Frågor man aldrig vågar ställa

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Är Daphi ghei?

Sedan undrar jag även om styrlåset på 2-hjulingar är på andra hållet i vänsterkörande länder?

Och varför är det på fel sida man lutar/låser hojen i våra länder? Urdumt att hoppa på hojen från trafikens sida och ha hjulet riktat det hållet istället för kanten.

fungerar inte styrlåset på de flesta hojar åt båda hållen?
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Duschhjälm, vad är det? Hade nån kommit in i duschen i hjälm hade vi spöat upp ufot. :näsblod

Satan dra mig baklänges på en kälke jag hittade en dusch-hjälm, sådär såg dom ut tanken var nog att man inte skulle vara blöt om håret på vintern.
Min mamma ville jag skulle vara fresch and clean så jag hade ingen.
 

Bifogat

  • DSC02893.JPG
    DSC02893.JPG
    64.4 KB · Visningar: 776

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Satan dra mig baklänges på en kälke jag hittade en dusch-hjälm, sådär såg dom ut tanken var nog att man inte skulle vara blöt om håret på vintern.
Min mamma ville jag skulle vara fresch and clean så jag hade ingen.
En sådan hade min mormor när jag var mer skitunge än jag är idag. :rock
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
lite dåligt med frågor tycker jag!

Du menar varför vågar folk aldrig ställa frågor som man aldrig vågar ställa?

Varför smakar mat så förbannat mycket bättre ute i naturen än hemma även om det är samma skit man äter?
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Varför står människor max 2 cm bakom en när man köar? Särskilt vanligt i matbutiker.

Jag brukar roa mig med att ge extra lucka till den framför bara för att få höra de otåliga grymtningarna från personen bakom mig. Tror ni att det kommer gå fortare om man står tätare?

Den frågan vill jag ha besvarad.

det gör jag med. hatar o stå i kö, och ännu mer när man ska tydligen stå som packade sillar. mer space fram är bra knep!:yoparty
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag är själv vänsterhänt och kan påpeka att har jag en normal sax så på något jävla sätt fungerar det knappt att klippa sönder ett simpelt A4-ark.....
man tycker det inte borde vara något skillnad, men det blir ett jäkla arbete för att lyckas klippa av eller sönder något med sax för oss vänsterhänta, skiten bara viker sig istället för att gå i delar.
Öhm nä.. jag är vänsterhänt och både mina naglar och pappersark är fint klippta :hihi
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En av mina gamla korridorsgrannar vågade i alla fall ställa frågan!

"Tycker ni också att vattnet i toaletten smakar konstigt?"


:jisses


Men hon kanske inte menade som hon sa hoppas jag...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Är det "ok" att vänta kvar 45 minuter extra på lördags morgonen innan man går hem från efterfesten bara för att systemet ska hinna öppna så man kan smita förbi där på vägen hem? :confused:
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
det gör jag med. hatar o stå i kö, och ännu mer när man ska tydligen stå som packade sillar. mer space fram är bra knep!:yoparty
Det har jag gjort länge.
Inte ovanligt att den efterblivne bakomvarande frågar huruvida man "står i kön" om man lämnar mer än 30cm till framförvarande.

Ännu värre är det att köra i Tjockhult med tungt ekipage.
Lämnar man en meter till framförvarande bil, så ses det som en lucka som måste fyllas.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Kan man kolsyra vodka? har en Soda streamer och funderar på om det är någon idé eller blir det bara konstigt?
 

srixxo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En grön
Det har jag gjort länge.
Inte ovanligt att den efterblivne bakomvarande frågar huruvida man "står i kön" om man lämnar mer än 30cm till framförvarande.

Ännu värre är det att köra i Tjockhult med tungt ekipage.
Lämnar man en meter till framförvarande bil, så ses det som en lucka som måste fyllas.

Tokholmare med bil gillar att köra jättesakta jättenära varannn. Essingen i rusningstrafik är väldans poppis.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top