Vanliga frågor kring Sydskanses arrangemang

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack för att du ställer frågan här Gadde.

Vi i DC gruppen håller med om att det är ett stort problem men det finns idag ingen bra lösning på det. Du kan dock lita på att alla kliar sig i skallen och funderar så gott det går.

I mina ögon är detta nåt som bara måste lösas.
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Tack för att du ställer frågan här Gadde.

Vi i DC gruppen håller med om att det är ett stort problem men det finns idag ingen bra lösning på det. Du kan dock lita på att alla kliar sig i skallen och funderar så gott det går.

I mina ögon är detta nåt som bara måste lösas.

Den utan tvekan Bästa lösningen är att körningen blir fullbokad i god tid. :yoparty

Som både "Kurvis" aka "xet" :D skrev inte lätt att lösa problemen i kontant hanteringen och platsfördelningen. Men styrelsen har frågan i minnet.

/gamle
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Vi diskuterade även detta på det ekstra årsmötet -synd ni inte var där då:)
Xet förklarer detta väl! Vi i styrelsen skulle också vilja att det var möjligt med betalning på plats, men det är det i nuläget inte -vi har ändrat så det är möjligt att boka upp till 48 timar innan körningen, det är det kompromiss ni får leva med -det är lösningen för tillfället!:tummenupp
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Perfekt med snabba svar.
Tack till Percy och Sanne för er input och jag hoppas alla är nöjda med detta för tillfället. Vi vet att styrelsen gör allt för att lösa problemet. :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fler frågor via PM.

Funderar på det här med bankörning på SRW som du med flera talar sig varma för, tänkte att jag skulle ta och testa på det inom en snar framtid! Dock så var jag inne på Sydskanes Emse och kollade i kalendern, såg då att det bara finns en omgång för grön grupp på SRW, den 24/5. Inte säker på att jag kan det datumet därför undrar jag om det är ok att boka in sig i gul grupp trots att man inte har kört bana innan, hur ser ni på det?

Denna överlåter jag till Instruktörsansvarig = CorbenDallas.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Fler frågor via PM.

Funderar på det här med bankörning på SRW som du med flera talar sig varma för, tänkte att jag skulle ta och testa på det inom en snar framtid! Dock så var jag inne på Sydskanes Emse och kollade i kalendern, såg då att det bara finns en omgång för grön grupp på SRW, den 24/5. Inte säker på att jag kan det datumet därför undrar jag om det är ok att boka in sig i gul grupp trots att man inte har kört bana innan, hur ser ni på det?

Denna överlåter jag till Instruktörsansvarig = CorbenDallas.

Då tar jag den pucken!
Du är alldeles välkommen att köra i gul-grupp. På första förarmötet kollar vi alltid ifall det finns några nya som kan tänkas behöva extra hjälp och om så finnes brukar ni få en helt egen instruktör som hjälper er tills ni blir varma i kläderna. Påtala gärna själv för din instruktör att du är ny och vad du har för bakgrund så löser sig allt.

Mvh
Thomas
Instruktörsansvarig
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Körningarna 2009-07-23, 2009-08-20 och 2009-09-25 på Knudan kommer vara så. En vit, två röda och en gul grupp just eftersom vi ofta har svårt att fylla grön. Så din önskan är uppfylld :7peta :tummenupp

//Daniel

Varför inte redan 2009-06-18? Just nu röd full. 4 platser ledigt i gul och 18 i grön! Inte kul att behöva boka sig minst 1 månad innan bara för att få plats i röd. :tummenner

\Masonit
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Inte kul att behöva boka sig minst 1 månad innan bara för att få plats i röd. :tummenner

\Masonit
Ha ha, tidigare var det nödvändigt att sitta vid datorn kl. 6 på morgonen, när bokningen öppnade, för att få plats -och det var flera månader innan:D

Vi försöker att ge alle grupper möjlighet att få köra, grön grupp främst i början av säsongen, du i röd grupp får massor av bandagar-flest av alla, men om du vill vara säker på att få plats måste du vara vaken, det är lika för alla:)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fler frågor via PM:

"Hallå

Såg att du har en funktion som Depåchef i SSEMSE. Så du kanske kan svara på en fråga jag har, el för däckvärmare på Sturup denna helgen? Hur fungerar det?
Eget elverk som gäller eller finns det stolpar?"

Svar: Då Sturup Raceway faktiskt är satt i konkurs och drivs av en förvaltare så är "dagsformen" alltid lite osäker. Vi vill dock påpeka att vi har väldigt goda erfarenheter av dem hitintills men saker kan förändras snabbt. Vi råder er därför till att ha med er elverk som backup om i fall att.

Någon i styrelsen som har något att tillägga?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Sist är det grön grupp som fylls på och sällan blir den helt full.

Det är bara jag som är långsam :rodnar


Bra med sån här tråd där intresserade / nyfikna / undrande kan få svar. :tummenupp


Då är det bara att boka det fina vädret till den 18:e också. :)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Fråga:

En söndag på sturup, om man hänger på låset, skulle man kunna få en ljudmätning då så att man hinner fixa till det innan första passet? Är ju surt att bli svartflaggad direkt i första passet å missa det..
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fråga:

En söndag på sturup, om man hänger på låset, skulle man kunna få en ljudmätning då så att man hinner fixa till det innan första passet? Är ju surt att bli svartflaggad direkt i första passet å missa det..


Lite OT
Misstänker du att det ligger på gränsen är det lika bra fixa det direkt. Ju större chans är det att banan kan behålla sitt miljötillstånd för fortsatt verksamhet. En låg bullernivå är en överlevnadsfråga för verksamheten.
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Svar ja det kan man *L*

Kom tidigt så fixar vi det

Fråga:

En söndag på sturup, om man hänger på låset, skulle man kunna få en ljudmätning då så att man hinner fixa till det innan första passet? Är ju surt att bli svartflaggad direkt i första passet å missa det..
 
  • Gilla
Reaktioner: Loy

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Lite OT
Misstänker du att det ligger på gränsen är det lika bra fixa det direkt. Ju större chans är det att banan kan behålla sitt miljötillstånd för fortsatt verksamhet. En låg bullernivå är en överlevnadsfråga för verksamheten.

Det där summerar bullerproblematiken så bra så det borde ramas in! :tummenupp:tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Lite OT
Misstänker du att det ligger på gränsen är det lika bra fixa det direkt. Ju större chans är det att banan kan behålla sitt miljötillstånd för fortsatt verksamhet. En låg bullernivå är en överlevnadsfråga för verksamheten.
Eftersom jag inte har en aning om hur mycket den hörs är det precis därför jag vill mäta innan vi börjar köra :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top