SFS gruppkörningar 2009

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
I denna tråd planerat vi de lite större körningarna med lite längre förtid så fler hinner planera in det.

Premiärträffen är nu avklarad så vilket datum ska vi sätta för nästa gruppkörning?
Samt ska den vara en öppen körning eller inte?
Vart ska vi mötas?

Kom igen nu och va lite mer aktiva, för klubben blir det vi gör den till. Så säg erat önskemål för jag skulle kunna planera in en massa körningar men inte säkert ifall det skulle passa er andra. Eftersom jag är ganska flexibel så anpassar jag mig efter er.

Första storkörningen!

SÖNDAGEN DEN 10/5-09

Möte för de från södra sidan vid shell Hallunda. kl 10.30 fireup 10.45 mot spånga.

Möte för de från norra sidan vid okq8 i spånga (kistakorsningen e18) kl 11.15 fireup 11.30

Söderlistan
1. Galii
2. kompressor-kim
3. jompa25
4.

Norrlistan
1. Bully
2. Farbror Mumma
3. InkBash
4. Rammstein
5. Engelolsen
6. Bais
7. Brage
8.
 
Last edited:

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Jag kör när ni kör:gnissla

Dock tycker jag att vi kan ta iaf nån sluten körning då o då, blir rörigt när vi e för många.. Fast sen brukar jag tydligen ha problem med o hitta rätt i rondeller nuförtiden, så jag kanske ska va tyst:3freak
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Jag kör när ni kör:gnissla

Dock tycker jag att vi kan ta iaf nån sluten körning då o då, blir rörigt när vi e för många.. Fast sen brukar jag tydligen ha problem med o hitta rätt i rondeller nuförtiden, så jag kanske ska va tyst:3freak


Ja, och så åker du bara.. tänkte ju att vi skulle göra sällis från donken förra veckan till Västertorps avfarten. men innan jag hade fått på mig hjälmen så drog du:finger :D .

vad sägs om onsdagar el torsdagar? eller sms dagar??
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Ja, och så åker du bara.. tänkte ju att vi skulle göra sällis från donken förra veckan till Västertorps avfarten. men innan jag hade fått på mig hjälmen så drog du:finger :D .

vad sägs om onsdagar el torsdagar? eller sms dagar??


Men du e ju så jävla långsam med din Gammelretta, jag kör ju nytt skit o hela Sveavägen är ju raka, o som vi alla vet så gasar jag ju satan på rakorna men bromsar mig genom kurvorna, så jag kunde ju inte vänta på dig:arsele







Sen hade jag ingen aning faktiskt om att du skulle åka då med, sorry...
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Men du e ju så jävla långsam med din Gammelretta, jag kör ju nytt skit o hela Sveavägen är ju raka, o som vi alla vet så gasar jag ju satan på rakorna men bromsar mig genom kurvorna, så jag kunde ju inte vänta på dig:arsele







Sen hade jag ingen aning faktiskt om att du skulle åka då med, sorry...

Vill du rejsa vavavavavavaaa????

Så ska vi se vad rettorna går för :D
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Vill du rejsa vavavavavavaaa????

Så ska vi se vad rettorna går för :D

Rejsar inte mot bönder:blah

Sen som du skrev Galli, sms fungerar ju utmärkt när vi har mindre slutna körningar. O skrev/diskuterade vi inte fram att vi skulle ha stående onsdags eller torsdagskörningar?
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Rejsar inte mot bönder:blah

Sen som du skrev Galli, sms fungerar ju utmärkt när vi har mindre slutna körningar. O skrev/diskuterade vi inte fram att vi skulle ha stående onsdags eller torsdagskörningar?

Kan man vara mer bonde än om man är från skåne??

Sms funkar alltid
:tummenupp
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Se så grabbar vi vet att ni är kÄrA men lägg det åt sidan så vi kommer på nåt bra.

Jag kan köra när som helst, så för mig spelar detta inte nån roll. Tänkte att det vore kul att planera ett datum då i alla fall ca. 85% av klubben kunde närvara vid just den körningen, och nu när jag tänker efter kanske det vore roligare ifall den vore en icke öppenkörning. Så kan vi som gillar/kan åka ofta sköta det genom spontanåkan.

Onsdagskörnings tråden är en bra tanke, men inge kul ifall vissa tror vi ska köra den dagen och så står man/den där själv. Inte så kul för en icke medlem att stå där och vänta för att få åka med oss och lära känna klubben men så dyker vi inte upp 2-3 onsdagar.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Se så grabbar vi vet att ni är kÄrA men lägg det åt sidan så vi kommer på nåt bra.

Jag kan köra när som helst, så för mig spelar detta inte nån roll. Tänkte att det vore kul att planera ett datum då i alla fall ca. 85% av klubben kunde närvara vid just den körningen, och nu när jag tänker efter kanske det vore roligare ifall den vore en icke öppenkörning. Så kan vi som gillar/kan åka ofta sköta det genom spontanåkan.

Onsdagskörnings tråden är en bra tanke, men inge kul ifall vissa tror vi ska köra den dagen och så står man/den där själv. Inte så kul för en icke medlem att stå där och vänta för att få åka med oss och lära känna klubben men så dyker vi inte upp 2-3 onsdagar.

Fast Spontanåka-tråden har väl fyllt sitt syfte ganska bra i inledningen på denna säsongen...

Men ett datum en gång i månaden för en riktigt upslutning är väl inte så svår att lägga upp. Kommer ju ändå inte vara 100 % uppslutninh hur vi än gör..
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fast Spontanåka-tråden har väl fyllt sitt syfte ganska bra i inledningen på denna säsongen...

jo det har den :) och kommer fortsätta att göra!

men skulle inte vara fel med en körning med hela styrkan, för vi andra som gillar/kan åka ofta kommer förmodligen också att göra det. men de som har barn, fru eller både barn och fru eller andra livssituationer där de måste planera långt i förväg kanske inte kan hänga med bara sådär spontant.

För mig och dig skåne är det bara en bonus för vi åker oavsett :hihi
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Jo det vore kul med ett par mer planerade körningar.
Vi har ju HC på g men ett par till skulle ju va trevligt.
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Tjenare Streetfighters!

Jag tänkte försöka hänga på er på lite körningar i år.
Jag var med på turen till Ankarudden förra året, jag körde en Bmw xmoto då.
Det var förra årets bästa tur för mig.

I år kör jag en Cb 1000r.

Vi hörs och ses //Ronny
 

kompressor-kim

Guest
Är oxå sugen på att haka på....var ju trevligt sist...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tjenare Streetfighters!

Jag tänkte försöka hänga på er på lite körningar i år.
Jag var med på turen till Ankarudden förra året, jag körde en Bmw xmoto då.
Det var förra årets bästa tur för mig.

I år kör jag en Cb 1000r.

Vi hörs och ses //Ronny

Härligt :) det minns jag också var en trevlig tur det.

Ojojoj mycket fin hoj du skaffat dig!

Ska jag skriva upp den den 10/5?

Är oxå sugen på att haka på....var ju trevligt sist...

Då skriver jag upp dig!

Vilken tid och vart 10/5?

Det får ni bestämma!
Jag vill helst att vi håller oss borta från slingerbulten samt bogan då det är ganska hett där med poliser och allt annat skit man läser dagligen.

Ska jag skriva upp dig? är du ledig så klart du ska med, sedan vart och när spelar ju mindre roll vi kommer alltid på nåt bra :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top