Idag bytte jag styrlager och packboxar. Men olje nivån ville inte visa rätt på högra benet trotts att jag haft i ½liter enligt manual, så jag hade i 1dl till. När allt var monterat och man känner sig stolt var det dags för provkörning.


Ahhh.....helvete!!!! det rann en jävla massa olja ut från packboxen på den högra benet som har 1dl extra olja i sig. Ringe Galli och Knas för att höra vad de tror och visst berodde det på att man hält i 1dl extra. FighterHasse sa även i garaget att det inte är så smart att hälla i den där extra dl men envis som man är så lyssnade man inte.
Orkade inte mer för idag så får kika på det i veckan och försöka få ur lite olja.

Galli var förbi mig och hasse idag i garaget och hälsade på :D

Sa ju åt dig ditt mongo att inte ha i mer olja än det är rekommenderat i manualen.

Men det var trevlig mekdag. Och kul att se dig Galli........fan att du ska smygfota så där:mad:
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
I en annan tråd snackas det om att det kan vara för mycket lufttryck i gaffeln och att man ska få ut luften, stämmer detta?
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
I en annan tråd snackas det om att det kan vara för mycket lufttryck i gaffeln och att man ska få ut luften, stämmer detta?

Känner inte till något om luft i gaffeln.
Därimot så har jag förstått att man ska mäta nivån o inte bry sig så mycket om volymen då det kan skilja en hel del beroende på hur mycket av den gamla man får ur.
Så det verkar knasigt att det skulle läcka pga det, om du nu mätt nivån rätt.
Men det kanske inte gäller era nya fina USD gafflar.

Läcker den så skulle jag tippa att du antingen varit oförsiktig när du tryckt i den nya packboxen så att inner kanten vikt sig, eller att den blvit skadad på de vassa kanterna.

Smörjde du insidan av gummit innan du tryckte dit dem?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Känner inte till något om luft i gaffeln.
Därimot så har jag förstått att man ska mäta nivån o inte bry sig så mycket om volymen då det kan skilja en hel del beroende på hur mycket av den gamla man får ur.
Så det verkar knasigt att det skulle läcka pga det, om du nu mätt nivån rätt.
Men det kanske inte gäller era nya fina USD gafflar.

Läcker den så skulle jag tippa att du antingen varit oförsiktig när du tryckt i den nya packboxen så att inner kanten vikt sig, eller att den blvit skadad på de vassa kanterna.

Smörjde du insidan av gummit innan du tryckte dit dem?

Okej, fått veta nu att man inte ska bry sig om oljen volymen utan ska kolla på nivån, men då är frågan vart kollar man nivån?

minns inte :( hoppas inte den är paj, åker och köper nya då jag ändå kommer ha isär den högra benet då jag måste kolla vad som hänt så lika bra att kolla om packboxen är paj och är den det vill jag byta påengång.
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Okej, fått veta nu att man inte ska bry sig om oljen volymen utan ska kolla på nivån, men då är frågan vart kollar man nivån?

minns inte :( hoppas inte den är paj, åker och köper nya då jag ändå kommer ha isär den högra benet då jag måste kolla vad som hänt så lika bra att kolla om packboxen är paj och är den det vill jag byta påengång.

Nivån på min mäter man enklast med skjutmått, om jag inte mins fel mäter man från kanten på gafelbenet ner till vätskenivån.
Har du en meckhandbok till sukkan?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nivån på min mäter man enklast med skjutmått, om jag inte mins fel mäter man från kanten på gafelbenet ner till vätskenivån.
Har du en meckhandbok till sukkan?

Okej! nja har lite böcker till den men vet inte om nån av de är meckhandböcker.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top