Linde Raceway.

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Det är nästan så man blir tårögd. Det börjar se ut som en Dragstrip.:tummenupp

För mer info gå in på http://www.shra.nu/home.html

En live webkamera över bygget har du här. http://81.232.99.43:60108/view/index.shtml


Nu är Du välkommen att anmäla Dig till Wheels Bracket Weekend #1 den 23-24 maj.


MC-klasser
ET Pro Bike och ET Super Pro Bike är öppna för motorcyklar som klassar in i SVEMOs klasser Street Bike, Twin Bike, Super Gas Bike, Pro Twin Bike, Pro Street Bike och Super Twin Top Gas, samt Super Comp Bike enligt Nordic Dragracing Series reglemente.
Alla motorcyklar kvalar klassvis och delas sedan upp i två lika stora klasser (exkl. JR Bike) där brytpunkten blir samma som den snabbaste MC´ns tid på den långsammare halvan. Därefter rangordnas respektive klass efter reaktionstider.

Så kila in på hemsidan och anmäl er nu..:tummenupp

mvh
Mats
SGB 91
PSB 91
 

Bifogat

  • Linde Raceway 090508.jpg
    Linde Raceway 090508.jpg
    32.5 KB · Visningar: 143

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Är det inte nått evenemang nu i helgen i Lindesberg också?:confused:

Skitkul med dragstripen!:yoparty


Ahhh, sorry såg nu på länken ang vårmönstringen... :Bugar
 
Last edited:

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Notera noga vad som står i inbjudan!!

- Det blir enbart två stycken MC-klasser för seniorerna, ET Pro Bike och ET Super Pro Bike, ingenting annat.
- Alla hojar som klassar in enligt något av SVEMOs ovan nämnda klassreglementen är välkomna att tävla i nån av dom två klasserna.
- Tävlingsformen är ren bracket-racing.
- "Alla motorcyklar kvalar klassvis och delas sedan upp i två lika stora klasser (exkl. JR Bike) där brytpunkten blir samma som den snabbaste MC´ns tid på den långsammare halvan. Därefter rangordnas respektive klass efter reaktionstider."

Exempel: Säg att sammanlagt 16 hojar har kört kval, klasserna delas itu på den 9e snabbaste hojen. Dom åtta snabbaste kör ET Super Bro Bike och dom 8 långsammaste kör ET Pro Bike.

Upplägget med klassindelningen för hojarna i Wheels Bracket Weekend är mig veterligt helt unikt, (första gången i världshistorien?) och det ska bli riktigt ballt att få se utfallet av det hela.

Faktiskt sugen på att hoppa över årets första EM-tävling på Santa Pod den helgen om det inte vore för att jag ska vara speaker när Peter Svensson kör första femman på hoj utanför USA :tummenupp

Mvh
PiPPi
HarleyDrags.com
 
Last edited:

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
[QUOTE

För mer info gå in på http://www.shra.nu/home.html

En live webkamera över bygget har du här. http://81.232.99.43:60108/view/index.shtml


Nu är Du välkommen att anmäla Dig till Wheels Bracket Weekend #1 den 23-24 maj.


MC-klasser
ET Pro Bike och ET Super Pro Bike är öppna för motorcyklar som klassar in i SVEMOs klasser Street Bike, Twin Bike, Super Gas Bike, Pro Twin Bike, Pro Street Bike och Super Twin Top Gas, samt Super Comp Bike enligt Nordic Dragracing Series reglemente.
Alla motorcyklar kvalar klassvis och delas sedan upp i två lika stora klasser (exkl. JR Bike) där brytpunkten blir samma som den snabbaste MC´ns tid på den långsammare halvan. Därefter rangordnas respektive klass efter reaktionstider.

Så kila in på hemsidan och anmäl er nu..:tummenupp

mvh
Mats
SGB 91
PSB 91[/QUOTE]

Vill bara påminna om att ni är välkommna att anmäla er till tävlingen nästa helg.Wheels Bracket Weekend #1 den 23-24maj.

