Frågor man aldrig vågar ställa

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Är det ett slag under bältet att ge en waifu-kudde som födelsedagspresent till en gammpöjk?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"Gratulerar din hedning du har förbundit ditt barns själ till en sekt"? :va

Nja, det är väl mer som ett lånelöfte, ungarna har måste väl aktivt förnya förbundet i 15års åldern för att avtalet ska gälla? :rock
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är det ett slag under bältet att ge en waifu-kudde som födelsedagspresent till en gammpöjk?

Ja,

Men det är väl det som är meningen? :confused:

Nja, det är väl mer som ett lånelöfte, ungarna har måste väl aktivt förnya förbundet i 15års åldern för att avtalet ska gälla? :rock

Iofs.

Jag har bara lite svårt att knipa käft i situationer av tryckt tystnad. :hihi
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Iofs MC-relaterat, men orkar inte skapa en tråd för så litet.

TL-R, har den samma feta preggo-mage till tank som samtida GSX-R har? :va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har en fråga som jag inte vågar ställa. Vad gäller med hund i skåpbil, är där några särskilda restriktioner man behöver tänka på? Isolering, sikt in i skåpet etc? Tips på burar som hade passat bra för ändamålet?

Edit: Jag har läst en del på jordbruksverket men inte hittat mycket. De flesta lösningar jag har sett är "stora" hundtransporter, dvs hela skåpet är fullt med burar. Jag har bara en hund, tanken är att kunna transportera hund + 1 hoj i skåpet.

Tydligen inga regler alls: http://www.vk.se/1962775/bil-har-voltat-pa-e4-3
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag har en fråga som jag inte vågar ställa. Vad gäller med hund i skåpbil, är där några särskilda restriktioner man behöver tänka på? Isolering, sikt in i skåpet etc? Tips på burar som hade passat bra för ändamålet?

Edit: Jag har läst en del på jordbruksverket men inte hittat mycket. De flesta lösningar jag har sett är "stora" hundtransporter, dvs hela skåpet är fullt med burar. Jag har bara en hund, tanken är att kunna transportera hund + 1 hoj i skåpet.

Haft skåpa med stor bur I dock ingen hoj =)

Det finns angivna mått för hundbur vilket är vettigt och inget man själv kan per automatik, inte ens som man/generell världsmästare Och inte riktat mot dig specifikt ;)

Lagom mjukt skydd framsida bur för ev. panikinbromsning, finns kuddar ämnade för detta.

Hundskylt - kanske främst för gardering vid olycka.

Kontrollera ljudnivån/vägbuller i skåp, åtgärda vid behov.

Vattenskål som tål hela havet stormar är smart.

Enkel fjärrtermometer/väderstatation är smart..

Fönster alt. kamera är smart.

Sista jag kommer på men inte minst är att hojens kemikalier och hundens luktsinne är förmodligen en dålig kombo, tänk på det & åtgärda efter behov.

 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Alfred 6 månader tappa en hörnmjölktand, allt enligt vad evolutionen kommit fram till så inga konstigheter. I.a.f., kan folk ha en hajs, dom aldrig träffat, tand & dylikt runt halsen kan man väl ha fjuniors hörna likväl =) Strulet är att den är bra liten, fick tänka om.. men visst kan man gjuta in den i något transparent som sedermera går att håltaga?

Om jag nu vill föreviga en vass mjölkgadd, hur går jag tillväga? Ca, epoxy eller.. och vad använder man som släppmedel? Att göra en form är inte raketforskning, tips mottages dock för det mesta men vill få loss ämnet också :) Sedan borRa och lämplig länk.

20231214-191835.jpg

20231214-192004.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gå in på närmaste hobby-butik typ Panduro och be om ett epoxy gjut kit.

Sedan skulle jag råda dig att testgjuta en bit innan du sätter tanden på spel, det är många som har tabbat sig så att det inte har härdat ordentlig, härdat för fort eller blivit fullt med luftbubblor i första försöket.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Alfred 6 månader tappa en hörnmjölktand, allt enligt vad evolutionen kommit fram till så inga konstigheter. I.a.f., kan folk ha en hajs, dom aldrig träffat, tand & dylikt runt halsen kan man väl ha fjuniors hörna likväl =) Strulet är att den är bra liten, fick tänka om.. men visst kan man gjuta in den i något transparent som sedermera går att håltaga?

Om jag nu vill föreviga en vass mjölkgadd, hur går jag tillväga? Ca, epoxy eller.. och vad använder man som släppmedel? Att göra en form är inte raketforskning, tips mottages dock för det mesta men vill få loss ämnet också :) Sedan borRa och lämplig länk.

20231214-191835.jpg

20231214-192004.jpg
Vad är Alfred? Människa, varg osv?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå tänder, platshållaren för tandröntgenplåtar, de går verkligen inte att tillverka på något sätt som gör att det inte känns som att man har ett cykelställ under tungan?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Apropå tänder, platshållaren för tandröntgenplåtar, de går verkligen inte att tillverka på något sätt som gör att det inte känns som att man har ett cykelställ under tungan?
Borde gå. Det är ondskan själv som sitter på produktionen nu vet jag.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top