Spontanåka!

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Vad sägs om en lördagskörning uppåt Norrtälje/Rimbo/Åkersberga och däromkring på lördag??

Länge sen vi var ute en lördag nu, och minns jag inte fel har ju Mumma lovat o guida oss kring de sköna vägarna norröver..

Jag ska ut o köra iaf, skriv upp er på listan om ni vill haka på:tummenupp

Samlingsplats för de som kommer söderifrån: Statoil Järva krog kl 12:00. Sen möter vi upp norrfolket på Mc-Donalds Hägernäs kl 12:30

1. Skåne
2. Tikki
3. Mumma
4. Croc
5. Richard
6. Inkbash
7.
8.
9.
10.

Bumpar upp och uppdaterar lördagskörningen..
 

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Inskickat av Mr Skåne
Vad sägs om en lördagskörning uppåt Norrtälje/Rimbo/Åkersberga och däromkring på lördag??

Länge sen vi var ute en lördag nu, och minns jag inte fel har ju Mumma lovat o guida oss kring de sköna vägarna norröver..

Jag ska ut o köra iaf, skriv upp er på listan om ni vill haka på

Samlingsplats för de som kommer söderifrån: Statoil Järva krog kl 12:00. Sen möter vi upp norrfolket på Mc-Donalds Hägernäs kl 12:30

1. Skåne
2. Tikki
3. Mumma
4. Croc
5. Richard
6. Inkbash
7. Zid (ansluter lite senare alt hinner jag till McD Hägernäs)
8.
9.
10.

Jag hinner nog inte till 12.00 samlingen men jag prövar annars blir det 12.30 eller lite senare och då ringer jag Skåne
 

InkBash

SFS
Gick med
9 Mar 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
BMW G650 Xcountry 07
Jag hinner nog inte till 12.00 samlingen men jag prövar annars blir det 12.30 eller lite senare och då ringer jag Skåne

Vi kommer säkert inte iväg från Hägernäs förän vid 12:45. Du vet ju hur Skåne är. Ska käka 7 pajjer och en McFlurry med räkor och curry, bra för magen typ.
:tummenupp
 

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Vi kommer säkert inte iväg från Hägernäs förän vid 12:45. Du vet ju hur Skåne är. Ska käka 7 pajjer och en McFlurry med räkor och curry, bra för magen typ.
:tummenupp

:D :D :D
Jag slår en pling när jag drar hemifrån så får vi se vad klockan blir
Jag hinner nog i kapp er vet ju hur HAN kör :tummenupp
 

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Du brukar väl ha koll på klockan :D

Ska försöka hinna till Järva krog så jag kan haka på ..

Roligt Kenny !

Jo men nu skall jag på fotbollsmatch innan och inte på hemma plan så det blir en del åka av ... därav problemet med mötet.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Tack för suverän åkning idag när vi väl kom iväg! För mycket parkerande i +30 grader innan dock! Nu: varning på stan!
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Jag blev kvar på jobbet i över en timme och lyckades inte få kontakt med sällskapet :(

Åkte iaf via Veddesta - Sollentuna - Åkersberga - Svinningevägen - Bogesund - Vaxholm - Rindö - Värmdö.

Fin sväng men misstänker att er var lite roligare :)
 

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Tack för en riktigt shysst dag:banana Riktigt roligt att se tikki på sadeln igen:) Och så fick man lära sig en ny riktigt härlig väg att åka på:tummenupp
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Jag har nyss vaknat... hade sån huvudvärk å tog en tupplur från kl 14:00 till 18... Å nu har jag väldig lust å dra ut på hojtur snart. Norrut nånstans har jag väl tänkt.. Nån som har lust å åka eller ska alla festa nu? =P
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Tack för suverän åkning idag när vi väl kom iväg! För mycket parkerande i +30 grader innan dock! Nu: varning på stan!

Tack själv, Furusundsvägen är ruskigt skön med bra asfalt som du själv sa o den svänger riktigt bra..