Kom igen nu.:tummenupp :tummenupp
Det kommer bli skit kul. Ni som inte kan köra Malmö nu i helgen har en ypperlig chans att få gasa av er lite....

mvh
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Obs obs

TÄVLINGEN I HELGEN ÄR INSTÄLLD!!
På klubbens vägnar ber vi alla så hemskt mycket om ursäkt för det besvär vi orasakat.
mer info kommer...
http://www.shra.nu/pg003.html
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Ja vad ska man säga. :gnissla.......... mer än att dom är jävligt fyrkantiga inne på länsstyrelsen. Har en del med dom att göra i jobbet. Vi får hoppas att allt löser sig och det tror jag, för det är ju trots allt dom som också utfärdar tillstånd om avsteg skall göras och så vidare.
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
Inställd tävling.

Jag var på väg med packad bil när jag fick beskedet.
Trodde först att han som ringde drev med mig.
Jag mailade nyss SHRA-lindesberg och meddelad att jag
efterskänker min startavgift.

Björn
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Som sagt. Det är tragiskt. Något som fungerat i 25år är helt plötsligt omöjligt....
Fyrkantigt, trekantigt, vad som helst, men logiskt är det inte.:va
Förlåt alla som blivit drabbade. Jag hoppas vi kan återkomma med positivare besked framöver.

Vill även tacka för det stöd som klubben fått.

mvh
Mats
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Mer och mer idiotiskt från Polis och Länsstyrelse. Nu har man kommit fram till att alla tävlingar 25 år bakåt har körts olagligt.??? Vid tävling på allmän väg så måste tävlingsfordonen vara registrerade och besiktade. Ja då får vi skrota alla backtävlingar då. De körs ju på allmän väg.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Enda sättet att komma någonstans är att be SMF och/eller SVEMO att prata vett med den inskränkta byråkraten, det är ju trots allt det vi betalar för.

Mer och mer idiotiskt från Polis och Länsstyrelse. Nu har man kommit fram till att alla tävlingar 25 år bakåt har körts olagligt.??? Vid tävling på allmän väg så måste tävlingsfordonen vara registrerade och besiktade. Ja då får vi skrota alla backtävlingar då. De körs ju på allmän väg.
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Ja det är skrattretande...eller nej det är SKRÄMMANDE att myndigheter inte vet vad de håller på med. Fakta är att banan inte alls är allmän väg.... den klassas fortfarande som industrimark,,!
Men än värre är väl att man går ut och säger att man givit ut felaktiga tillstånd i 25år!
http://www.lindenytt.com/page/nyhet/artikel.asp?artikelid=5132

Detta är en mycket sorlig historia. Är mest ledsen för alla som fick vända pga det sena beskedet.

Men klubben kämpar vidare. Det fins riktiga eldsjälar hos oss. De gör ett otroligt jobb. Är säker på att det kommer lösa sig till slut.

mvh
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Ja hoppas ni får tillstånd till Linde open så min bror kan komma och vinna för fjärde året i rad.:D (3:e om man räknar bort fjolårets bortregnade final)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ja hoppas ni får tillstånd till Linde open så min bror kan komma och vinna för fjärde året i rad.:D (3:e om man räknar bort fjolårets bortregnade final)

Hm, är det läge att putsa av gamla Banditen och dra sig upp till Linde och visa var (det blå?) skåpet ska stå? :näsblod
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Ja hoppas ni får tillstånd till Linde open så min bror kan komma och vinna för fjärde året i rad.:D (3:e om man räknar bort fjolårets bortregnade final)
Jasså är det din bror?? Ha ha.. ja han har man kört mot ett antal gånger... har låtit han vinna nästan alla...:D



Brinken. Så klart du ska:tummenupp Men skåpet ska stå hos mig.... bara så du vet...:D

Ni är mer än välkomna.

mvh
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Nja, törs man väl knappt säga här men han åker på fyra hjul......... :rolleyes:
ET Pro Bracket Med en Camaro
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Vildast är nog i alla fall Norrmännen med sina FJ1200 Turbo. :yoparty Dom gillar jag starkt. :D
Hoppas få se dom i år igen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top