Mek Fika / Mek hjälp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
update: lyckades flytta på gasvajern lite genom att skruva bort en såndär ledande ögla under hastighetsmätaren. så jag fick vajern lite längre ner och under styrlåset som tryckte ut den lite. så nu gasar det iaf inte när jag svänger fullt till höger. phhewww... :tummenupp

skönt att det löste sig :)
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
update: lyckades flytta på gasvajern lite genom att skruva bort en såndär ledande ögla under hastighetsmätaren. så jag fick vajern lite längre ner och under styrlåset som tryckte ut den lite. så nu gasar det iaf inte när jag svänger fullt till höger. phhewww... :tummenupp

Härligt PAT! :tummenupp
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Gänga om topplock

Nån som har erfarenhet av att gänga om fästet för kamkåpan i topplocket, är helt inställd på att göra d me toppen kvar på motorn man får väl sätta täckpapp runt hålet medans man jobbar lr ngt. Sen vet jag inte hur mkt man vågar borra upp men jag tror att det är M8 nu och det blir nog feltemas helicoil-kopia så man slipper borra i kamklåpan också, ska borras med 8.4mm för insatsen tror jag. Kan man ta 2mm i toppen sådär utan vidare eller är d risk för att man skapar spänningar/sprickor osv? E inte så sugen att jaga ny topp...
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Nån som vet om det finns reflexfärg att köpa? tänkte modda min sfs tröja lite grann
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Klippa klistra bärs och sykärring fasoner här kommer en försmak!
 

Bifogat

  • DSC00826.jpg
    DSC00826.jpg
    232.8 KB · Visningar: 187

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Så då var det klart !

billigt var det oxå man behöver bara lite textil lim bakplåtspapper sprit och ett par gamla arbetsbrallor att slakta!
 

Bifogat

  • DSC00828.jpg
    DSC00828.jpg
    239.8 KB · Visningar: 172
  • DSC00830.jpg
    DSC00830.jpg
    240.4 KB · Visningar: 170
  • DSC00831.jpg
    DSC00831.jpg
    239.3 KB · Visningar: 176
  • DSC00832.jpg
    DSC00832.jpg
    232.6 KB · Visningar: 177

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
Orkar inte mer... Någon som är mek sugen som har lust att hjälpa mig att riva... Snart är ju sommarjäveln slut..
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05
Vad är problemet?
Jag kan nog nästa vecka kvällstid bistå med i alla fall lite dåliga skämt om ni meckar.
 

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
Problemet är att strömmen har försvunnit till hastighetsmätare tempmätare trippmätare elfläcktar tanklampa heljuslampa samt att den är mongolid att starta... Min röst är på ECU .. Är det någon som vet om man kan lämna iväg och testa..? Bara ECU eller känner någon nån med en tlr som vill prova min ECU ?
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Problemet är att strömmen har försvunnit till hastighetsmätare tempmätare trippmätare elfläcktar tanklampa heljuslampa samt att den är mongolid att starta... Min röst är på ECU .. Är det någon som vet om man kan lämna iväg och testa..? Bara ECU eller känner någon nån med en tlr som vill prova min ECU ?

Ett jävla skit det där!

Det va ju en kille i strängnäs som spakade en gul TL1000R, någon som kommerihåg vad han heter?

JAg kom över lite intressanta bilder över elen på din hoj o det verka vara minst två olika kablar med jord upp till mätaren mätaren.
O det verkar vara en hel del elektronik i den där mätaren.
Men visst va den CP även med mätaren helt urkoplad, eller gick den inte alls?
http://www.tlzone.net/forums/tl1000s-tl1000r-forum/97390-speedo-swap.html

Det behöver ju inte vara samma problem som gör den CP o att den inte vill starta ordentligt. Men mät upp kablarna först om du inte gjort det, de e iaf billigast.....
En bra grej att göra för att mäta om det är dålig kontakt/stora förluster när man kopplar på belastning är att mäta spänning (V) över grejerna med tändningen på. Alltså ena mätproben tar man närmast hastighetsmätaren på jordsladden o den andra på minus på batteriet, det ska inte ligga någon spänning alls där.

Verkar ju tex va en riktig problemområde uppe vid batteriet o vid huvudsäkringarna, testa o mät där. Eller ännu enklare, klipp skiten o testa stumt på batteriet o se om den inte startar ordentligt då :)

Edit:
Här e nån som verkar meckat skiten ur sitt elsystem, kan dock vara en S men just elbitarna ska tydligen va nästan samma?
http://s181.photobucket.com/albums/x29/Thermionicon/TL1000 Electrical Mods/
 
Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag tror att jag la det här i fel tråd förut, så därför skriver jag det här också.
Är det någon som kan hjälpa mig med att ta loss mitt batteri på gammelsuzukin. Jag har hållt på en halv dag nu men det är en skruv som jävlas, jag fixar det inte. Tänkte att någon som är lite bättre på att mecka kanske kan hjälpa mig. Batteriet är helt tvärdött, och jag tänkte fixa till hojen för jag ska sälja den så fort som möjligt
__________________
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top