Tack för en riktigt shysst dag:banana Riktigt roligt att se tikki på sadeln igen:) Och så fick man lära sig en ny riktigt härlig väg att åka på:tummenupp

Ja det var väl själva fan att man som skåning boendes i söderort, ska behöva lära er norrortspågar vart ni ska köra:arsele

Tikki: Skitkul o se dig i sadeln igen :tummenupp
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag körde min nya hoj GSX 1100-83:banana
Det märks att jag är väldigt ringrostig ocg fortfarande rädd. Jag hängde på bra på landsvägen, men på dom små kurviga vägarna vågade jag inte hänga på i ert tempo. Jag fick ont i magen i nästan varje kurva, sen fick jag kramp i nästan hela kroppen, det tar nog ett tag innan jag kan köra avslappnat, men är ganska stolt ändå att jag kan köra, o gammelhojen funka hur fint som helst. Jag hoppas att jag inte försinkade er för mycket
 

Skuggan

Guest
Jag körde min nya hoj GSX 1100-83:banana
Det märks att jag är väldigt ringrostig ocg fortfarande rädd. Jag hängde på bra på landsvägen, men på dom små kurviga vägarna vågade jag inte hänga på i ert tempo. Jag fick ont i magen i nästan varje kurva, sen fick jag kramp i nästan hela kroppen, det tar nog ett tag innan jag kan köra avslappnat, men är ganska stolt ändå att jag kan köra, o gammelhojen funka hur fint som helst. Jag hoppas att jag inte försinkade er för mycket


Coolt gubben :yoparty

Boka en bandag med smc så kommer dom att få ordning på din körning :tummenupp
 

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Vilken fin tur det vart.
Kul att träffa alla nya ansikten !

Det vart en skön och lång tur men mera drag på slutet :yoparty

Tack boys.
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Jag körde min nya hoj GSX 1100-83:banana
Det märks att jag är väldigt ringrostig ocg fortfarande rädd. Jag hängde på bra på landsvägen, men på dom små kurviga vägarna vågade jag inte hänga på i ert tempo. Jag fick ont i magen i nästan varje kurva, sen fick jag kramp i nästan hela kroppen, det tar nog ett tag innan jag kan köra avslappnat, men är ganska stolt ändå att jag kan köra, o gammelhojen funka hur fint som helst. Jag hoppas att jag inte försinkade er för mycket

Aha vad kul!

Jag rekomederar verkligen att du följer med på broms å kurvtagningskurs på gokartbana nån dag! Man är inte där för å rejsa satan utan man kör i den grupp som passa en själv och man lär sig hur mycket som helst! Det är några som vurpat ute i trafik förut som vart med å lär sig köra avslappnat igen å får mycket tips av instruktörerna... Det är rörken-körning på måndag om du vill hänga med :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Riktigt kul o höra Tikki att du är på sadeln igen! men jag vill bara påpeka att det är inte riktigt en hoj man gör en tolva med så du inte testar ;)
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Var ute på ungefär samma runda idag, som vi andra tog igår (lördag), fast med flickan bakpå. Tog det ganska varsamt o inte något direkt bombande..
Kom till Furusundsvägen som var så grymt härlig o bara njöt i fulla drag....

Ca 3 km in på vägen står det en mörkblå V 70 med x antal antenner på taket, då låg jag väl i ca xxx över hastighetsbegränsningen o fick faktiskt en liten klump i magen, o tänkte att nu var det kört :mad:
Men de sköt tydligen inte med lasern, dock la de sig ca 10 meter bakom mig hela vägen ner till Furusund:huvet Så det blev ju till att hålla hastigheten resterande 2 mil på denna underbara väg:huvet

Sen när vi stannade så ställde de sig ca 50 meter bort o bara satt i bilen o iaktog oss när vi käkade glass i solen:va Efter ett tag lämnade de, o vi satte oss upp igen o drog tillbaka samma väg, finns liksom ingen annan väg tillbaka. Ruskigt frustrerande o inte kunna dra på på vägen tillbaka, då den vägen är riktigt bra:huvet

Men det blev en ganska bra tur idag igen, så under helgen har man hunnit med ca 35 mil:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top